Klappat och klart




Alla klappar, så när som på en, är nu inköpta.

De flesta är också inslagna, men några väntar ännu
på att få papper omkring sig och kanske ett rim.

Hur är läget hos er, är det så att säga
klappat och klart?!

Eller blir det en chokladask och/eller lotter
köpta på macken i sista minuten? *ler*

Och jag är på intet sätt nedlåtande nu, 
lotter är nämligen inte dumt att, för vem vet,
man KAN ju faktiskt vinna...

Chansen
är i alla
fall större med en lott än utan ;-P

Så när idétorkan sätter in är en lott bättre än inget.

Barnens förskolefröknar fick en symbolisk julklapp i
dag som tack för att de gör ett sådant lysande jobb.

En liten värmeljuslyktatemat lysande
och så just en liten lott fick det bli.

Förhoppningsvis skrapar de hem lagomt med pengar,
för jag vill ju gärna att de är kvar som barnens
förskolefröknar även efter jul *fniss*


KRAM






Åsa säger

Go'morgon vännen.

Har även Ni fått mer snö?

Här har det väl kommit nästan 2dm, som jag har rantat ut i under några gånger under natten pga fortsatt sjuk Bulle.

Fattar inte vad 17 han fått i sig för olämpligt :(

Bara oinlagda klappar här, tyvärr, måste ta ett ryck i morgon när Elin är på dagis.

Firar Ni jul med morfar/mormor eller farfar/farmor eller hemma med gäster?

Ha en bra måndag kram

2011-12-19 @ 09:37:45
URL: http://mammasgullunge.blogg.se/
Tina säger

Hej hjärtat! Lotter är alltid bra att ta till när fantasin tryter tycker jag. Vi har köpt alla klappar men inte packat in en enda...Får nog börja ta tag i det någon kväll när barnen sover. Hoppas du får en toppenfin dag gumman! KRAM!

2011-12-19 @ 09:59:31
URL: http://frurosmer.wordpress.com
Alfva - i preggoland! säger

Inte en enda inslagen julklapp i sikte här, men barnets faster var förbi med sin klappkasse igår, så något ligger i alla fall under granen och ser fint ut. Och jag ska ta tag i mina också. Någon dag... Förmodligen en timme innan bilen åker mot firandet! ;)

2011-12-19 @ 10:21:44
URL: http://alfvan.wordpress.com
ansepanse säger

alla klappar är klara men jag har inte slagit in alla än

en fin måndag till dig vännen - bamsekramen ♥

2011-12-19 @ 10:59:55
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Johanna - Mamma till Leija ♥ säger

Har bara fixat 2 små paket till Leija, så har tänkt att fixa resten imorgon. Dock har jag knappt en susning va jag ska köpa. Men det löser sig nog! :)

Kram

2011-12-19 @ 11:53:56
URL: http://skuggis.wordpress.com
Ing-Britt säger

Hej vännen!

Här har jag allt sovit gott inatt dock lite för kort, gick upp med Tilda imorse trots att hon skulle klara sig själv.

Jobbar långdag/natt så jag börjar 13:30 och slutar inte förens 06:00 imorn och börjar sedan 13:30 igen så sömn hade varit bra. Men sedan är jag julledig :).

Själv då har du kunnat sova inatt? och hur är det med din envis förkylning? Hoppas verkligen den börjar ge sig <3.

Här är de flesta klappar fixade endast till mamsen kvar men hon är svår. Gillar inte krimskrams som hon säger och bantar ständigt så där blir det troligtvis någon blomma och lotter med medelande att ev. vinst delas ;).

Ha en bra dag vännen.

Många kramar Ing-Britt

2011-12-19 @ 12:09:37
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Anna-Lotta säger

jodå, här är det mesta klart så när som nån klapp. vi ger bara barn julklappar och bara 1 klapp!! förutom våra egna som får några till. måste ju hålla isär de som tomten kommer med ;) det är det stora trixet med val av papper och etiketter. kanske har det ingen betydelse men mån måste ju hålla lurendrejerifanan högt!

2011-12-19 @ 16:13:15
Therese - Sockenvägens Söta säger

Anna-Lotta - ha ha ja du, det är trixit, här körde jag på förklaringen att tomten har så mycket att göra så mammor och pappor får hjälpa honom att slå in paketen om de bli många då barnen varit snälla ;-D

2011-12-19 @ 21:58:32
URL: http://lurans.blogg.se/
Linda Olsson säger

Guuud va skönt att va klar (eller nästan då;)!! Jag har hur mycket som helst kvar! Så jag hoppas det finns nått kvar när jag kommer till ullared på onsdag ;) hihi!



Kramar!

2011-12-19 @ 22:38:40
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: