Frösö Handtryck




Frösö Handtryck
erbjuder en mängd härliga tyger i sitt sortiment.
Karin Mannerstål är en av deras formgivare, liksom Anna Viktorsson.

När jag hittade denna väska i Butik Kraja slog jag till bums då den
var på rea. Tyget är från just Frösö Handtryck, dessvärre har det utgått
ur sortimentet
och finns inte längre.

Jag tycker tyget var sååå läckert!






S
- som i Svea & H - som i Holger

Dessa bokstäver modell större finns nu för en billig slant
Dollar Store. De är dock riktigt fult "skavda" så jag kommer att
måla om mina. I vilken kulör har jag dock inte bestämt ännu.

Tanken var att hinna göra det i dag efter min morgonpromenad,
men det tyckte INTE lillebror.

Således har jag inte heller krattat färdigt ute,
tagit reda på tvätten nere i källaren eller
städat övervåningen...

Men som "tur" är finns ju görat kvar till senare ;-P

Renbäddat sängen samt tryckt färdigt brevlådan har jag dock hunnit,
det vill säga - roliga saker har prioriterats att-göra-listan.

Mindre roligt är att vår bil rasade i dag och mannen var
tvungen att bogseras hem.

Troligtvis är det turbon som rasat, något som med säkerhet
kommer att göra oss x antal tusen fattigare :-/

Skit också!

Tur att bästaste svågern gjorde våra liv till rena rama
räkmackan
- tack för bogsering och lunch!

Och på tal om svågern, han har till Lurans stora
förtjusning just lastat av en grävskopa på vår tomt,
men mer om det i ett annat inlägg.

Nu måste jag ta tag i förberedelserna av
hasselbackspotatisen till vår grillmiddag i kväll,
gäller att pasa på då lille Holger behagar sova!

Ha det, och kom i håg att inte gräva gropen djupare
än att ni kommer upp!





Malin säger

jaja, jag ska ta tag i det snart!! ;) Lovar. Har som inte hunnit med mer än fredagsmys! ;p Men ska fixa det strax! ;)

Hoppas allt är bra med er! Måste ses något snart tycker jag! Mindre kul lät det att bilen rasat =( Finns ju sååå mycket annat och roligare att lägga pengar på! Kramar till er vännen! <3

2010-05-17 @ 18:09:29
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Anonym säger

åh då måste jag åka till dollar då..



Så trist med bilen, håller med ovanstående finns roligare saker att lägga ´pengar på.



Idag har vi haft en toppen dag med shopping och fotbollsskola, i morgon väntar tvättstugan med 3 v tvätt...tjohoooo

kramisar

2010-05-17 @ 20:46:20
vintageRetroPrinsessa säger



Vilen fiiiiin väska :)

Helt i min smak synd att dm ej fanns kvar :(

Hade vart perfekta sommar väskor för barnen i sommar :)

har dille på just tygväskor :).



Åhhh vilka snygga bokstäver :)

ska spana efter dom på dollars :)

ska dit på tisdag nästa vecka med mina väner och Bambi så klart :)

Kramfors :)



Kram fina du :)

2010-05-17 @ 21:17:13
URL: http://bambii.blogg.se/
Emma säger

Lät som ni avnjutit en mkt god middag!



Inge vidare med bilen hoppas ni har lika tur i oturen som vi hade i påsk då vår bil la av och fick bogseras hem från fjällen!

Vi trodde oxå turbon lagt av men det visade sig vara så simpelt som en vakumslang som släppt och slutnotan blev 800 kr.



Ha en mysig kväll

Kraam

2010-05-17 @ 21:17:31
URL: http://liljan.blogg.se/
Anne säger

Åh fy fabian vad tråkigt att bilen har gått sönder :(

Inga roliga utgifter alls! Såg att det ska bli en lekstuga hos er! Vad roligt ;) Alma har en som hon fått av mormor och morfar och föra året målade maken om den inne och till Almas glädje kom det ett par målade prinsesskronor i guld på väggen också! Det vi inte gjorde var att inreda den med möbler utan det får vi fixa i år till henne! Hon har till och med pratat om att hon vill sova i den till sommaren ler

Ha det bäst! Kram

2010-05-17 @ 21:28:35
URL: http://www.systeranne.wordpress.com
Alfvas säger

Bilar är dyra investeringar milt sagt! ;)



min vita månad fick för övrigt startas om idag, jag är helt hopplös på att hålla mig från godsakerna, men nu banne mig!



Helt underbar kasse! Jag älskar den gröna färgen!

2010-05-17 @ 21:52:43
URL: http://Alfvan.wordpress.com
Ensamma mamman säger

Visst är de konstigt de där att de inte försvinner fast man inte hinner med de. Nej de hänger envist kvar så att man måste göra det senare.... Va fina saker du hade hittat förresten! Kram

2010-05-17 @ 22:21:39
URL: http://mittlilla-kaos.blogspot.com
Krajamaria säger

Vad roligt att du gillar kassen! Frösö handtryck lanserar en ny kökshandduk med kalender varje år, vilket jag har sytt din väska av. Nya färger varje år. I år finns de randiga i blått, svart eller gult till vitt. Kika in här, designer är Karin Mannerståhl. http://www.froso.com/tyg.php?tyg=131

2010-05-17 @ 22:34:06
URL: http://krajamaria.blogspot.com
HUSnrNIO säger

Ja det blir inte alltid som man själv tänkt sig när de små tar över ens dagar... Bokstäverna kommer säkerligen att bli superfina ommålade! Tråkigt med bilen:( Bilar ska bara fungera mil efter mil!!!

2010-05-17 @ 22:53:31
URL: http://hilajns.blogg.se/
Sofi H säger

Tur att Dollar finns ibland, tror nog jag måste göra mig ett stopp där i helgen på väg från/till Jämtland.



Jag gillar förövrigt bilden på bokstäverna, den tilltalar mig.. Känns lite som att den gjord för jag eller något ;-)



Tråkigt med bilen, hoppas ni kommer lindrigt undan. Men man gör väl sällan det när det gäller bilar.



God Natt! Jag har då varit vaken alldeles på tok för länge! Kram kram!

2010-05-17 @ 23:00:32
URL: http://sofih.blogg.se/
Hemma hos Bus säger

Morning!

Idag är jag ledig och jag har bestämt mig för att inte göra ett skit här före kl 09 utan jag tänker sitta vid datorn till dess, skratt.

I går var jag på föräldramöte inför lillebrors skolstart till hösten. Det slog mig att jag inte har några små barn längre, snyft. Fast han är ju rätt liten iaf men 1a klass är liksom nån milstolpe mellan liten kille och liten grabb :P. Han är dock jättestolt.

Jag var in på Granngården nyss, dom hade fått hem jättefina Levendel för 69 kronor. Såklart följde ju en sån med hem. Pelargoner 6 för en hundring var inte helt skam, så då blev det ett gäng såna med :S



Tittade in på en annons från Dorro om en hundgård, får väl se hur det blir. Har du andra tips så hör gärna av dig.

Hoppas att du får en mysig dag. Kram

2010-05-18 @ 08:53:28
URL: http://hemmahosbusarna.blogspot.com
Speja säger

Oj, här händer det grejer. Gillar också tyget!

2010-05-18 @ 09:04:23
URL: http://spejasprov.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: