Fjolårets favoriter




Julen började med röda inslag här på Sockenvägen även i fjol,
men slutade också då i ett mer zink- och naturellt tema.

Tänk att man genom att lägga till och/eller ta bort ett par
saker kan ändra uttryck på ett arrangemang totalt!






I år har jag låtit älghornsljusstaken stå framme,
för den är stabil och svår att ta sönder för en klåfingrig Bogge ;-)

Jag måste erkänna att jag längtar tills jag åter
igen
kan ställa fram mina små brickor...

Eller att kunna arrangera ett gotte bord så här till jul.

Jag tycker det är så fint att samla julens godsaker
 i olika burkar, skålar och på fat. Men jag har två korpar till
barn som skulle länsa det på nolltid...

Jag kan inte ens ha en burk godis framme på en
hylla till lyst
, då står Bogge nedanför och pekar
och skriker *ler*

Nu väntar lite soffmys efter en härlig dag med
familjen. En tur till Åsele blev det där vi bland annat
fikade på Kronan. Lite shopping inne på Blomhörnan
hanns visst också med ;-)

Dock grämer jag mig på en rund zinklykta med hjärtan
som fanns inne på Kronan, den borde ha fått följa med
mig hem
inser jag så här i efterhand...

En middag bestående av älgfilé och potatisgratäng
gjord på mandelpotatis med västerbottensost och rödlök
avnjöts tillsammans med svägerska och svåger
som tittade förbi här på Sockenvägen.

Mätt och belåten är jag ännu *ler*

Och ni, tänk om en vecka,
då är det uppesittar kväll inför jul som gäller!!!

Det är galet så fort december marscherar fram,
det gäller att njuta var minut :-)

Ha nu en fortsatt fin kväll ♥

KRAM








Ing-Britt Rosenback säger

Hej vännen!

Visst är det så att det är dom små detaljerna som gör helheten.

Vilken trevlig dag du verkar ha haft och den middagen lät hur god som helst. Skulle kunna funka som nyårsmiddag.

Här har vi haft en trevlig kväll men oj va trött man blir när det ska drickas vin på fredagskvällar, tror våra gäster kände sig tvingade att gå hem som vi gäspade ;).

Sov gott, kram Ing-Britt

2011-12-16 @ 23:30:13
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Helen säger

Låter som en mysig dag! Hoppas att du får en härlig helg:) Nu finns receptet på Bailey´s tryffeln på min blogg!

2011-12-16 @ 23:39:46
URL: http://helenspysselpapp.blogspot.com
curlingmamman säger

Vilken härlig dag och ja tänk snart är det jul, mysigt! kramis

2011-12-17 @ 06:20:46
URL: http://blogg.amelia.se/curlingmamman/
Susan säger

Jag håller med...december har gått i en rasande fart faktiskt.



Och godis kan inte vara framme här i heller.....det länsat snabbt i så fall;)



Kramar

2011-12-17 @ 08:17:08
URL: http://susan.itelit.com
Nina säger

Jo jag menade ju ögon inflammation men min telefon skrev tydligen öron utan att jag tänkte på det ;)

Här äre tvärtom, tryffel å sånt äter jag inte en bit av. Huga!!! Tur smaken är som baken!

Anton avskyr att åka bil oxå så det lär bli intressant idag =p

Men dom måste ju vänja sig nån gång.

Ha en mysig lördag!

Kramkram

2011-12-17 @ 08:44:28
URL: http://ninuz.blogg.se/
Anna-Lotta säger

dessvärre e jag också precis som dina barn ;). sparar gottebordet till självaste julaftonen, tror jag. annars blir det tomt på nolltid. ha ha. men jag ääälskar verkligen gottebord. det är min grej! ha ha.

väldigt fina bilder. som vanligt.



stolt över mig själv i år som använder alla små bitar från redan inköpt papper. allt som går att "matcha" ihop. väldigt skönt at konstatera att fyra rullar försvann från mitt lilla förråd. (och det är legitimt att äntligen shoppa nytt såsmåningom ha ha) det blev jättefint och ingen kompromiss.



nu åker jag snart för en frisörtid. sånt är verkligen inte så vanligt i den här almanackan. ha ha. unnnar mig aldrig sånt. hoppas det går att få till eländet sp jag inte skrämmer tomten. ;)

2011-12-17 @ 09:26:18
ansepanse säger

vilken trevlig dag du - ni hade :)

Sv: jo, vid den tiden sov jag redan :)

bamsekramar vännen ♥

2011-12-17 @ 11:05:56
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Angelica säger

Åhh vad mysigt :) Och fint.. Ha en toppen lördag!

2011-12-17 @ 13:03:34
URL: http://ilivingthedream.blogspot.com
Erica AKA Tomtens Dotter säger

Älskar den där "ljusmanchetten" från Cult. Har en lika dan själv. Den passar så bra in på mig när både frasen "Jag tror på tomten" och frasen "Mera glögg" återfinns på den :-)

2011-12-17 @ 19:09:13
URL: http://tomtensdotter.blogg.se/
Therese - Sockenvägens Söta säger

Anna-Lotta - Ja jag försöker också rensa i pappersförrådet, samt etiketter odyl. För att få anledning att fylla på ler Hoppas du fick en skön stund hos frisören och kom hem snygg å nöjd :-D KRAM

2011-12-17 @ 22:33:02
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: