Rik

Ja, nu är man rik, för frysboxen är full med älgkött! Dessutom finns det bär, svamp, fågel och fisk i den :-) Det är en härlig känsla om hösten då man får fylla på lagret inför kommande år likt en liten skogsmus. Jag har dessutom haft sådan tur att gubbarna i jaktlaget styckat och delat på dagtid efter avslutad jakt, så det bara har varit för mig att hämta min köttlott om kvällen efter jag slutat arbeta. I går kväll tog jag och mamma och pappa och hjälptes åt med köttet, det går ju så fort då. Nu är i princip allt kött för september i frysen. Mitt jaktlag tar från och med idag ett uppehåll med älgjakten tills i mitten av oktober, då allt drar igång igen!

Det gör att jag några helger framöver kan vara med Bus i skogen och ge honom mer skogsvana, pula på lite hemma och bara mysa. I helgen siktar jag på en riktigt "pilla i naveln" helg, dvs ta dagen som den kommer å ägna Luran all uppmärksamhet.

Kanske slår jag på stort och bakar något om andan faller på :-)

Vad har ni för planer inför helgen?

KRAM
Therese

Dagens tävlingstips:

Jeanette lottar ut ett paket med flytljus, vinnaren får själv välja de rosa eller vita.
Jag skulle gärna haft de vita att tända en mörk höstkväll, tänk så mysigt när de flyter
omkring i min kristallskål jag fyndat på loppis!

Vinnaren utses den 20/9.




sara säger

God morgon

Så gott det låter... gäller att ha en stor frys när man ska få plats med så mycket gott.

Våra planer för helgen får tyvärr ställas in. Skulle träffat vänner både idag och imorgon. Men de vill nog inte träffa oss när vi är sjuka. Linnéa är fortfarande jätteförkyld. Och jag börjar få riktigt ont i halsen. Så det blir en lugn och lite trist helg :(

Om du ska baka, så rekomenderar jag verkligen muffinsen, nackdelen är att man äter för många...hihi

Ha en superbra fredag. Många kramar

2009-09-18 @ 07:58:07
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Sessan ☆ säger

Oj vad mycket gott!! det är ju en riktig höst/vinter frys ;D



Hoppas ni har fina dagar!?

Länge sedan jag var förbi, men du vet sommaren=dåligt med bloggande & hösten var inte på min sida med med sjukdom & dödsfall & allt vad det innebär.

Men du är inte bortglömd alltså ;)



KRAM

2009-09-18 @ 08:50:50
URL: http://sessanochprinsessan.com
AnnikaS säger

Vad härligt det låter med den välfyllda frysen, känns så rustikt på något vis.



Låter som att du har en trevlig helg att se fram emot, att bara göra det som faller en in är skönt ibland. I helgen ska jag oxå ta det lugnt, men imorgon så väntar god lunch med tjejkompisarna hemma hos mig för att planera en tripp till Stockholm för att fira en kompis som fyllt 30.

kram Annika

2009-09-18 @ 11:10:33
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: