Kloka och insiktsfulla





Kloka och insiktsfulla - det är vad NI är!!!

Jag sitter här och är så glad och tacksam för alla era kommentarer.
Tack för att ni delar med er av era erfarenheter och kommer med
 så mycket "pepp" och lyckönskningar.

Som så många av er skriver så kommer detta självklart att gå bra.
Ut kommer Fröet på ett eller annat vis.
Hittills har aldrig någon bebis blivit kvar i magen ;-)

Igår kändes ett eventuellt snitt så snopet och chockartat.
Jag har ju "laddat" i nio månader för att få föda lilla Fröet.

Jag har verkligen längtat efter förlossningen, större upplevelse
än att föda sitt barn finns nog inte. I min väld är det det mäktigaste
och finaste man kan göra. Lyckoruset är obeskrivligt!

Idag när jag har fått smälta det lite, googlat och läst massor
om både vändningsförsök, planerade och oplanerade snitt, att föda i säte,
samt tagit del av av det ni skrivit känns det lite "fjuttigt" att haka upp sig
HUR Fröet kommer till världen.

Det finns aldrig några garantier, många "vanliga" förlossningar slutar med snitt
- sådant vet man ju aldrig på förhand!

Och huvudsaken är ju som ni också mycket riktigt påpekar
att Fröet mår bra!!!

Lyckan kommer att vara lika stor oavsett sättet Fröet anländer!
Att få gåvan att bära ett barn är i sig ingen självklarhet.
Något man lätt glömmer en gång som denna.

Jag är därför så tacksam att jag redan har lyckan att ha fått föda Luran,
och nu snart även har ett litet Frö här hemma.

Och i ärlighetens namn så vill jag minnas att jag i samband med
att jag efterfrågade "knark, eller åtminstonde ett glas rött" vid Lurans
förlossning
även frågade om de inte kunde skära ut ungen...

Så åter igen, ett stort tack för alla era kloka och insiktsfulla kommentarer!
Jag hoppas ni förstår hur mycket jag värderar dem. Jag önskar jag kunde
ge var och en av er en jätte kram personligen!

Ett extra tack till ni tiotal som skickat mail med jätte fina
förlossningsberättelser och på andra sätt delat med er av era
livsöden
. Det känns som ett sant privilegium och ett stort förtroende

Nu ser jag enbart fram emot morgondagen, men har lite att stå i idag
så jag rädd att jag kommer att vara en dålig bloggvän som inte hinner titta
 in till er i någon större utsträckning.

Jag ska nämligen fixa lite snöbollar - ett inlägg om det kommer senare...

Stor kram till er ALLA, och åter igen TACK!!!






Mamma Russin säger

hej vännen..

oj här händer det grejer..:)



förstår att du hamnade i "chock" efter ditt mvc besök.. vem skulle inte , hihi...



men som du skriver ut kommer det lilla fröet, på ett eller annat viss..:) det kommer gå så bra ska du se..



stina vände sig med de sista dagarna med vände tillbaka helt själv.. :) men även jag hann med och elda upp mig rejält..



håller alla tummar och tår nu min vän för att du snart får ut ditt lilla frö.. :)



KRAM

2010-02-10 @ 09:23:28
URL: http://enburkrussin.se
Emmajohanna säger

Åh så skönt att du mår bättre idag. Jag kan förstå att du känner dig snuvad på förlossningen, tyckte som du att det är SÅ häftigt samtidigt som man svor och ville ha knark. ;-) <3

Det är inte fjuttigt alls, en helt normal reaktion vännen.



Ta nu hand om dig och jag är glad att du är glad. :-)

KRAM !!!

2010-02-10 @ 09:33:02
Faster A säger

Det kommer att gå bra älskade svägerska och snart har ni fröet hos er och jag blir STOLT faster igen=) kramar i massor

2010-02-10 @ 10:00:54
Erika säger

HAHA..skrattar..va du "lurades" igår! Fick för mig att det var fettisdagen igår jag...så vi gjorde semlor till efterrätt! ;)



Fast å andra sidan , så nu borde man ju vara vad vid att du är lite före alla oss andra & förstått attdet inte var semmeldagen redan! ;)



Som du skriver....fröet kommer ut!!

2010-02-10 @ 10:06:54
URL: http://tallbacka.blogg.se/
Therese säger

Vad härligt att det känns lite bättre i dag när du hunnit smälta det lite. Såklart att man reagerar som du gjorde i går, helt naturligt. Allt kommer att kännas ännu klarare efter i morgon ska du se :)

Snöbollar? Nyfiken jag blev nu. Väntar med spänning på inlägget om det sen :)

Många kramar

2010-02-10 @ 10:29:51
URL: http://www.tess74.blogspot.com
Anonym säger

Förstår att det kändes som en kalldusch, men huvudsaken är ju att bebbe och du mår bra. Nu får du kanske "prova på" båda sätten att få barn, men oavsett så är ju hälsan det viktigaste. Vilken tur att vi ändå har den sjukvård vi har!!



Lycka till nu!

2010-02-10 @ 10:31:40
hemma hos Bus säger

Skönt att höra att du tänker både klokt idag. Såklart att du har många blandade känslor.

Jag tror att dom kommer att både rtg ditt bäcken och göra ett vändningsförsök :O).

Jag har varit med om några snitt och det är en underbar känsla det också att se hur förvånad det lilla knytet ser ut när dom plockar fram det :O) Dessutom så slipper dom ju stjärngosseformen på huvudet, bra va asg*

Nej du T, det här kommer att gå vägen. Bra till och med för med envishet så kommer man långt. Kramis i massor <3

ps, tack för tipset ang kisseriet.

2010-02-10 @ 10:46:59
URL: http://hemmahosbusarna.blogspot.com
Tess säger

Vilken fin blogg du har :) Och vad kul att du snart ska få bebis :D



Btw, Jag har nu startat upp Veckans blogg för vecka 6, hade varit super kul om du ville vara med :)

Det är sista dagen för att anmäla sig idag :)

http://killmee.net/category/pagaende.html

2010-02-10 @ 10:51:41
URL: http://killmee.net
Sessan ☆ säger

Vad glad jag blir att det känns lite bättre idag!!

Visst är det ju så att det viktigaste är att bebisen mår bra, men den kan må väldigt dåligt om inte mamman har det bra också! Så just därför tycker jag man skall stötta alla gravida kvinnor i 180 minst för vi påverkas av så mycket annat än bara graviditeten.



Jag håller allt jag kan för morgondagen ;D



& Vist var dom underbara Erica Laurell garnen LOVE

Jag är riktigt sugen på att lära mig virka nu!



Kram & Njut Dagen

2010-02-10 @ 11:03:00
URL: http://sessanochprinsessan.com
Johanna säger

Skönt att det känns bättre idag! Det viktiga e ju att Fröet kommer ut & mår bra!

Nu ska jag äta frukost & se en film. Ska vila så ag blir helt frisk. Mår betydligt bättre idag, men pratar nasalt, haha... Kram

2010-02-10 @ 11:27:00
URL: http://skuggis.blogg.se/
Sockenvägens Söta säger

Emmajohanna - Åter igen, ett stort tack för dina alltid så gulliga och peppande kommentarer!!! Ösnakr så jag kunde bjuda dig på en fika för allt stöd, tror minsann jag skulle kunna surra ihjäl dig om både det ena å det andra... Sedan hade vi kunnat gå på burkjakt ;-) fniss Kram!

2010-02-10 @ 11:34:49
URL: http://lurans.blogg.se/
Sockenvägens Söta säger

Faster A - ja, vem vet?! Kanske redan i morgon är du faster igen Dock tror jag mer på en vändning, att vi blir hemskickade och att jag får gå över tiden ;-P Kram!



Anonym - Ja du har så rätt, att bebisen mår bra är ju det viktigaste, sedan spelar det mindre roll hur själva "leveransen" sker! Stort tack för ditt Lycka till, det kan behövas ;-) KRAM

2010-02-10 @ 11:37:20
URL: http://lurans.blogg.se/
Elise säger

Lycka till! :D



Som du vet är jag hypernojjig inför förlossningen, hur den än kommer att gå till. Det gråts en skvätt lite nu och då eftersom jag fortfarande inte har fattat något beslut än...



Hoppas på en liten bebis hos dig snart, och att det blir den bästa förlossningen för DIG! :)

2010-02-10 @ 11:59:22
URL: http://esajl.blogg.se/
Rebecca säger

Jag kommer hålla tummar och tår! Klart det är spännande, du kanske har ditt lilla Frö hos dig redan imorgon ^^,

Kram

2010-02-10 @ 12:17:56
URL: http://miriamrebecca.blogg.se/
Gina säger

Skönt att höra det känns bättre idag ! Om du vill försöka vända själv så såg jag förut ett program på TV4 fakta som hette barnmorkorna eller något sådant...och de tipsade om att man skulle lägga sig med rumpan uppe i soffan och lägga sig nedåt golvet...sedan ta något kallt ur frysen och lägga där bebis hade huvud...då kunde de vända sig =) Men som du säger huvudsaken du och bebis mår bra... ser fram emot att höra hur det gått..och kanske kommer den rent ut av ut i morgon...koll på mobilbloggning ? =) Lycka till i massor ! Försten har du någon aning om vad de blir ? Känsla om de blir pojke eller flicka ?

2010-02-10 @ 12:18:30
URL: http://fjallfamiljen.bloggplatsen.se
Hemlängtan säger

Så skönt att det känns bättre idag. Det är ju som du säger, huvudsaken är ju att du och bebisen mår bra. Det gäller att tänka på det färdiga "resultatet". Önskar dig all lycka i morgon!

Kram Jenny

2010-02-10 @ 12:51:29
URL: http://www.minhemlangtan.blogspot.com
Madde säger

hej! skönt att det känns bättre idag!! =)



Tack för tipsen. hela förmiddagen har vi ägnat oss åt att leka med lego (som nu ligger över hela golvet så efter middagen är nog räddad genom att försöka få hjälp med att plocka upp legot =)...)



Alla hjärtans dag kort var ett bra tips, blir nog sånt pyssel i morgon! =)

2010-02-10 @ 12:53:30
URL: http://maddiznilsson.blogg.se/
Sara - Thaison säger

Hej vännen, det är klart att allt kommer att gå bra. Vipps säger det så vänder sig bebbens sig rätt i magen och om 1 vecka kommer h?n ut :)



Stor kram från en dålig bloggare...

2010-02-10 @ 12:56:25
URL: http://thaison.blogg.se/
Emmajohanna säger

Detsamma till dig, tänk vad fina människor man stöter på ute i www. :-) Inte klokt eg. <3

Ja, en burkjakt hade inte suttit fel alls, jag kommer upp imorgon. ;-)

kram kram

2010-02-10 @ 17:00:20
Farmor säger

Tänker på er.du ska se att allt går bra.vi finns för er .kram från oss.

2010-02-10 @ 18:21:13
Sockenvägens Söta säger

Farmor/svärmor/mamma - TACK!!! Du ska veta att vi uppskatar dig å svärfar enormt mycket, ni betyder oerhör mycket för oss och det är så underbart att veta att ni alltid finns för oss. STOR kram! Håller dig ajour hela dagen i morgon per telefon!

2010-02-10 @ 19:18:27
URL: http://lurans.blogg.se/
Maggan säger

Anonyma kommentaren var från mig, Maggan, vet inte varför det inte syntes? Jag hoppas naturligtvis att du får komma hem igen... men vända tillbaka lagom till den 14 februari, då får vi samma födelsedag!!

2010-02-11 @ 10:37:35
URL: http://mims1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: