Halloween i Martha Stewart anda



Att gröpa ur en pumpa och fylla den med vackra höstblommor
klarar vem som hellst, betydligt lättare än att skära ut ett ansikte
i pumpan - tro mig, jag har prövat...

Vill man inte köpa blommor, passar rönnbär eller nypon utmärkt!
Eller varför inte lite trollhassel och höstlöv?



Med ett litet styvare svart papper så fixar man lätt de skräckingjagande
detaljerna. Ifjol fjorde jag fladdermöss som jag satte på glasen som bordsplacering.
Men man kan lika gärna slå på stort och fylla sitt hem med en mängd
fladdermöss i varierande storlekar
. Ganska effektfullt för en billig slant
om ni frågar mig! Dessutom kan man involvera hela familjen i klippandet :-)



Eller varför inte pryda hemmet med lite konstgjorda spindelnät?
Fast här var nog fåglarna det mest skrämmande, i alla fall om ni
frågar min svägerska som INTE gillar fåglar.

Vill man göra ljusen mer spännande kan man använda en röd lackstång
och låta rött lack rinna på dem uppifrån och ner
så det ser ut som ljusen "blöder" när de brinner.



En annan kul idé är att göra bordsplaceringar i form av små påsar med
godsaker som ser ut som gravstenar, tryck RIP och gästens namn.
Lite morbid humor har jag, det erkänner jag. Men på ett norrländskt
kalas
är detta en klockren bordsplacering.
För dagen efter är risken stor att man är mer död än levande ;-)

Och ljusarrangemang som flyter i "blod" får man lätt med vatten och karamellfärg,
men var försiktig så de inte åker i golvet då färgen kan vara svår att få bort.




Ett spökligt gottebord vore inte heller fel att ha och bjuda sina gäster på.
Fyll udda burkar med löständer och annat passande godis och använd små pumpor
som lock (pynta dem gärna också med godisar istället för att krångla med att skära i dem).
Ge barnen lite lim och godis och låt dem gå loss och göra gubbar
och tanter - något som både stora och små kan göra tillsammans!



Sist men inte minst fasnade jag för denna bordsdekoration.
Den är jätte lätt att göra själv med lite ljus, frukt och ett gäng leksaksdjur
i form av tusenfotingar, kackelackor och spindlar... Skrämmande kul!

Samtliga av bilder ovan är hämtade från
Martha Stewarts officiella hemsida.


Vad är ert bästa Halloween tips?


KRAM
Therese




Sessan ☆ säger

Hualigen vad läskigt....... Fågeln var värst eftersom jag har fågelskräck de lyx!!



Kram

2009-09-18 @ 08:52:29
URL: http://sessanochprinsessan.com
Angelica E säger

Härliga bilder, jag har redan varit inne och hämtat inspiration! Där finns en hel del hemska tips inför halloween :D



Hoppas att du får en ljuvlig fredag, sötnos!



Kramar



Angelica

2009-09-18 @ 09:23:41
URL: http://angelicaee.blogspot.com
Sara - Thaison säger

Skrattar för mig själv när jag ser ditt inlägg om Martha. Vad tror du jag precis bloggade om?! Fniss



Njut av helgen vännen och hoppas att ni får fint väder ute i skogen.

Kraaam

2009-09-18 @ 09:27:44
URL: http://thaison.blogg.se/
Sara - Thaison säger

Förresten dessa shower kanske inte går på svensk tv??

2009-09-18 @ 09:35:55
URL: http://thaison.blogg.se/
Faster S säger

Dom såg riktigt läskiga o verkliga ut.. Uscha!

2009-09-18 @ 09:41:22
Therése säger

Oj, så mycket härligt halloween-dekorationer!

Vi brukar oftast fira det ihop med ett par kompisar som också har 3 barn, vet inte om det är barnen eller vi vuxna som har roligast ;-)



Och 2006 föddes ju Hugo på just Halloween, mammas lille älsklingsspöke!!

Kram Therése

2009-09-18 @ 09:52:22
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Bantarbritta säger

Åh, får man komma? :D Jag ÄLSKAR halloween och drömmer om att ordna en riktig hejdundrande fest, men det blir aldrig av. ;)



Jag har hittat massor av fina grejer på Martha Stewarts sida jag med. Ett tips är att "pimpa" badrummet lite. Fylla badkaret med vatten och röd badfärg (finns att köpa speciell badfärg om man är rädd att karamellfärg ska färga av sig). Sen kan man smeta lite låtsasblod på kanterna, det ser riktigt läskigt ut. Skruva ur lampan i badrummet och ställ in levande ljus för extra effekt. Stänk lite låtsasblod på handfatet också. ;)

2009-09-18 @ 10:01:01
URL: http://bantarbritta.blogg.se/
Bus säger

Wow vilka härliga men enkla tips för att piffa till lite inför Hallowen. Tiden smäller bara till så är vi där.

Ang öl och illamående så är det ett vedertaget sätt att dämpa illamående och höja aptiten till vissa personer som inte mår så bra. Drick öl du och må så gott. Kramis från en regnig byhåla ngr mil söderut ;)

2009-09-18 @ 10:56:27
URL: http://ulriksfors.blogspot.com
sara säger

Så många fina och roliga tips!!

Den enda halloweentradition hos oss, är barnens spökparad. Alla Skurups skolor(med föräldrar och syskon) går utklädda i en lång parad på kvällen.

Brandkårens orkester spelar och sedan delas det ut godispåsar till alla deltagare. En kul tradition...

2009-09-18 @ 17:24:40
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Maria säger

Vilka nderbara bilder...massor med inspiration=)

Nu ska jag kolla lite Idol ;)

Kramen...hoppas du får en underbar helg!!

2009-09-18 @ 20:22:17
URL: http://cupcake.blogg.se/
Maria säger

Vilka nderbara bilder...massor med inspiration=)

Nu ska jag kolla lite Idol ;)

Kramen...hoppas du får en underbar helg!!

2009-09-18 @ 20:22:19
URL: http://cupcake.blogg.se/
Anna säger

Vart hittar man dessa kråkor?

Anna

Svar: Ska du ha tag i gamla uppstoppade fåglar får du kika runt på loppisar, auktioner och utförsäljningar från gamla skolor och liknade. Nyproducerade finns säkert på nätet, fina i trä säljs av Wildlife Garden om jag minns rätt!/Therese
Therese Bjärstig

2014-09-22 @ 21:25:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: