Nyponrosor



Hoppas ni njuter av helgen minst lika mycket som jag gör.
Ytterligar en påfyllning av älgkött i frysen har gjorts under förmiddagen.

Eftermiddagen ska ägnas åt lite pyssel utomhus.
Jag har ett gäng nypon som jag ska försöka mig på att göra
en enkel krans av att hänga på dörren. De sista rosenknopparna
plockade jag in och satte i en liten vas på bordet och de doftar underbart.
Dessutom ska ljung, enar och lyktor fram (och sommarblommorna bort).
Nu ÄR hösten här!

Jag tänker även passa på att försöka få undan tvättberget i källaren,
och göra lite köttbullar och tacos av pinfärskt älgkött. Mums!

Ett lager vit färg ska jag också försöka få på vår nya brevlåda,
ett projekt som dragit ut på tiden mest hela sommaren...

Fortsatt trevlig helg och ett fång nyponrosor till er som tittar in!

KRAM
Therese




lolla säger

hejsan

låter som om vi ska hålla på pyssla med likadana saker i helgen :)

plocka bort sommaren och fram med hösten....känns faktiskt skönt...sen ska jag hinna vara med Edvin åxå hans mamma jobbar hela helgen så han blir med mormor hela helgen....myyyysigt

kram på er lolla

2009-09-19 @ 14:35:52
URL: http://lollashus.blogg.se/
Tekla Maräng säger

Åh mera älgkött i frysen det lät inte alls dumt.

Älgköttbullar är ju inte att förakta utan precis tvärt om.

Har fortfarande svårt att slänga iväg mina sommarblommor som blommor men om några veckor så, ska dom bort.

Det är ju mysigt att pilla, plantera och pynta.

Tänkte också leta reda på tillräckligt många nypon för att göra en krans eller hjärta utav, men har inte riktigt hittat det rätta stället än.

Åh tack för en liten nyponros bukett kan riktigt tänka mig hur gott den luktar.

Så lilla Luran ville heldre ha vatten än öl...

Kramar Marie:)

2009-09-19 @ 17:36:32
AnnikaS säger

Det låter så mysigt att pynta utomhus inför hösten, något som jag själv är väldigt dålig på. Hoppas få se lite bilder när du är färdig och kanske inspirationen kan hitta till mig oxå då.



Du önskade få se lite mer alster jag gjort. Svårt att välja ut favoriter då det blir många. Har istället lagt en slide i min blogg för att visa upp en del av de kort jag gjort.

kram Annika

2009-09-19 @ 18:26:10
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com
Madde säger

Va ja blir imponerad på ditt pysslande och alla dina idéer.

2009-09-19 @ 19:36:05
URL: http://maddeochpojkarna.blogg.se/
2BarnsMamman säger

Åh, vad härligt med höstblommor och älgkött. Det senare är man inte precis bortskämd med själv - låter ju superlyxigt :)



Hoppas du får en fin lördagkväll! Kram

2009-09-19 @ 19:36:14
URL: http://ihuvudetpamamma.blogspot.com/
lolla säger

hejsan

de fina lykthusen köpte jag på Albert och Herbert, en lågpris affär, de kostade bara 29:90 för det minsta och 39:90 för det lite större...bra pris som bara den sen fanns det ju jättedtora åxå..

kramar lolla

2009-09-19 @ 19:49:18
URL: http://lollashus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: