Tut tut!




Hör ni hur det tutar?!
Det är inte Luran som får fram ljudet i sin tomma toarulle, utan det är
TIDEN som tutar, ivrig och bångstyrig.

TIDEN vill rusa fram, medan jag försöker mota den.
Jag tycker TIDEN inte ska ha så bråttom.
Jag hinner ju inte njuta om den ska bråka med mig och rusa fram.

Jag har föreslagit TIDEN att den ska ta en time out, åka på semester,
eller varför inte börja med yoga? Men icket.

TIDEN strävar frammåt obönhörligen.
Obevekligt. Trots böner, hot och vädjan.

Det gäller därför att njuta av varje sekund, minut och timme.
Tillsammans blir det dagar, och år...

Mellan bilden ovan och bilden nedan skiljer det nästan exakt ett
år
på dagen. Jag är då glad och tacksam att jag förevigat så mycket här
i bloggen - det är en liten guldgruva när man vill trotsa TIDEN och se bakåt,
på det som varit. På underbara minnen.

Samtidigt gläds jag åt de minnen som ännu inte finns, de som står och trampar
och väntar på att TIDEN ska komma ikapp. De som väntar i framtiden.








Dagens tävlingstips:




Jag är med och tävlar om en Canvastavla hos Cheeky i samarbete med Önskefoto.
Tävlingen pågår till 1 februari.


Vi har en stor Canvastavla här hemma av Luran (+ en lite mindre), 
nu hoppas jag vinna denna tävling så att vi snabbt även kan få en fin Canvastavla
Fröet och kanske en start på en vacker fotovägg?

Det om något är väl ett sätt att bevara minnen som TIDEN
hjälper till att skapa?! När den tutar som värst behöver man då bara
kasta ett öga på sin vägg och njuta av det som varit och av vetskapen om
att fler foton kommer att fogas till samligen vad det lider...

För det ser TIDEN till att ordna med sin framfart! :-)



* * *



Var gärna med i min tävling där Ni kan vinna en budskapsbräda med
en vindpinad nypa på för att fästa ett kort endera på er Ögonsten eller
på er Busunge - tävlingen hittar Ni HÄR.



Tävlingen avslutas den sista januari 2010.





lolla säger

ja tiden är ett mysterium...skulle åxå vilja stoppa den ibland, men vi måste lära oss att njuta mer av nuet tror jag.Vardagen är juh där vi tillbringar mest tid så den får man försöka förgylla så gott det går.

ha en fin dag och ta tillvara den på bästa sätt.

kram lolla

2010-01-22 @ 10:45:03
URL: http://lollashus.blogg.se/
hemma hos Bus säger

T:Ska vi kolla vad Luran har gjort idag mamma?

Såklart gör vi det.

Hm. Tut i Luren med Luran.



T: Fråga om "hons" mamma blev arg på Luran när Telitubbisen ramlade i toan.



Ja du Therese, blev du arg när luran förvandlade Teletubbiesen till en Toatubbies?

Hej då Luran från T

2010-01-22 @ 11:04:11
URL: http://hemmahosbusarna.blogspot.com
Petra säger

Oj va tiden går ja..-. vilken skillnad på fotona. Lilla loppan! Hon e ju så söt. Krama om henne från oss!!!

Tack! Du e för goer du. Klappa på magen osså!

=)

2010-01-22 @ 11:52:35
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Sanna - [ s a o s. b l o g g. s e] säger

svar ja att bloggbanta funkade kanon för mig, eftersom jag tvingade mig att skriva vad jag gjort för träning osv varje vecka och väga mig en gång i veckan o skriva i bloggen osv. Då vill man ju inte misslyckas direkt ;) Jag har för mig att jag gick ner 13 kilo på två månader eller nåt sånt. det gick skitfort iaf! :)

2010-01-22 @ 13:01:59
URL: http://saos.blogg.se/
Therése säger

Ja, ibland skulle man verkligen vilja stanna tiden lite...tycker den rusar fram emellanåt!

Som idag t ex....ska börja jobba i eftermiddag och hela långa helgen...och jag vet inte riktigt var den här förmiddan har tagit vägen?!?

Men det är rätt kul å ha bloggen och blicka tillbaka på, och se vad man t ex gjorde en vanlig onsdag för ett halvår sen!



Du får ha en riktigt skön helg nu...Kram på dig!!

2010-01-22 @ 13:10:37
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Mamma Russin säger

usch ja,, tiden går på tok för fort.. :) veckor, månader rusar fram..



så kul att Luran med gillar toarullar, gissa vem som gör det mera, haha.. BUS STINA !



önskar dig en underbar helg vännen, KRAM

2010-01-22 @ 13:37:45
URL: http://enburkrussin.se
Hemlängtan säger

Ja, tiden går...fort som bara den. Vill ju inte att barnen ska bli stora för snabbt.

Ha en underbar helg!

Kram Jenny

2010-01-22 @ 14:21:05
URL: http://www.minhemlangtan.blogspot.com
AnnikaS säger

Det där med tiden är lurigt. Man vill både bakåt och framåt samtidigt som man vill njuta av nuet.

Önskar er en riktigt härlig helg!

kram Annika

2010-01-22 @ 17:13:02
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com
Eva säger

Ja du, tiden går FÖR fort just nu:/



Igår började Adrian krypa på riktigt, inte bara några steg utan riktigt krypande dock lite vingligt. Och idag kikade den allra första tanden ut.. Efter helgen kommer väl moppemuschen.. haha



Men det är ändå bra att tiden går fort:) Iallafall för eran del som snart ska ha en liten skrutt!

2010-01-22 @ 20:06:38
URL: http://skruttenocheva.blogg.se/
Sockenvägens Söta säger

Eva - hi, hi en moppemusche var väl att ta i, men kanske stödhjul på cykeln skratt ;-P Näe, förstår dig så väl, när man har dem små och så plötsligt PANG händer en massa å de blir "stora" över en natt. Bebis tiden är eg väldigt kort, sedan tar bustiden vid - och den är betydligt längre veta Stor kram! Och trevlig helg <3

2010-01-22 @ 21:03:58
URL: http://lurans.blogg.se/
Lillan säger

oj ja visst går tiden med rasande fart.. Så söt hon är lilla luran..'

Flåt att jag inte hört av mig. varit mycket nu..

Sälj du grod brädan till någon annan om hon kunde köpa den på stuts..



kram

2010-01-24 @ 05:35:35
URL: http://lilldogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: