Marsipanfigurer



Foto: recept.nu


Du behöver:

marsipan
hushållsfärg
korinter
mandelspån
hasselnötter
strössel
silverkulor
godis som exempelvis nonstop,
lakritsremmar m.m.
choklad


Gör sedan så här:

1. Börja med att färga marsipanen.

2.
Smält blockchokladen över vattenbad på spisen eller i mikrougn.
 Passa vattnet så att det inte börjar koka. Då kan chokladen bli grynig.


3.
Forma önskade figurer och doppa i chokladen och/eller dekorera med
kulor, strössel, nötter eller godisbitar.

När marsipanfigurerna är färdigt kan de förvaras
 i plastburk med lock i rumstemperatur.




* * *



Tack rara ni som tagit er tid att lägga en röst på Sockenvägens Söta
som är en av 10 bloggar som har chans att bli årets mammablogg.

Vill ni får ni gärna hjälpa till genom att lägga ytterligare röster
under de kommande 7 dagarna då tävlingen pågår.
Det går att rösta en gång per dag.

Titta in HÄR för att lägga en röst på Sockenvägens Söta.

Tjejen som håller i tävlingen har dock hört av sig då jag visst fått en del röster
bland kommentarerna i inlägget, men dessa kommer INTE att räknas,
 endast röster via ikonräknaren kommer att räknas!

Men å andra sidan kvittar det, jag har redan "vunnit" då jag
fått en sådan bekräftelse på att ni faktiskt är några där ute som gillar
Sockenvägens Söta och det jag skriver om - kul och värmande!

Dessutom har jag fått ett antal mail där
övriga deltagare kampanjar att man skall rösta på just dem,
och är de så engagerade och lägger ned sådan tid och energi,
 betyder denna utmärkelse bevisligen väldigt mycket för dem
vilket gör att jag innerligt unnar någon av dem med en renodlad mammablogg
 att få umärkelsen året mammablogg


Jag är ändå så nöjd och glad att just DU tittar in hos MIG!
TACK! ♥











madde säger

vilka söta marsipanfigurer!! =)

vem är inte en fuskis!! men idag ska det städas utan fusk!! =) (måste ju göras ibland det oxå..hihi

2009-11-19 @ 08:45:43
URL: http://maddiznilsson.blogg.se/
Åsa säger

Hoppas du hittat pingviner! Annars kanske du kan få några av mig - jag vet inte riktigt vart jag ska göra av dem allihop.. :-)



Bra tips om marsipanfigurer! Ska göra det till julen och ta med till svärföräldrarna - de har iofs väldigt mycket godis och prylar, men de har banne mig inga marsipanfigurer!

2009-11-19 @ 18:17:55
URL: http://sagoland.webblogg.se/
Mamma Russin säger

hej gumman..:)



sådär.. dagens röst avklarad..:)



hoppas ni mår fint.. jag har kommit in i en liten blogg torka...:) men kommer nog snart igen.. kramisar

2009-11-19 @ 21:36:17
URL: http://enburkrussin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: