INTE!!!





Efter klockan 18.00 är nog INTE!!! det mest förekommande
ordet här hemma. Luran ska inte än det ena än det andra.

Speciellt inte borsta tänderna, ta på nattkläderna och
framförallt INTE sova.

Så här arg blev hon ikväll när jag förde på tal att det var
dax att börja göra kväll.

Men gissa vem som sussade sött 15 minuter efter jag
lagt henne under stora protester?

Japp, Luran!

Det tar på att vara "stor tjej".
Ytterligare en blöjfri dag och endast en olycka!
Dessutom har hon varit på egna äventyr med grannarna
och lämnade mamma och Bogge hemma själva.

Ett onaturligt lugn lade sig. Tysnad. Nästan spöklikt
tomt. Men oj så Bogge sov då. Hela tre timmar i ett
sträck sov han när syrran inte var hemma och
härjade runt.

Tre timmar av egentid.

Som jag förvaltade väl?

Givetvis tog jag ett skumbad,
läste trendiga magasin, filade naglarna
och vårdade mig själv....

INTE!!!

Idiotiskt nog stod jag och vek och lade in nio
tvättar tvätt
och rensade undan i tvättstugan.

Hur smart får man vara?

Nästa gång ska jag banne mig inte vara
urbota dum, utan förvalta tiden på ett
mer prioriterat sätt.






Russin säger

hahaha, precis så har vi det här hemma med på kvällarna.. kanske inte riktigt var kväll.. men ikväll var det inga problem att bada, tvätta hår och sätta på nattlinne.. Stina fick ett nytt fint hello kitty nattlinne tidigre idag, hihi.. Oj så det gick undan och läggas.. :)



hoppas du tar det där skumbadet och nästa gång du får mammatid..:)

2010-08-06 @ 22:16:10
URL: http://enburkrussin.se
Anonym säger

hej gumman..

Så länge sen jag hade möjlighet att kika in.



Saknar mina goa bloggisar sååååå. Hoppas allt är bra med er alla i norr.

Stora kramen

2010-08-07 @ 03:27:55
carola säger

det var jag:)

2010-08-07 @ 03:28:17
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Anne säger

Wow tre timmar!!! Åh det skulle jag oxå vilja uppleva (fast utan tvätten då!). Här får vi endast 30 minuter åt gången...

Hur går det dieten då? Här går det bra men jag tror att jag äter fär lite fett. Hoppas nu bara att det blir ett minus imorgon när det är vägdag!

Ha en skön och mysig lördag, KRAM KRAM

2010-08-07 @ 07:07:54
URL: http://www.systeranne.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: