Tänkvärda ord

Mamma Bus har förärat mig en kul och lite annorlunda utmaning,
hon har nämligen lämnat över staffettpinnen till
citat- och ordspråksstafetten till mig.

Utmaningen startade ursprungligen hos Petunia, och hon skriver: 

Reglene er som følger: Jeg sender stafettpinnen videre til noen blogger som jeg oppfordrer til å lage et lite innlegg med et sitat eller ordtak og med et bilde som illustrerer dette ordtaket/sitatet. De som får stafettpinnen og tar oppfordringen, gir stafettpinnen videre til to nye personer. Alle som er med linker tilbake til dette innlegget her hvor jeg lager en oversikt over alle bidragene! Husk å gi meg beskjed når dere har postet et sitat-innlegg!

Ett av mina absoluta favorit citat framgår redan av headern här i bloggen Sockenvägens Söta: 

"Var tacksam över det du har, inte otacksam över det du saknar"







Det är något som borde vara självklart, men som tyvärr inte är det alla gånger.
Själv försöker jag dagligen att vara tacksam över att jag har lyckan att vara
mamma till lilla Luran (och snart även Fröet), fru till min man, dotter till mina
föräldrar, syster till min bror osv. Familjen är det käraste jag har, och med deras
kärlek, stöd och omtanke är inget omöjligt.

Att varje dag reflektera över vad man är tacksam över, snarare än att
fokusera på sådant man saknar i sitt liv är något alla människor borde pröva
under en månads tid. Jag lovar att tillvaron snabbt framstår som oändligt mycket
bättre, och att livet blir så mycket rikare!






Med denna lilla motivering och bilden av det jag är allra tacksammast
över i mitt liv
- LURAN - så skickar jag stafettpinnen vidare till
Anne och Duracellmamman.



Trevlig helg!
 



* * *



Passa på och var i min tävling där Ni kan vinna en budskapsbräda med
en vindpinad nypa på för att fästa ett kort endera på er Ögonsten eller
på er Busunge - tävlingen hittar Ni HÄR.



Tävlingen avslutas nu på söndag!!!





hemma hos Bus säger

Skoj!

Jag tror att vi har ungefär samma favorit vad gäller ordspråk/citat, bara lite annorlunda formulering :)

Det är ett jättefint inlägg som du har gjort.

Jag kan nog tänka mig att det kryper lite i benen över att vara hemma, men jag är helt övertygad om att du har fullt upp snart. Jag måste absolut hitta en lucka så att jag snart tar mig upp en sväng. Jobb i helgen :S

Må så gott. Kram

2010-01-29 @ 15:12:42
URL: http://hemmahosbusarna.blogspot.com
Mamma Russin säger

så fin hon är din Lura..:) Vilken liten glad tjej hon ser ut att vara. :) Stina strålar här hemma , hon har fått en helium ballong.. HALLO KITTY!! Gissa om hon är nöjd.. :)



Tusen kramar

2010-01-29 @ 15:22:19
URL: http://enburkrussin.se
Ingmarie säger

Visst är man tacksam att livet behandlat all de nära o kära väl....Men man får inte glömma bort att reagera på orättvisor!Kanske man kan göra dagen lite drägligare för någon okänd?

Jaa du det är så mycket som är både underbart och helt galet!



Kramen till dig o de dina!

2010-01-29 @ 15:33:32
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Ingmarie säger

Men hallå det var ju precis det jag menade...Men ibland är det lite nyttigt att reta upp sig bara,om inte annat så håller det en varm!

Jag tror att lite av varje är bra,ibland behöver man en känga för att fatta vad bra man har!

Nu hoppas jag att vi förstår varandra rätt!....så vi båda kan njuta av ännu en fredag med allt som det innebär!

Mattips tack...är helt tom på ideer!



På återhörande.....

2010-01-29 @ 16:32:02
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Hemlängtan säger

Det är ett bra ordspråk tycker jag. Värt att påminnas om!

Hoppas att du får en toppenkväll!

Kram Jenny

2010-01-29 @ 17:40:03
URL: http://www.minhemlangtan.blogspot.com
Therese säger

Mycket bra ordspråk! Hoppas du har en fin fredagskväll och inte lider av någon bullkoma i dag :)!

Kramar

2010-01-29 @ 18:12:25
URL: http://grabbmorsan.blogg.se/
Josefin säger

Försöker att vara glad och tacksam varje dag över min underbara sambo och min familj. Men det är svårt att vara tacksam hela tiden när man längtar efter att bli gravid men det händer inte. Att stå i kö för en fertilitetsutredning är inte det roligaste. Sedan alla tankar om varför vi inte lyckas. Jag förstår att du är lycklig som har Luran och snart lilla fröet :-)



Ha en bra helg!

2010-01-29 @ 19:19:54
Ingmarie säger

Vi gjorde som du antydde....Hämtpizza!

Ingen gastronomisk höjdare men ibland har man liksom inte lusten!

Vad blev det hos er?



Kramen

2010-01-29 @ 19:41:01
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Ingmarie säger

Två själar om samma tanke!

det låter tryggt o ...gött!

2010-01-29 @ 19:48:57
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Sockenvägens Söta säger

Josefin - Ja, jagförstår så väl din kluvenhet, lyckan att ha hittat den rätte men ändå inte kunna bli tre... Jag och min man försökte rätt länge innan vi vips blev med Luran, och sedan var det inga problem med Fröet. Hoppas och tror att det ska lösa sig även för er så att ni på något sätt kan bli tre eller fler i framtiden. Håller tummarna för dig/er. Varma lyckönskningar! <3

2010-01-29 @ 19:50:08
URL: http://lurans.blogg.se/
Jenny säger

Hej söta Therese!

Tack för dina alltid så fina kommentarer hos mig, blir så glad! Vad kul att vi är tokiga i skolplanscher båda två! Har du 10st??!:) Där ligger jag i lä med mina 7, hihi!



Vilket bra citat du valt ut och vad fint du skrivit om det du är tacksam över! Superfin bild på lill charmiga Luran!



Önskar dig en riktigt trevlig helg!



Kraam Jenny

2010-01-29 @ 20:02:30
URL: http://www.hemmapakrakered.blogspot.com
cecce säger

Skönt att höra att det finns fler än jag som äter "dyrt":-)



Tänkvärda ord du bjuder på. Antar att jag borde tänka lite mer positivt än den negativa spiral jag hamnat tankemässigt i. Självklart har jag mycket att vara glad och tacksam över!! Fick rådet även från annat håll i dag att tänka positivt. Det hjälper faktiskt!!



Hoppas du har fint fredagsmyyys!!

Kram

2010-01-29 @ 20:09:00
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Nadja säger

Ingen fara. Jag verkar ju ha överlevt trots att du glömt bort det och jag har nog glömt bort dem själv också:P

2010-01-29 @ 20:27:21
URL: http://erikssonnadja.blogg.se/
Åsa säger

Hej! Måste bara tacka för den ljuvliga lilla skylten (you are loved + keramikhjärta) som damp ner i brevlådan idag. Sambon ska få den till alla hjärtans dag och den kommer bli helt perfekt!

Lite nyfiken.. Stämplar du bokstäverna? Tänkte ge mig på ett försök att göra en bräda med mitt favoritrecept, men tänker att det kanske blir knepigt om man ska stämpla allt...det är ju lite bokstäver... hihi :)

Än en gång, stort tack! Kram kram Åsa

2010-01-29 @ 21:22:08
URL: http://asaksson.blogg.se/
Madde säger

japp Theo bättre idag, skönt, men nu börjar selma bli hes hoppas hon bara traggat för mycket idag!! =)



Selma satt brevid mig innan idag när jag kollade din blogg och hon fick syn på en blid av tösen din.

vem är det? ska vi hälsa på henne?



=)



hoppas du får en trevlig helg

kram

2010-01-29 @ 21:33:54
URL: http://maddiznilsson.blogg.se/
Petunia säger

Dette er så sant og så viktig å huske på hver eneste dag. Vi har så lett for å tro at bare an får det eller det eller at man ønsker det som naboen har, så blir det så mye bedre.. Nei, man skal være takknemlig for det man har rundt seg til dagen og ikke strebe etter å ha alt som alle andre...

Takk for ditt sitatbidrag og for at du sendte den videre:)

2010-01-29 @ 23:08:28
URL: http://petuniablogg.blogspot.com
Nina säger

Ja de blir kalas i dagarna 2. Och på tisdag kväll kommer Tilly och Sigge så då blir de kalas igen :) Underbart kort på Svea. Hon är lätt bland dom sötaste barn jag känner. Jätte fint inlägg va detta. Vi ses igen till veckan då! Ska bli trevligt. Men förhoppningsvis så får Malin åka iväg snart. Är så nyfiken på va de blir för nått. Jisses va jag ska syt! Å sen får man ju komma och mysa med lilla Fröet. Åh så underbart. Kramar till dig.

2010-01-29 @ 23:22:59
URL: http://ninuz.blogg.se/
Smilla säger

Hoppas du haft en toppen fredag och attt du får en ännu bättre lördag.

Du har något att hämta inne hos mig, om du hinner och orkar innan fröet tittar ut.

kram

2010-01-30 @ 08:42:15
URL: http://smillasplats.blogg.se/
Josefin säger

Tack för dina snälla ord! Får man fråga om ni gjorde något speciellt så att du blev gravid eller om det hände? Jag har fått testa pergotime med det hjälpte inte för mig, så nu väntar vi på utredning och någon annan slags hjälp. Men det tar sån tid.



Tack för dina lyckönskningar. Kramar

2010-01-31 @ 21:56:12
Sockenvägens Söta säger

Josefin - Jag hade haft mycket stress, oro kring mig, och den blev ju inte mindre av att det aldrig "hände" vi kollade ägglossning osv, men hade beslutat att ta tag i det först då jag var färdig med mitt avhandlingsarbete. Samma vecka som jag lämnade in slutmanuset "bara hände" det!!! PRecis som alla mina inre låsningar släppte, jisses vilken lycka. OCh nu när vi ville ha nr två tänkte vi att vi skulle börja i god tid, då det tog så lång tid med Luran, oppps! Då gick det på första försöket... Märkligt?! Hoppas att utredningen hjälper er, bara det att man tar tag i det brukar vara skönt. Synd bara att det tar tid, det är fullt förståerligt ingen roligt väntan. Jag håller tummarna för er allt vad jag kan!!! Och titta gärna in och berätta den glada nyheten när det väl blir er tur att bli tre, för det tror och hoppas jag blir inom överskådlig tid! KRAM <3

2010-02-01 @ 09:41:33
URL: http://lurans.blogg.se/
Josefin säger

Vilken otrolig lycka det måste varit för er! Jag kan inte ens föreställa mig hur det känns då man får se två streck på stickan. Ibland tillåter man sig att fantisera med tyvärr rycks man ner på jorden snabbt igen.



Haha ja jag kan tänka mig att ni ville börja i tid, kan förstår att ni blev förvånade att det gick så snabbt :-) Så har jag och min sambo också resonerat, att när vi väl fått ett barn så ska vi försöka så snabbt som möjligt med nästa eftersom man får räkna med att det tar några år också (vi har försök i 1 1/2 år nu). Du har rätt i att det inte är någon rolig väntan, och det känns som att det inte bara kan fixa sig av sig själv då det är min ägglossning som saknas.



Så snällt av dig att hålla tummarna för oss :-) Jag hoppas att du har rätt.



Kramar

2010-02-01 @ 23:00:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: