Inte länge kvar...




...tills allvaret drar i gång!
Som jag längtar.

Jag och Bus har hunnit ut och rekat läget.
All tid i skogen är toppen, oavsett om
man får kontakt med älg eller ej.

En unghund behöver skogsvana.

Men jag jag har till min glädje hört Bus skälla,
fått rejäl puls och smugit på älg som jag också fått se.

Det blir verkligen en spännande höst!!!






Oavsett om hösten resulterar i en trofé eller ej,
så är varje dag i skogen underbar :-)

I dag ska jaktlaget samlas i jaktstugan för den årliga
städningen. Det är liksom startskottet för årets
älgjakt, trots att det är ett par veckor kvar.

Vad står på er agenda i dag?



* * *


Var gärna med och tävla om bilder ur Nordens Flora
samt en påse torkade trattkantareler.






AnnikaS säger

Förstår att du längtar! På min agenda står en tur på motionscykeln och sedan så blir det fika/lunch med tjejerna på ett nytt fik i stan.

Ha det gott!

kram ANnika

2010-08-28 @ 08:14:57
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com
Anne säger

Förstår att du bara längtar ut på jakt! Jag förstår liksom inte riktigt hur folk tänker i debatten om huruvida det är bra med jakt eller inte. Det är ju betydligt mera otäckt att frakta levande djur i pyttesmå lastbilar till slakteri än att ta ett djur i skogen när de minst anar något? Var tror folk att köttet vi äter kommer ifrån?!

Ja ja, det var bara en liten reflektion! Ha en skön dag vännen!

(nej jag pallade inte med att äta den nya kebaben igår!)

KRAM

2010-08-28 @ 10:01:58
URL: http://www.systeranne.wordpress.com
Bea säger

Jag och barnen tog en promenad in på Remo&Benji och handlade en liten present till barnens lilla kusin som föddes i natt! =) En liten flicka blev det, och hon är sååå fin! stolt moster

2010-08-28 @ 12:14:36
URL: http://mammabeas.blogg.se/
gella säger

Det låter riktigt spännande! Och jag som inte är ett dugg intresserad av jakt egentligen... Ta det som en komplimang! ;) Själv sitter jag och snorar och hostar i soffan i väntan på att bli fri från en eländas förkylning -spännande va!? ;)

2010-08-28 @ 13:05:35
URL: http://gella.blog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: