Livets goda




Så var sista helgen på min långledighet här.
Underbart är kort...

Men de sista dagarna ska njutas till fullo.
Mys med familjen, lite pyssel och kanske att en kopp
ångande choklad
med mini marshmallows slinker ner.

En sak som är säker är att chokladen i skålen ovan snart
är ett minne blott. Att man ska vara en sådan livsnjutare ;-P
(för visst låter livsnjutare bättre än frossare?!)

Blir nog en smärre chock då jag besöker BM på onsdag.
Risk finns att jag kör vågen i botten *ler*






Men livets goda är i min värld dock inte enbart sådant man kan stoppa
i sig
, utan även en promenad med barnvagnen en strålande vårvinterdag
räknas dit - som tur är! Då kanske det "goda" tar ut varandra, man kan i
alla fall hoppas...




* * *


Var gärna med i min tävling där Ni kan vinna en budskapsbräda med
en vindpinad nypa på för att fästa ett kort endera på er Ögonsten eller
på er Busunge - tävlingen hittar Ni HÄR.









Bus säger

Appropå livets goda. Dom har halva priset på alla chokladaskar på Ok i S-d. Garv!!! Ska jag hamstra?!

Vilken tur att det goda tar ut sig ibland. Idag är det ju riktigt kanon ute, endast minus 10. Synd att jag jobbar för annars så hade jag nog varit ute på sjön idag. Tur att det kommer fler dagar. Kramis fr mig <3

2010-01-09 @ 14:04:07
Nina säger

Hej hopp!



Jo han har feber fortfarande, dock inte lika hög. Ligger runt 38.5! och snorig! Sover dåligt om nätterna =/ Men förhoppningsvis så piggnar han på sig snart! Skule gärna ha varit ut och tagit mig en promenad men vill ju inte att Sam ska va ute just nu! Så vi mysar på här hemma istället medans M & M är och kör skoter!

Ät lite choklad för mig oxå!

Roligt med virk feber! Vi vill ju se dina alster oxå =)

Kramar!

2010-01-09 @ 14:26:09
URL: http://ninuz.blogg.se/
Tekla Maräng säger

Ja livets goda ska man se till att man har en hel del utav och nog vägs det upp med att gå ut med en barnvagn eller leka med en Lura. Håller med dig mitt hem är min borg där trivs jag får ny energi och stimulans.

Ja ni har mer än minus trettio grader och jag tycker det är kallt vid våra just idag -19 grader. Bobo och jag har dock tagit oss nåra svängar i solensken och snön som gnistrar, men hoppsan vad halt vi har det. Aha så du har en virkning på gång vad må det bliva tro?

Kramar till er alla Marie!

2010-01-09 @ 14:37:10
URL: http://teklamrng.blogspot.com/
Emma säger

Visst är det ungefär en miljon gånger svårare med killnamn? ;-) Jag gillar nog mer moderna & tuffa namn medan Mille vill ha en äkta gammgubbnamn. Tjejnamn däremot är mycket lättare & där känns saker biff om den blir en piga till.



Jag såg ett lesbiskt par i VK igår som hade fått tvillingar som de döpt till Svea & Selma & då tänkte jag för mig själv att det var ju verkligen passande & sött, och så skriver du precis Selma. Sammanträffande. :-)



Aina skulle nog försöka sammanträffa oss för andning & förlossningsprat om 1 ½ vecka ungefär. Nu är det nära & det ska bli spännande att se om vi möts på BB när det väl smäller. :)



Många kramar!

2010-01-09 @ 14:46:22
URL: http://nouvellestar.blogg.se/
Johanna säger

Man måste unna sig lite ibland! :P

2010-01-09 @ 15:07:12
URL: http://skuggis.blogg.se/
cecce säger

Hej!

Ja visst ska man njuta av livet. Varför skulle man inte? Choklad och promenader är njutningsmedel helt i min smak.

Så du tycker jag klär mej för tunt? Är nog så att vi här i söder inte är rustade för vinterväder. Inte jag i alla fall. Mycket sällan som vi har så här kallt under så lång tid. Kanske inte konstigt att man fryser:-)



Hoppas du har det bra i kylan och denna lördag!

Kramar!!!

2010-01-09 @ 15:55:16
URL: http://www.ceccesblogg.se
MiaMaria säger

Hejsan!



Oj oj oj så mycket gott man har unnat sig i alla dessa dagar...senast idag bidde det semla...mums!!!!



Ha en bra lördagskväll!

MiaMaria

Anne säger

Morrn!

Klart att man ska få unna sig lite av livets goda! Ska du jobba? Jag är tacksam över att slippa ;)

Ha en skön dag stumpan!

Kram

2010-01-10 @ 09:05:58
URL: http://www.systeranne.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: