Solen i våra liv




Luran är solen i våra liv. Hon ger varje dag mening och fyller våra
dagar med skratt, glädje och oändlig kärlek.

Men trots detta kan jag inte låta bli att undra om hon på något vänster
kommit över Emil i Lönnebergas mammas blå skrivböcker.

Ni vet de där skrifhäftena hon antecknade Emils hyss i?

Det går nog inte en dag utan att Luran hittar på något litet upptåg,
allt i från att spola ner nappar, bada i Bus vattenskål, göra
översvämning på förskolan, sota grannarnas kamin, dra av bladen
på min blomma, slå sönder vaser... Ja, listan kan göras lång.

Inget görs av elakhet eller illvillighet, utan det verkar vara ren och skär
upptäckarlust och nyfikenhet
som driver den lilla damen.

Fast det klart, hon gillar att vara "tvärt emot".
Senast idag fick vi bittert erfara detta.

Luran poserar inte på beställning, hon ville absolut inte
vara med på kort, och särskilt inte tillsammans med mammas
tjocka mage. Trots böner, hot och mutor från föräldrar, samt
en proffsig fotograf så blev det nog inte ett enda kort
Luran och magen - lite trist.

Men å andra sidan kan vi stoltsera med en tjej
som minsann vet vad hon vill - en egenskap som kommer
att ta henne långt i livet (och ge hennes mamma grått hår i förtid).

Det märkligaste av allt är att alla hennes upptåg glöms i samma
sekund hon kommer med sina armar uppsträckta,
tindrar med sina stora ögon och delar ut sina magiska
kramar och pussar
.

Oavsett hur grått det är så skingrar sig molnen och
 solen skiner som aldrig förr - man bländas av dess sken!





Vendela säger

Så vackert du beskriver kärleken till din dotter! Så sant, så sant - kan hålla med dig i varje stavelse!



Min lilla tjej är också väldigt viljestark och vet vad hon vill - men jag tänker som du - det kan ta henne långt i livet och det är bra att hon kan säga ifrån!



Massa kramar!

2010-01-02 @ 19:14:36
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Malin säger

Vi har haft en jätte fin och mysig jul på alla sätt och vis. Men visst kommer nästa jul bli så mycket roligare och så mera speciell, när vi då har blivit en liten familj =)

Trist att inte Luran ville vara med på kort idag! =( Den lilla damen vet vad hon vill minsann och det kommer hon säkerligen komma långt med när hon växer upp ;) Ni får istället fota de två barnen tillsammans sedan.



Stora kramar till er!

2010-01-02 @ 19:17:56
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
lolla säger

jasså du luran var inte på foto humör och då blidde de inga luran foton...kanske går det bättre sedan bebisen kommet då får ni ta en massa härliga kort på er tillsammans....

Det är härligt med tjejer som vet vad dom vill,den egenskapen ska du stötta..

kramar lolla

2010-01-02 @ 19:36:24
URL: http://lollashus.blogg.se/
Madeleine säger

Hej på er alla söta :-)

Vilken härlig mage. Finns inget vackrare.

Idag skickar jag många kramar till Luran på hennes namnsdag.

kram, kram , kram

2010-01-02 @ 19:44:55
URL: http://www.oapip.se
Emma säger

Vilken härlig liten tjej ni har där hemma och visst är det väl så att man ska komma ihåg att det är bra att ha en egen vilja...trots lite gråa hår!



Önksar er en fin fortsättning på det nya året vännen

Kramizar Emma

2010-01-02 @ 21:07:06
URL: http://liljan.blogg.se/
cecce säger

God kväll!

Nej men så synd!!Kan ändå inte låta bli att le när jag läser:-) Vilken liten tjej du har! Å du har skrivit så fint om henne, så jag blir helt rörd. Du är en fin mamma du!

Dessutom har du en fin liten stor mage:-)



Bättre lycka nästa gång!



Kramar till dej!

2010-01-02 @ 22:41:07
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Jenni säger

Åh, vad jag känner igen Rasmus i det du skriver :-)

Det är ju svårt att bli riktigt arg då de inte gör det för att vara elaka...det bara kliar så hemskt i de små fingrarna!

Sen de där kramarna...jag kan förlåta allt mot en Rasmus kram ;-)



Lite synd att hon inte ville vara med på kort bara, men så kan det bli. Kan ju kanske som Lolla skriver gå bättre när fröet kommit fram, många fina syskonbilder kommer ni säkert få till!



Sov så sött!



Kram

2010-01-02 @ 22:49:30
URL: http://sananaolillebror.blogg.se/
Nina säger

Typiskt att hon inte va medgörlig under foto stunden :( Men de blir väl syskon bilder sen! Ja ni verkar ha haft massor av kalas. Både gott och trevligt! Så ät och må :) Jag som skulle ta mig an Duracellmammans utmaning idag. Men har inte haft tid att sitta vid datorn. Men Imorron då ska jag anta utmaningen :) Sov så gott. Kramar!

2010-01-02 @ 23:09:25
URL: http://ninuz.blogg.se/
Sara - Alicias mamma säger

Haha ja du det låter som min mamma!

Hon stickar socker till alla typ :P

Vad tråkigt, men någon fin bild fick ni kanske? Ja barn är ju barn :)

Allt bra idag?

2010-01-03 @ 08:53:49
URL: http://saralovdahl.blogg.se/
Anne säger

ler Vi har en sån hemma hos oss oxå! Alma föddes med en väldig vilja och envishet. Detta kommer ta henne hur långt som helst i livet!

Hoppas att ni får en härlig dag tillsammans!

Kram kram

2010-01-03 @ 10:18:34
URL: http://www.systeranne.wordpress.com
Elise säger

Vad trist att det inte blev några bilder på Luran och magen, men du resonerar som jag brukar göra när min bestämda tjej säger till på skarpen. ;) De kommer att komma långt våra brudar, skinn på näsan är aldrig fel att ha!

2010-01-03 @ 16:41:42
URL: http://esajl.blogg.se/
Jenny säger

Javisst klimat och naturkatastrofer också, och jag hoppas verkligen att media börjar lägga fram klimathotet från ett nytt perspektiv. Istället för att basunera ut hur planeten ska döö vill jag ha mera "gör så här" och "det här görs.." rapportering. Detta tycker jag också de borde anamma snart eftersom de borde märka att deras nuvarande repertoar inte tas in av publiken. Det blir för skrämmande och folk slutar helt enkelt bry sig - konstigt nog så är vi ju skapt på det viset.



Jag ska erkänna att jag inte vågat titta på bilderna ännu, om du tyckte att Luris var omedgörlig så tyckte jag att kameran var omedgörlig. Kanske skulle jag flyttat fotograferingen till tidigare på dagen då ljuset var bättre? Kan ha varit det som spökade. Men vi får se. Jag ska kolla... snart... om jag törs. ;)



Hahahahhaa hon är rolig Luran. ;) Men jag har faktiskt väntat på den dagen då ett barn ska bli lite omöjligt, tycker de flesta ungarna jag fotat varit så himla snälla och medgörliga! haha



Vi håller tummarna!!

Kramar

2010-01-04 @ 13:04:30
URL: http://vardagarmedjenny.blogg.se/
Madde säger

Dem är ju för härliga barn! dem kan busa och trmasa hur mycket som helst, men när dem kommer och sträcker upp armarna och ler då är allt glömt! =)



Synd att hon inte ville vara med på bild med magen!! men har dem bestämt sig så har dem! :)

2010-01-04 @ 22:15:41
URL: http://maddiznilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: