Fladdermöss och småkryp





Tidigare års Halloweenfiranden har haft fladdermöss och
 andra småkryp som tema.

I år tänker jag förnya mig och ha spöken
och pumpor/orange som tema istället.

Att klippa ut fladdermöss, eller siluetten av
ett spöke, spindel, dödskalle eller kanske en pumpa är ett
enkelt och fiffigt tips att fixa en snygg bordsplacering.

Vill man kan man ju även låta valt mönster gå igen
på eventuella inbjudningskort, eller som jag gjorde
för något år sedan - på tårtan.






Jag har så smått börjat fundera på fikat till Lurans spökkalas,
och då blir det nog bara en enkel tårta som hon själv
får dekorera, några spindelkakor enligt tidigare inlägg,
samt små minispöken gjorda av maränger med ögon 
av chokladsås.

Lite godis blir det naturligtvis också, och det
tänkte jag lägga i hundbajspåsar :-)

För Luran så är det emellertid huvudsaken att
det finns ballonger och hattar *ler*



 


Detta arrangemang gjorde jag och Luran i fjol,
men nu är alla spindlar borta...

 Luran har nämligen haft dem som sina husdjur
och burit med sig dem överallt.

Den sista hittade jag i hennes säng *ler*

Nu väntar en kopp kaffe och lite klipp och klista
tillsammans med Luran.

Hon ska göra ett pappaspöke och ett
Holgerspöke säger hon.

Själv ska jag göra namnetiketter till
hundbajspåsarna :-)


TREVLIG HELG!





* * *





Var gärna med i min tävling i samarbete
med SUMOpix.






Tekla Maräng säger

Härligt, härligt med pyssel.

Låter skönt att ha hunnit med att fredagsstäda redan, fast kanske inte SÅ tidigt att grannarna inte har tänt en lampa än. Barn är mysigt men vist ligger man minus på sovkontot ett bra tag...

Kramar:)

2010-10-22 @ 11:51:37
URL: http://teklamrng.blogspot.com/
Åsa säger

Vad mysigt att pyssla tillsammans sådär! Fint blir det också, och massor av roliga idéer - allt går ju att använda till annat längre fram, i andra sammanhang, det är det som är det bästa med pyssel :-)



Vår ena katt tuggade i sig en fladdermus på under en minut igår, eftersom varken jag eller maken släppt in den katt som var ute - men som någonstans kommit in igen - vill jag helst inte tänka på var den kom ifrån. Say no more....



Kram!

2010-10-22 @ 12:19:24
URL: http://bloggenimittliv.blogspot.com
Tina säger

Vad duktig du är! Själv försöker jag ignorera Halloween. Så länge barnen inte har koll på att det finns en sån högtid så får det vara så. Nästa år är de kanske medvetna om det och då får jag nog min beskärda del ;-) KRAM!

2010-10-22 @ 12:33:00
URL: http://familjenrosmer.blogspot.com
Malin säger

JA!!! Snacka om att det gick fort! Men det förstod jag nästan när jag pratade med henne i morse, då det bara var fyra minuter mellan värkarna. Och om han har lika mycket hår som de andra vet jag inte än, eftersom han hade mössa på kortet och har inte hunnit prata med henne än. Men jag hoppas att hon ringer snart. Nu längtar man såååå efter att få träffa dem!

KRAM KRAM

2010-10-22 @ 12:39:38
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
WilliamMarklund säger

oo härligt älskar halloween :D

2010-10-22 @ 13:07:57
URL: http://williammarklund.blogg.se/
Bantarbritta säger

Vad många roliga idéer du har! Ska luran ha spökfest som födelsedagskalas? Min tjej sa idag att hon ville ha halloweenkalas... hon fyller i april... :D Haha, men allt går ju om man vill...

2010-10-22 @ 15:22:26
URL: http://bantarbritta.blogg.se/
Louice säger

Kul med lite pyssel och tips till Halloween. Funderade på att fixa ett litet party till halloween, men vet inte om tiden räcker till. Kanske får spara det till nästa år istället.

Ha en fortsatt skön fredagkväll!

Kramar

2010-10-22 @ 17:19:36
URL: http://mrsfunkys.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: