Monicas Jul & Ebbas Julstök

 

  
Jag är med och tävlar hos LINDIES BLOGG om "Monikas Jul".

"Monikas jul innehåller den glömda mumman, den rosa glöggen och julsaften till barnen. Här trängs den oemotståndliga wienernougaten med skumtomtefudgen. Laxen får nya smaker, köttbullarna blir extra saftiga och goda med hjälp av julens kryddor. Och skinkan griljeras precis på det sätt som passar dig bäst".

Tävlingen avslutas den 1 december, alltså på onsdag, klockan 20.00!








Jag är med och tävlar hos Erikas kök om "Ebbas Julstök"
 (Åhhh så gärna jag skulle vilja vinna denna bok...)

Tävla via länken ovan eller besök Erikas kökFacebook.

Åsa och Ebba Swanbergs bok är En julbok för hela familjen!

- baka julgodis
- sy din julstrumpa
- rita egna julkort
- lägg in sill
- knåpa ihop en julkalender
- läs om julens historia

... och mycket mer!

Ebba berättar pepparkakans historia, varför Lucia kommer med ljus till vårt hus och hur julklappen blev tradition. Hon listar tv:s julkalender genom tiderna och hon gör pepparkakshus och islyktor. Ebba vet hur man stökar bäst och roligast inför julen, häng med!

Boken har fyra kapitel, ett för varje advent. Den är full av fantastiska bilder, bra tips och lättbakade recept. En perfekt bok för alla som älskar godis, kakor, julklappar, julpyssel och julafton, ung som gammal.


Tävlingen avslutas den 1:a advent, alltså på söndag!



För en kokboksfantast och pysselmaja som mig är detta två
böcker
som jag verkligen vill ha i min samling.

Jag håller därör tummarna HÅRT att jag har tur i någon eller
bägge tävlingarna, alternativt att TOMTEN ser detta inlägg ;-)




♥ ♥ ♥






Anmäl dig gärna i min tävling
där du kan vinna en produkt
till ett värde av 200 kr!

Rabattkoden lurans ger er dessutom 5% rabatt!






Anmäl dig gärna i min utlottning
av en budskapsbräda!









Vendela säger

Ja just ja - det var du som hade en julros i fjol! Trivdes den inomhus?? Satte du ut den till våren?



Kramis!

2010-11-25 @ 12:59:19
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Therese - Femstjärnigt säger

Lycka till!

Klart karlarna ska göra stakar, haha asgarvar!!!:)

Kram

2010-11-25 @ 13:13:58
URL: http://tess74.blogspot.com/
Tekla Maräng säger

Hej

Har varit lite frånvarande från blogglandia några dagar men är nu på g igen. Dottern har gjort illa sitt ena ben så vi har bott i olika väntrum i två dagar.

vilka härliga inlägg du har gjort som jag nu läst ikapp mig.

Skrattar gott åt gröna granar med musens hjälp och ser då glatt framför mig hur man kan använda mannens till stakar.

Funderar också på att lägga några kulor i någon skål, för idag står jag inte ut mer med att vänta på advent.

Pepparkakor såg jag att ni hade bakat, tänk vad ljuvligt gott det både smakar och luktar.

Vilket fynd med zink hjärtat hos Blomster.

Har lovat mig själv att ha lite bättre koll på vart jag har mina saker för just ett zinkhjärta jagar jag runt i lägenheten efter, jag har ett men var???

Vad kul att burkarna har kommit fram, är alltid lite fundersam om dom skall komma fram hela eller så.

Vad skönt att ni är feberfri och inte så snoriga längre.

Så spännande att du fick förfrågan om att vara med i ett reportage i din nya pyssel och hemtidningen.

Tycker gått dom kunde ha tagit sig hem till dig.

Fast jag förstår det där med att visa hemmet och inomhus det är inte min grej heller.

Ha det gott och många kramar till er alla:)



2010-11-25 @ 13:32:09
URL: http://teklamrng.blogspot.com/
carola säger

Tänk att få vara som du, somna så tidigt..

Det är då min dag börjar, när barnen lagt sig och det är lugn och ro..



Hoppas din dag varit bra.

stor kram

2010-11-25 @ 14:10:03
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Krydda Livet säger

Du är alltid så gullig. Jag ska nog komma igång med bloggandet när huset börjar ta form. Men än så länge är det en bit kvar.



Kram Josefin

2010-11-25 @ 15:47:06
URL: http://kryddalivet.blogspot.com
Tekla Maräng säger

Du har mail.

Kram:)

2010-11-25 @ 16:14:37
URL: http://teklamrng.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: