Att ge råd är lätt, att följa dem svårt...



Det var ett bra tag sedan jag tipsade om att det var dax att börja sy
årets julstrumpor. Tror ni att jag själv börjat?! Nej!

Men när jag såg denna grymt inspirerande bilden på nätet så
vill jag för det första renovera mitt sovrum, för det andra
gå igenom alla mina gamla stickade tröjor/koftor och börja sy
en julstrumpa till oss var i familjen.

Jag lovar härmed att jag ska ta tag i det under helgen (alltså att
börja sy, en renovering får vänta, hi,hi), fast det
löftet är å andra sidan inte så mycket att lita på,
för min brevlåda är ju fortfarande inte färdigmålad! ;-P

Jag har förresten hunnit bläddra igenom Allers Julmagasin
både en och två gånger, kul och inspirerande läsning
för en ganska billig slant tycker jag. Det mesta är dock gammal skåpmat
i ny förpackning, ni har säkert sett/läst det mesta i andra tidningar
och/eller bloggar, men är ändå mycket inspirerande som sagt.

Det enda jag reagerade på är ett urbota dumt pysseltips
att hänga lyktor på en gren (återfinns på sid 82). För det första är risken stor
att grenen tar eld, för det andra knyts lyktorna fast med
hushållssnöre snarare än ståltråd. Jag ger det ett par sekunder
innan det tar eld... Snyggt, ja, men galet farligt och opraktiskt!
Där får allt Allers redaktion bakläxa från mig.

Vad tycker ni andra julfrälsta om Allers Julmagasin?

Sist men inte minst, välkommen alla ni nya läsare!
Jag sitter här med gapande mun och inser att jag den senaste veckan
plötsligt utökat läsarantalet med ett dryga hundratal.
Det får mig att undra hur ni hamnade här?
Skriv gärna en liten hälsning om ni har tid och ork
 och stilla min nyfikenhet!

Jag önskar er en fortsatt trevlig helg!

KRAM
Therese




Linruz säger

Trots smygsmakande av glöggen har jag inte köpt något julmagasin ännu.

Kul med nya besökare... Kram kram Lina

2009-10-17 @ 09:13:19
URL: http://www.linruz.se
HUSnrNIO säger

Såg tidningen på hyllan men tycker att det ofta brukar vara en upprepning. Inväntar att några fler ska poppa upp för att vara helt utan tidning (öven om det finns alla dessa inspirerande bloggar) det går ju inte. Ha en trevlig helg!

2009-10-17 @ 10:31:35
URL: http://hilajns.blogg.se/
Vendela säger

Men gud vilket mysigt sovrum!! Ser ju ut som ett vinter-sago-landskap!



Har inte köpt något julmagasin ännu, men då vet jag att jag kan hoppa över Allers då :-)



KRAM

2009-10-17 @ 10:41:10
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Angelica E säger

Strumpor är så gulligt och det är faktiskt ditt "fel" att jag är stolt ägare av tre handgjorda julstrumpor nu :D Jag har inte visat dem ännu, men det kommer. Jag måste "styla" de lite först!



Hoppas att du får en toppenlördag och myser massor!



Kramar



Angelica

2009-10-17 @ 12:03:34
URL: http://angelicaee.blogspot.com
Bus säger

Oj oj oj, ett sånt sovrum skulle jag inte tacka nej till. Tänk att slippa titta in i en gul vägg varje morgon, skratt.

Vilka härliga inlägg jag har missat. Jobbarhelg igen så det har blivit lite bloggtid. Nästa lörd ska jag och pojkarna åka ner till Stockholm ngr dagar. Skönt att komma ifrån ibland :O).

Hoppas att helgen hittills har bjudit på många härliga ögonblick ute i skogen. Se upp för vägbommar säger jag bara, skratt!!! Idag kan jag iaf skratta åt eländet ;) Kram

2009-10-17 @ 14:18:16
sara säger

Vilket romantiskt vintrigt sovrum. Där hade jag kunnat sova gott.

Hoppas allt är bra med dig. Trist att älgjakten inte gett bättre resultat.

Men vad kul med så många nya läsare. Inte konstigt att fler och fler hittar till din underbara blogg. Du skriver så härligt och inspirerande. Man blir ALLTID glad av att titta in i din blogg.

Ha en skön lördagkväll.kram kram

2009-10-17 @ 15:40:29
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Laila säger

Jag är en av dom som tassar runt här och bara njuter i din blogg. :-)

2009-10-17 @ 15:50:51
URL: http://tillklippt.blogspot.com/
Therése säger

Åh, vilket helt underbart sovrum...skulle också kunna tänka mig en renovering här hemma helt plötsligt!!

Undrar om min käre sambo håller med ;-)



Va kul att så många fler har hittat hit till din underbara blogg :-)

Ha en riktigt mysig lördagkväll nu!!

KRAM PÅ DIG!

2009-10-17 @ 17:13:58
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Emma säger

Vilka fina julstrumpor, såna skulle man ha oxå!

Hoppas ni har en bra helg

KRAMIZAR

2009-10-17 @ 19:06:08
URL: http://liljan.blogg.se/
lolla säger

hejsan

ojoj vilken härlig sovrumsbild....

Ett överkast står högt uppe på min önskelista...

och julstrumpor är på gång här hemma....

Jag kan absolut förstå ökningen av dian läsare för du har en sån FANTASTISKT bra blogg.

Allsidig och inspirerande...

kramar lolla

2009-10-17 @ 19:31:20
URL: http://lollashus.blogg.se/
Mamma Russin säger

hej vännen..



klart du får många läsare.. :) du har ju et toppen blogg.. jag är så glad över att du var med och tävlade hos mig så jag hittade hit.. :)



hoppas du och det dina mår toppen och ni har en mysig kväll, kramisar

2009-10-17 @ 22:01:22
URL: http://enburkrussin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: