Lantligt och Loppis




Jag har nu lusläst två av böckerna som kom i helgen.

Om vi börjar med Anna Örnbergs Inred lantligt inne & ute,
så är det en uppföljare som nog kommer att bli lika poppulär
som sin föregångare.

Det finns massor av ögongodis i boken i form av foton av
underbara miljöer och arrangemang.

Jag kommer att läsa den om och om igen, då den 
sprudlar av inspiration.
 
Ni finner även en mängd handfasta tips på både
 enklare pyssel och saker man kan bygga själv.

Allt är inte nytt under solen, men vad gör väl det?
Bra tips tål att återupprepas!






Personligen blev jag otroligt förtjust i "Holkhyllan" ni ser ovan.
Jag skulle gärna ha två i min hall, eller kanske ännu hellre
en i vår lilla sommarstuga.

Undra just hur jag ska bära mig åt för att mannen ska
bygga en åt mig?

Det är nog säkrast att önska sig en av svärfar
i födelsedagspresent istället...






Ett annat pyssel som jag fasnade för är dessa fjärilar.
De kommer jag definitivt att tillverka i någon form!

Det är suveränt att boken inehåller mallar, beskrivningar
och texter
som man kan använda sig av och utgå ifrån.






Som ni förstår gillar jag Inred lantligt inne & ute skarpt,
och kan verkligen rekommendera er som funderar på
att inhandla den att faktiskt göra det!

Att den avslutas med ett par avsnitt på temat jul gör
ju inte saken sämre då jag är en riktig julfantast *ler*







Den andra boken som jag läst igenom är Ida Magntorns Loppisboken.
Jag hade stora förväntningar på den som tyvärr inte infriades.

Boken bygger på en kul idé och hade verkligen potentialen att
bli mer än bra, men stannar vid att vara okej.

Det är skoj att få veta lite historik bakom våra välkända
och älskade föremål
, men dessvärre är det ganska
"grunda" fakta och inget som man inte visste
sedan tidigare om man är det minsta lilla
intresserad av loppis och gamla ting
.

Jag trodde dessutom att man skulle få sig till livs
lite mer tips vad man kan fynda på loppis
och alternativa användningsområden för fynden.

Men i det fallet var det endast gammal skåpmat :-/






Det som ändå gör att boken är okej är de bitvis vackra fotona som
förmedlar en känsla av att loppis kan vara lyxigt.

Men summa sumarum är mitt betyg ett nja,
lägg era pengar på ett eget loppisbesök istället!

(Samtliga bilder i detta inlägg har jag fotat ur de båda böckerna.)

Nu ska jag ta tag i Ernsts Sommar,
och återkommer med mina intryck 
av den senare





Malin säger

Hallå där! Det gick jätte bra för Tim igår med sprutorna. Natten har varit lugn, men nu däremot ligger han på 38,5. Men jag hoppas att det ger med sej. Han verkar inte påverkad av det, utan är på samma strålande humör ändå. Ska kika vida nästa blöjbyte ;) Hoppas att ni haft en lugn natt och att Holger fortfarande mår bra av dem!

Kram kram!

2010-05-27 @ 11:26:30
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
marie säger

Verkar vara härliga böcker för en duktig pysslerska som dej.

Många kramar från mej och tack för grattis hälsningen.

2010-05-27 @ 12:30:14
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/
Vendela säger

Aja baja - iiinte börja tänka på julen nu!! Vänta åtminstone till efter midsommar, okey? gapskrattar



Låter bra att du ägnar dig ett tag åt "Ernsts sommar" istället skratt



Men det verkar vara en bra bok det där, speciellt om man gillar att pyssla som du gör :-)



Kram kram

2010-05-27 @ 15:20:20
Jessica säger

Åååh, fastnade verkligen för fjärillarna. Jag älskar fjärillar :D Jättebra tips!

2010-05-28 @ 17:20:00
URL: http://kinne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: