Doctor Snuggles och nostalgi




Jag har förstått av inlägget En egen häst att My Little Pony
väckte nostalgiska minnen hos många.

Själv hade jag inte någon My Little Pony som liten.
Jag är antagligen för gammal då jag inte ens tror dessa små
färgglada hästar fanns när jag var barn, eller så var
jag helt enkelt totalt ointresserad av dem.

Således förstod jag nog inte vilket fynd den ännu inplastade
hästen
var när Luran kom bärandes med den på Tur och Retur.

Däremot var det med en enorm nostalgi och lycka jag
lade en femkrona på disken när jag hittade detta oanvända
målarblock med Doctor Snuggles.

Jag älskade Doctor Snuggles som barn och ska färglägga
bilderna med andakt ;-)






Och på tal om kvalitativa leksaker så måste jag bara
visa er Holgers första riktiga leksak!

I helgen tittade nämligen Gunnel, Jan-Eik, Linda och Oliva
förbi med uppvaktning till Holger.

Holger fick fina kläder och även Luran fick ett paket
 som innehöll ett pussel som hon nu nästan lyckats
 lägga helt själv efter lite träning.

Leif hade dessutom skickat med ett paket till Holger,
och det innehöll en enormt charmig plåtkrokodil
som dras upp med nyckel.

I väntan på att Holger ska bli stor nog att uppskatta den
så står den nu på en hylla som en mycket fin detalj.

TACK snälla ni! ♥

Har ni som tittar in här någon särskild leksak eller
TV-program från barndomen som väcker nostalgiska minnen?




Nina med Tjorven i magen säger

Ja vi har några dr snuggels filmer som jag och Melvin brukar titta på ibland. Och My little pony hade jag som liten oxå. Solstollarna och Toffelhjältarna va favoriter. Och även dom filmerna har jag :) Finns ju så många filmer, serier, leksaker osv från ens barndomstid! Listan kan göras lång. Det är som små mysigt att tänka tillbaka. Vilket piss väder vi fick idag. Nu vankas lunch och sen blire väl inne mys. Fast Sam trivs bäst ute. Inte sitta inne med en tråkig mamma :p Ha de fint. Kramar

2010-05-25 @ 11:01:10
URL: http://ninuz.blogg.se/
Madde säger

jag har aldrig heller lekt med my little ponny...varför skulle man leka med sånt när man kunde vara ute och leka med killarna?? =) pojkflicka det var jag! =)



ja gräset växer så man kan se det! =)



tråkigt med regn, här kommer det lite med det blåser mest...halv storm.

2010-05-25 @ 12:10:52
URL: http://maddiznilsson.blogg.se/
Louice säger

Doktor Snuggles var en av mina stora favoriter. Vi hade jättemånga filmer med dem, kommer så väl ihåg dem. Skulle nästan vilja köpa ngn sådan film till Noah. Andra favoriter var solstollarna och Toffelhjältarna, samt Astrid Lindgrens alla filmer, speciellt pippi. En film som jag såg ofta var Bland Tomtar och Troll, den var ju underbar!



Ha det gott! Kram

2010-05-25 @ 14:53:26
URL: http://mrsfunkys.blogspot.com/
AnnikaS säger

Så festligt att jag läser detta inlägg just idag, har nämligen gått och nynnat på signaturen till doktor Snuggles av och till idag.



Kul att minnas tillbaka till när man var liten!

kram Annika

2010-05-25 @ 15:02:10
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: