Nu har jag gått "all in"





Igår så sorterade jag och tog fram det sista ur mina jullådor.  Jag har varit verkligen kräsen i år
och endast plockat ned sådant jag verkligen vill ha framme. Det blev främst sådant som är estetiskt tilltalande och går i liknande stil, men även ett par mindre vackra saker som
 MÅSTE fram varje jul av nostalgiska skäl.

De tre stora flyttkartongerna ser knappt rörda ut. Mängder av tomtar, halmbockar,
julkulor, änglar och ljusstakar
av diverse slag får allt ligga kvar där.

För nästa år kanske jag vill ha massor av tomtar, och en jul på temat rött och guld
 istället för vitt och silver? Sådant kan man inte så noga veta, då är det toppen att ha lådorna på lut...







Nu är alltså Sockenvägen redo för advent och jul! De sista julgardinerna åkte upp igår,
 och så smög jag fram fyra små porslins tomtar + en lite maileg nisse.
Mer tomtar blir det inte i år.

Det känns så skönt att ha allt färdigt, nu har man en underbar tid framför sig
julgrupper och annat pynt ska fixas (ett rent och skärt nöje!) samt
lite bak och karamellkokning (även det är en viktig del i myset inför jul).
För att inte tala om paketinslagningen, men den spar jag och drar ut på lite
för vad ger mer julkänsla än att få äta den där första smörgåsen med julskinka
och senap
, till det ett glas skummande julmust, samtidigt som julmusik
spelas och pakenten slås in...

Var nu inte blyga, utan plocka med er en polkagriskäpp när
ni ändå tittar in här, för som ni ser har jag bullat upp ordentligt!

Det gäller att vara SNÄLL så här en månad på dagen före julafton ;-)



* * *

Dagens tävlingstips:



Titta in hos Lotta med den underbara bloggen Fyra årstider och tävla om
ett presentkort från Nordljus på hela 1000 kr.

Avslutas den 15 december.

Är det månne nu jag ska bli med "lyxprylen"
ett quiltat överkast från IB Laursen?!

Eller kanske Maileg möss till barnen?

Drömma är ju tillåtet...


* * *


Anmäl er även gärna till min lilla jultävling!
Den avslutas i morgon - så skynda :-)
Anmäl er HÄR.




Bus säger

Ganska så komiskt faktiskt. Jag har skrivit det förr och nu skriver jag det igen ;P

Jag har en sån fin "zinkkruka" (eller två om jag ska vara ärlig). I den brukar jag ha...polkagrisar, hi hi.

Vad mysigt du måste ha fixat till. Känner igen mig i det där med flera lådor fulla med julsaker. Jag ska också reducera i år, absolut!

Hoppas att du får en bra dag på jobbet. Jag ska dela ur baconsprutor idag,grymt! Ha det gott. Kram



ps, attans att du lyckades räkna ut hur det ligger till. Jag tänkte att om jag sätter ut min stjärna på bloggen så ser det ju iaf bra ut utifrån, asgarv.Skojar bara.

2009-11-24 @ 08:40:54
URL: http://ulriksfors.blogspot.com
Vendela säger

Godmorgon! Så skönt att ha allt klart! Idag ska jag gå och hämta mina julkartonger, och precis som du så hade jag tänkt hårdgallra lite bland pyntet och inte ta fram allt "bara för att..." :-)



Kram kram

2009-11-24 @ 09:02:50
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Therese säger

Vad skönt för dig att ha allt klart och naturligtvis snodde jag åt mig en polkagriskäpp:)

Jag väljer olika tema och stilar varje år för julen också...visst är det bra med många kartonger att plocka ur???

Kram

2009-11-24 @ 09:30:47
URL: http://grabbmorsan.blogg.se/
lolla säger

hejsan

du jag kommer att göra som du iår lämna en massa kvar i mina låder eller till och med kasta lite som jag inte vill ha kvar, fast jag brukar pynta sparsamt inför julen har bara sånt jag verkligen gillar...

kramar lolla

2009-11-24 @ 11:36:16
URL: http://lollashus.blogg.se/
Jenni säger

Min julkänsla vägrar infinna sig...jag brukar längta och längta till att få hänga upp julgardinerna och få det mysigt men har ingen lust i år! Måste vara vädret som förstör! :-/



Hihi, Luran har verkligen gått in för det där med simskola...mötte en fröken med moppen i högsta hugg vid lämningen i morse, översvämning igen ;-)

Fröknarna skrattar dock bara, vet ju att vatten är roligt :-D



Ha en fin tisdag!



Kram kram

2009-11-24 @ 11:40:53
URL: http://sananaolillebror.blogg.se/
lolla säger

Mums mums jag snodde genast med mig en polkagris käpp...du är en riktig mys inspiratör...njuter VARJE dag att kika in hos dig...

kram lolla

2009-11-24 @ 11:46:22
URL: http://lollashus.blogg.se/
cecce säger

Tack för polkagrisen. Den var god liksom läsningen var inspirerande!

Kram

2009-11-24 @ 14:23:23
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Linda B säger

Men vitt och silver är jättefint! sen älskar jag det varma i rött. Hihi

Men det ska helst inte vara för mycket pynt tycker jag. En tomte här och var går jättebra.

2009-11-24 @ 18:53:24
URL: http://levasomlinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: