Craft - gör vackra föremål hemma




Det har blivit väldigt lite pysslat här på Sockenvägen
den senaste tiden. Tiden har liksom inte räckt till.

Inspiration har funnits, men inte möjlighet att
förverkliga de idéer jag har. 

Men nu ska det förhoppningsvis bli
ändring på det hela!

Med vårsolen kommer orken och energin :-)






Av Maggan har jag fått låna denna härliga och inpirerande
bok
, och nu ska jag försöka hinna gå från tanke
till att praktiskt omsätta av några av de idéer som
jag snappat upp ur den.

Men i dag skiner solen, så då ska jag försöka ta mig ut
istället för att pyssla inomhus. Dock ska jag färdigställa
Lillebrors fina minneslåda
(dvs fylla den med innehåll;
BB-sakerna, liten blöja, första kläderna, gratulationskort
vid hans födelse m.m.)

Vilka är era planer för dagen?



* * *




Anmäl er till tävlingen HÄR!

Ingen blogg krävs, en enkel kommentar är allt som behövs!





Jessica säger

Re; Hoppas du lyckas hitta den, för den har verkligen varit till stor glädje här hemma. Alva brukar sitta på den rosa & jag på gungälgen, & sedan tävlar vi ^

Ja, jag gjorde det också för ett tag sedan. Även fast mina underkläder mest bara består av spets. Det ger ett mysigt intryck med små lådor i byrolådan - om du inte redan har det (:

2010-04-22 @ 10:39:49
URL: http://kinne.blogg.se/
Ida säger

Jo vi hittade en förpackning rispuffar där under, som låg mot själva kylskåpsmotorn, plasten hade smält och var alldeles brun, så det var nog inte alltför långt ifrån att den skulle tagit eld :-/



Vi får hoppas vädret håller i sig till måndag :-)



Kram

2010-04-22 @ 10:46:47
URL: http://idasusanne.blogg.se/
Maackyy säger

awww :D

2010-04-22 @ 10:53:35
URL: http://kandykupps.blogg.se/
Nadja säger

Haha, om ändå Enzo kunde förstå att det ligger en bäs där så kanske han kunde sluta attackera magen:P



Jag hoppas verkligen det ska vara över snart. Imorgon eftermiddag har jag satsat på i första hand.. Vid halv 3 kan vattnet få gå för då är ju Freddan hemma:P

2010-04-22 @ 11:26:01
URL: http://erikssonnadja.blogg.se/
Tekla Maräng säger

Verkar vara en riktigt trevlig bok du har fått låna.

Ja idag tänkte jag blogga runt i cyberrymden för att se hur alla har det. Här regnar det så lusten att ta en långpromenad försvann kanska raskt ur mina tankar annars så är jag nästan nyvaken efter att ha jobbat natt.

Kramar:)

Gillade den där söta choklad tjejen i kartongen!

2010-04-22 @ 13:40:14
Anne säger

Åh det verkar vara en bra bok!

Här pysslas det lite med inbjudningskorten till namngivningen det är nog det enda som hinns med :-/

Maken har ju fullt upp i källaren.

Hoppas att ni har haft en fin dag och att alla mår väl!

Stor kram till dig

2010-04-22 @ 18:15:00
URL: http://www.systeranne.wordpress.com
Linda säger

Vår plan för dagen var att hämta husvagnen, nu är det gjort och den står här på uppfarten och blänker:)

Jag skulle behöva pyssla ihop inbjudningskort och flyttkort men orken infinner sig alltid, slutar väl med att jag får ringa runt 1 vecka innan:(

Kramar

2010-04-22 @ 20:13:32
URL: http://uppochnervandahuset.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: