Kuddar x 2 och en som somnat under granen





barnens förskola har de under hela december haft
en teater kalender som varit mycket uppskattad.

Bland annat har barnen fått vara med och då fått
välja sig en egen kudde som personalen sytt till dem.

 Kuddarna ovan kom Bogge
och Luran hem med för någon vecka sedan.

Bogges är blå med katter på och Lurans är
rosa med hundar på. Och dessa kuddar ska barnen
ha med sig överallt. Nere i soffan då de myser, uppe
i sängen då de sover och som ni ser även under granen...







Luran kröp nämligen under granen med sin kudde och grisen
för att vila lite i dag. Det tog visst på krafterna att provsmaka
allt gott som vi lagt i burkar och arrangerat
vår gottebricka *ler*.

Dessutom så tar väntan på tomten på krafterna.

Tomten har varit förbi och knackat på rutorna så att
både Bogge och Luran sett honom, synd bara att pappan
i huset missade Tomten för att han var ute och gick
med hunden
... Attans!







Båda barnen blev väldigt uppspelta och vinkade till Tomten
och ville att han skulle komma tillbaka på julafton.

förskolan hade de Tomten på besök i går och Luran kom hem
med en klapp både till sig själv och Bogge.

Dock så berättade hon raskt att hon inte kramat
Tomten som tack för klappen. Jag frågade då om det berodde
att hon kanske var lite rädd för Tomten.

Nej mamma, jag vart bara lite brydd fick jag då
snabbt till svar. Men jag tror allt att den lilla tjejen går
omkring och är lite spänd för mötet med Tomten på julafton...

Och vem är inte det?! ;-)







Camilla säger

Men söta Luran då! Vem är inte spänd på att tomten ska komma?



Jag har bytt arbetsgivare men är fortfarande kvar inom transport :)



Jag läser ofta via mobilen jag med och har samma problem som dig..



Hoppas att du och din familj får en mysig jul! <3

Kram

2011-12-22 @ 15:14:27
URL: http://fullfartmedtvabarn.blogg.se/
Frida säger

Så sött hon sover! Jag trodde vi skulle slippa tomte iår, eftersom vi sitter hemma själva, men dottern sa imorse att hon undrade vem som kom iår? Ojojoj, då får man försöka fixa nått i sista sekund.

2011-12-22 @ 15:25:33
URL: http://fridala.blogspot.com
Jess säger

Jag är också spänd inför tomtens besök!

2011-12-22 @ 16:23:10
URL: http://maisongrey.blogspot.com
♥ Carina ♥ säger

Så söt hon är där hon ligger under granen med sin fina kudde :)

Vilken osis för pappa att han missade tomtebesöket. Är det inte typiskt?! :)

Jul är något speciellt när barnen är små, jag kan sakna den tiden då tomten var spännande och barnen så uppspelta och förväntansfulla...

Kram

2011-12-22 @ 16:32:56
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Vero säger

Hon ligger nog där för att inte missa Tomten tror jag. :)

2011-12-22 @ 17:53:30
URL: http://klimakteriekossa.blogspot.com
Josefin säger

Åh vilken söt tjej som ligger under granen. Klart att det tar på krafterna att vänta och vänta :-)



Hoppas att allt är bra och att du är klar med alla måste så du bara kan slappa. Här är vi inte klara än, blir en sväng på stan imorgon för att handla det sista (och hoppas på att alla andra inte också tänker det, är så jobbigt med fulla affärer).



När ni köper julklappar, finns det några bra affärer omkring er (Åsele, Vilhelmina?) eller måste ni längre bort?



Kramar

2011-12-22 @ 18:24:50
Miranda säger

Fasiken så gött....men jag har ju min glöggpåse ;-)Lill Svea...så spännande att vänta på tomten <3 Kramen på Er ♥

2011-12-22 @ 19:59:15
URL: http://www.nogg.se/fjellripa
Tina säger

Men åh lilla sötnosen då! Ja vem är inte spänd inför mötet med tomten ;-) Jag vet inte om du fick mitt sms men TUSEN TUSEN TACK för teet gumman! Du är verkligen en underbar vän! Jag hoppas du har en mysig kväll hjärtat! Massor av kramar!

2011-12-22 @ 20:04:04
URL: http://frurosmer.wordpress.com
Therese - Sockenvägens Söta säger

Josefin - Sitter med en ögoninflamamtion å får inget gjort annat än att jag myser omkring, men det gör det samma, har ingen stress, allt är planerat och förberett - fördelen med att tänka på jul snett efter midsommar fniss Och klappar kan jag köpa på orten, har bla blomster och sport/fritidsaffär, men strömsund, och vilhelmina är annars helt ok, och så jobbar jag ju i umeå så tidigare i höst har jag köpt klappar även där. Sist men inte minst finns ju nätet, toppen!!! Då slipper man trängas med folk å kamma håret ;-D Nu ska jag återgå till Jullotta och min glögg. STORA KRAMAR till dig och de dina och njut nu av första julen med en liten <3

2011-12-22 @ 20:51:25
URL: http://lurans.blogg.se/
Malin säger

Hi hi, Tim är precis likadan! Han grät av förtvivlan när jag la kudden i baksätet på bilen när vi for från dagis, dagen han fick den. Han skulle ju ha den medan han åkte bilen ;) och hemma är den med lite överallt. Som mys i soffan framför tv'n, i sängen och även runt golvet! Dom måste gjort riktigt BRA och framförallt uppskattade kuddar åt barnen! :)

Härliga Luran! Det tar verkligen på krafterna att hjälpa mamma och vänta på tomten! ;)

Natti natt kramar.

2011-12-22 @ 22:49:54
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
ansepanse säger

:) lilla Luran :) lite på sin vakt måste man ju vara för tomten också

bamsekramar

2011-12-23 @ 12:28:54
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Linda säger

Klart man är lite spänd:)

Så söt hon är, att sova under granen måste ju vara bäst stället för att inte missa honom.

Pssar på att önska er en riktigt GOD Jul i fall jag inte hinner inte något mer innan julafton.

Kramar

2011-12-23 @ 13:22:08
URL: http://uppochnervandahuset.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: