Äppelkrans i annorlunda tappning


Foto: Inspiration i vitt
 


Foto: Inspiration i vitt


Visst är det en underbar krans?!
Det är Ingela med den mysiga bloggen Inspiration i vitt
som gjort denna annorlunda äppelkrans med torkade
äppelskivor
.

Ingelas hemliga tips är hon att doppar alla äpplen först i kokande
 saltat vatten
för att de inte ska mörkna i färgen - det tackar vi för!

Jag kommer definitivt att testa att göra en egen!


* * *


Ett annat tips är att ni tittar in hos Vildrosen Bibbi
och var med i hennes utlottning av denna 
inspirerande boken - Skandinavisk Jul:




Utlottningen sker den 1:advent!


* * *

Jag har en drös förfrågningarreceptbrädor,
och jag trycker det jag hinner (vilket inte alltid är
så mycket när man har en busig Lura som gärna vill
vara med på ett hörn). Dessutom ska det tillverkas
några Här finns bara snälla barn brädor då jag fått
förfrågningar om jag även säljer dessa brädor.

För er som vill fynda en kladdkakebräda -
skynda er är att lägga ett bud i min auktion på tradera!


* * *

Anmäl er gärna till min lilla jultävling!
Det gör ni HÄR.





Mia säger

Oj vilken fin blogg du har, tack för att du lämnade en kommentar hos mig så jag hittade till dig:) Kram Mia

2009-11-10 @ 11:19:04
URL: http://mittvitahus.blogspot.com
Tekla Maräng säger

Vilken härlig äppelkrans!

Här sprakar det om jultips med fina paket inslagningar och allt annat möjligt och omöjligt.

riktigt roligt att titta in.

Hoppas ni har det bra alla 5.

Kramar Marie:)

2009-11-10 @ 12:14:29
Anonym säger

Det var så lite så, men välment! :) Det var i ärlighetens namn ganska jobbigt att sitta flera timmar i en bil och sen gå, gå, gå.. =P Kul att fara till ume. Mias lustgård har så himla mycket fint!! =)

Kram!

2009-11-10 @ 14:16:28
Linda B säger

Vilken härlig krans!! Känner doften av äpple och kanel ända hit!!!



Kram

2009-11-10 @ 14:32:08
URL: http://levasomlinda.blogg.se/
Marie Larsson säger

Snygga ljuslyktor, har exakt likadana. Gamla geléglas tror jag att det är. Jag har mina i badrummet med vitt grus och turkosa värmeljus.

2009-11-10 @ 15:40:12
Emma säger

WOW den gillas skarpt den kransen.

Den skulle gärna få finnas i mitt hem=)

Kram Kram

2009-11-10 @ 17:49:49
URL: http://liljan.blogg.se/
cecce säger

Nu har jag registrerat mej på tradera så jag kan bjuda på din fina bräda. Den vill jag bara ha!!



Kram

2009-11-10 @ 21:56:15
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Sockenvägens Söta säger

Marie L - ja jag har ocskå små glas som ajg fått från mormor som jag har sjögrus i och värmeljus, snyggt å lite annorlunda då glasen är från 60-talet :-9 Det är kul när man kan använda sådant man har hemma för att piffa. Hur har det gått med budandet på huset?! nyfiken Kram

2009-11-11 @ 08:02:57
URL: http://lurans.blogg.se/
Marie Larsson säger

Jag och en envis till "slåss" om huset. Håll tummarna!! Kram

2009-11-11 @ 17:26:22
Sockenvägens Söta säger

MarieL - självklart håller jag tummarna!!!!

2009-11-12 @ 08:01:35
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: