En stalledräng och vinnare




Undrar just om det är en stalledräng i min mage?
Allt har varit olikt i denna graviditet om man jämför med då jag väntade Luran.
Idag går jag in i vecka 29 (28 + 0) och vid gårdagens BM besök såg allt bra ut.
Mina värden var helt ok, och jag ligger faktiskt 5 kg under den vikt jag hade denna
vecka då jag väntade Luran. Bäbisen i magen är synnerligen livlig och sparkar
och står i
så det var lite knepigt att lyssna på hjärtljuden, men till sist lugnade h*n sig.

Jag har länge haft en känsla av att det ska vara en tjej till som
gömmer sig där inne, men det är kanske mest önsketänkande
då vi nästan enbart har tjejnamn på lut.

senare tid har jag emellertid fått en känsla av att den nog ändå är
en liten kille... Det ska verkligen bli spännande att se den dag då Fröet
behagar att göra entré!






Luran är fortfarande hängig så idag är det mannen som vabbar.
De får nog en mysig dag fullspäckad med Pippi och Pingu
om jag känner Luran rätt... Kanske bakar de pepparkakor med?

Själv ska jag springa och köpa en till julklänning till Luran på lunchen,
och så naturligtvis något extremt tjejigt till lilla Ellie då jag vet
att Carol gärna vill ha det som komplement till alla de neutrala bäbiskläderna
som redan finns i byrån därhemma på Riset.


Ellie var föresten 49 cm lång
och vägde 3150 gr


* * *

Nu är en vinnare utsedd i min lilla jultävling.
Slumgeneratorn som jag använde hittar du här.

Jag säger grattis till Popprinsessan som blev den lyckliga vinnaren av
en Dear Santa skylt och en doftvaxkaka från Yankee Candle.

Kontakta mig (se brevikonen till vänster i bloggen)
med dina adressuppgifter och ange om,
och i så fall hur du vill ha hänget på skylten (våg/lodrätt).

Tack till ALLA er andra som varit med i tävlingen!
Önskar så att jag hade en skylt till var och en av er...

Men håll utkik, för snart kommer en ny tävling!




Popprinsessan säger

Tack, tack, tack! Oj vad roligt!!!! Jag hör av mig :-D

Therese säger

Vilka fina bilder :)

Ja du, jag har trott att jag ska få en tjej under fyra graviditeter nu, men icke! Så nu tror jag att jag ska få en kille den här gången så kanske kanske blir det en tjej då i stället...????

Kram

2009-11-26 @ 09:14:53
URL: http://grabbmorsan.blogg.se/
Therese säger

Ingen gravididtet har varit den andra lik....så finns inget mönster att se liksom, haha.

Kram

2009-11-26 @ 09:35:39
URL: http://grabbmorsan.blogg.se/
Bus säger

Ja du, rätt eller fel. Det är inte lätt att veta.



Vet du, jag var på Cubus igår, wow vad fina barnkläder dom hade. Där fanns dom sötaste klänningarna som jag någonsin har sett. Dessutom har dom jättebra priser.Premiärbesöket blev lyckat, men jag handlade inget den här gången. Men nästa absolut.

Grattis till vinnarn, skoj. Kram igen

2009-11-26 @ 10:35:15
Tomas säger

Nej men usch vad nedrigt :-( Jag skulle ju vinna...

2009-11-26 @ 12:11:54
URL: http://tomasliv.blogg.se/
Eva säger

Vilket fint namn dom valt åt flickan.. Jag hade ju Elly eller Elma på lut;).. Så nästa (om man får någon nästa) ska heta så, om man inte får en drängolle till vill säga:)

Och som sagt.. jag tror på att du väntar en dräng:)

2009-11-26 @ 13:55:45
URL: http://skruttenocheva.blogg.se/
Mamma Russin säger

hej hej min "twins"



grattis till Christel, Popprinsessan.. :) det var roligt att hon vann, hon var så gullig och skickade ett gäng viktväktarpapper till mig..:)



jag sitter här och bara älskar din sockerkaksform.. är den gammal eller ny? skulle gärna vilja ha en jag med.. :)



stora kramar till dig och såklart skla jag tänka på dig i morgon när vi traskar runt på ullared.. ;)

2009-11-26 @ 15:43:57
URL: http://enburkrussin.se
Linda B säger

Vilken söt liten figur!!! Har du knåpat ihop den själv???

V. 29, oj, oj, oj! Nu ska du se att det går snabbt tills den lille/lilla kommer!!! Ja visst är det spännande när man inte vet. Att få upp barnet på magen och sen lyfta på benet för att se efter. Haha, härlig känsla!!!



Kram, kram

2009-11-26 @ 17:30:06
URL: http://levasomlinda.blogg.se/
Jenny säger

Ellie!!! Det var ju hur fint namn som helst! Riktigt vackert namn! :D Helt i min smak.

2009-11-26 @ 18:44:07
URL: http://vardagarmedjenny.blogg.se/
Malin säger

Jaså, din lill* vidling var lika vild där inne igår som min ;) Den sparkade hejvilt så det bara slog och puttrade i apparaten när hon skulle lyssna på härtat! =)

Ellie var jätte gulligt namn och hon var söt som socker! Har spanat in henne på vll. Riktigt söt liten prinsessa! Så henne kan dem vara mer än stolta över! =) Hoppas att du hittade en riktigt fin liten klänning åt henne!

Kram kram

2009-11-26 @ 18:49:01
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
madde säger

hahaha låter precis som jag ...hade bara tjejnamn..men en liten Theo kom ut...ojoj vilket namn skulle vi välja?? =) även fast jag mot slutet tänkte att det nog faktiskt var en kille kunde vi inte hitta på nått namn!!



det är så spännande...väntar med spänning för att se vad det blir för er!! =)

2009-11-26 @ 20:31:10
URL: http://maddiznilsson.blogg.se/
Emma säger

Ja det är bara att vänta och se, det är ju så spännande att undra och fundera!

Själv var jag bara så SÄKER hela min graviditet att det var en liten kille som gömde sig där ( och levde rövare i mammas mage)

Kram

2009-11-26 @ 21:31:28
URL: http://liljan.blogg.se/
pysseliten säger

det är så mysigt så att kolla in hos dig det är som en lten bok att läsa på kvällen :=)

2009-11-26 @ 21:45:30
URL: http://pysseliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: