En egen väg





Jag tänker fixa en egen väg till Paradiset!
Bara så att ni vet vart jag är om jag försvinner ;-P

Solen skiner från en blå himmel, fåglarna kvittrar och
det är skolavslutning för barnen.

En underbar sommardag med andra ord.

Den ska naturligtvis INTE tillbringas inne med tråkig rensning
av skåpen i köket, utan istället målar jag receptbrädor
som förhoppningsvis snart är färdiga och klara för försäljning.

Jag gör detta utomhus och slår då två flugor i en smäll,
det vill säga slipper kladd inomhus samtidigt som
jag kan njuta av solen!

När jag målat färdigt ska jag nog ta och skura upp altanen
och utemöblerna för att få väck alla pollen så vi kan sitta där ute
och inta eftermiddagens fika.

Njut av dagen!




Moster Carol säger

Du är bara för bra Les, ALLT kommer att bli såå bra. ;-)



Längtar tills det bär till så vi kan se slutet på målet... länge kvar eller snart?



Vilken härlig dag det är, jag och lillan är ute och rensar ogräs samt räknar på plattor... Tur hon är snäll och sussar sött i sin vagn... ;-P



Kram Kram

2010-06-10 @ 12:55:58
Speja säger

Helt rätt inställning!



Härligt att ni har sol, det saknas här...

2010-06-10 @ 13:41:16
URL: http://spejasprov.blogg.se/
Sockenvägens Söta säger

Moster Carol - Ja nu håller vi tummarna att allt går snabbt å smidigt så vi kan sätta igång så fort som möjligt. Hade gärna redan haft den klar :-P

Nu ska jag fortsätta skura altan så vi kan äta bröllopstårta där ute sen, för dra på trissor M kom hem med tårta och en bukett blommor idag, sa att det var kompensation för morsdag skratt Kramar i massor till dig å fasters älskling <3

2010-06-10 @ 14:14:18
URL: http://lurans.blogg.se/
AnnikaS säger

Vad härligt det låter med sol och fint väder, här nere i söder så står regnet som spön i backen.



Vad härligt det låter med en egen väg till paradiset!

kram Annika

2010-06-10 @ 20:03:14
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com
Jenni säger

Jag är inte den flitigaste med bloggen nuför tiden, så nu först kommer ett svar angående baka med barn- boken. Eller svar och svar, har inte bakat från den ännu men det var iaf lite roligare och enkla recept. Det är som titeln lyder recept att baka TILLSAMMAns med barnen, recept som ska gå fort, ex bröd utan jäsning osv. Tror nog den kan funka, Sanna har bestämt vad som ska bakas ur den nästa gång hon ska ha kalas!



Jag är så lycklig, har planterat liljekonvaljer för flera år sedan i rabatten men aldrig fått blommor. I år kommer det minsann på en, sen sprider de sig väldigt så nu har jag flera stycker som jag kan hoppas blomma såsmåningom :-)



Lång kommentar ;-)



Ha en underbar dag i solen!

Kram

2010-06-11 @ 07:20:08
URL: http://sananaolillebror.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: