Ljuvlig berlock



Tävla hos Drömmar av Silver, avslutas 30/1.

En berlock i silver och vita pärlor vore inte dumt att vinna...
och det fina i kråksången är att vinnaren själv får välja text på berlocken!

Undra just vad man skulle välja OM man hade turen på sin sida?
Hm... finns många fina, vackra och tänkvärda ord och citat.

Men att SKAPA sin dag låter väl inte fel?

Vi får de dagar vi förtjänar, jag menar att man i mångt
och mycket är sin egen lyckas smed!

Visst finns det saker man inte kan styra över eller rår på,
men man väljer ändå själv hur man skall tackla dessa.

Ser man ljuset i mörkret, lösningar på problem och
gläds åt det lilla - tja, då är det så mycket lättare att skapa sin
egen lycka
!








cecce säger

God morgon!

Du är också uppe tidigt ser jag:-)

Uppe med tuppen är min melodi...eller jag menar Lillalullans!



Fina och kloka ord bjuder du på idag!! Man behöver bli påmind så tack!



Kakan var god. Jag gjorde halv sats i en liten långpanna, vilket går bra. Jag gör så ibland när jag bakar något för första gången för att se om man gillar kakan. Det blir många rutor ändå!!



Hoppas du får en fin söndag!!



Kramar!

2010-01-17 @ 07:59:41
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Anne säger

Morrn vännen!

Fler än jag som är uppe tidigt alltså!

Jag har alltid varit morgonpigg men ack så trött jag är på kvällen då...helt asocial säger maken ;)



Så kloka ord du bjuder på, och så sant. Under en jobbig tid i mitt liv då "glaset ständigt var halvtomt" så läste jag många böcker om hur man genom tankens kraft kan påverka sitt sätt att möta livet på. På ett par ställen i huset har jag skyltar med texten Carpe Diem. Ord som innefattar mycket för mig.

En enda positiv tanke föder många andra positiva saker!



Hoppas att Ni hade en trevlig kväll igår! Maken var på logen så jag och tjejerna hade myskväll med Robinson på tv:n.

Idag ska vi hälsa på lilla mamma och köpa garn!

Ha det bäst! Kram

2010-01-17 @ 08:29:46
URL: http://www.systeranne.wordpress.com
Vendela säger

Så sant, så sant! Det gäller att se ljuspunkterna - de finns även om problemen hopar sig..



Kram på dig!



2010-01-17 @ 09:52:58
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
hemma hos Bus säger

Skapa sin dag. Det är ett av dom citat som jag gillar nästan allra bäst. Jättefin berlock. Hoppas att din tur håller i sig så att du vinner den.

Hoppas att du får en bra och mysig dag. Kram <3

2010-01-17 @ 10:34:18
URL: http://ulriksfors.blogspot.com
Emma säger

Så sant som det är sagt!

2010-01-17 @ 21:16:20
URL: http://liljan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: