Tema snöflinga och ängel





I morse var jag totalt igenmurad på ena ögat.
Jag trodde att det skulle gett sig vid det här laget, men
ögoninflammationen tycks bara bli värre :-/

Jag hade tänkt handla lite, men att köra bil
med så här dåliga ögon vågar jag mig inte på,
och inte heller vill jag skrämma några stackars
barn eller pensionärer så här i juletid med min
inte allt för vackra uppsyn...






Istället får vi vara hemma och pyssla och fixa lite,
jag tror vi ska sätta på lite trevlig julmusik och arrangera
ett litet gottebord på en bricka som kan flyttas
runt
och därmed kan hållas borta från både
barnen och mig *ler*.






Lite fler julgruppsbilder kommer här, den översta på
temat snöflingor (som går igen på både hink och i form av
 "snökristallen" som ligger på en bit näver).

En vit hyachint och ett ljus med snöre och en machett
gjort av en sida ur en gammal bibel blev den stilrena
dekorationen i hink nr 1
.






Hink nr 2 frångår min devis om att less is more, för
där öser jag på med såväl en ängel, en silvrig stjärna
och ett vitt hjärta med texten God Jul.

En julen är perfekt att ge till dem som man vet med
sig inte tål hyachinter :-)






Lägger man till en flaska glögg, en burk med hemma gjord
godis eller kanske kakor så har man en fin julgåva!

Och nu så kan ni nästan andast ut, endast en till
julgrupp
har fasnat på mina bilder... *ler*

Men det får ni se i morgon :-)

Vi hörs senare i dag, nu ska jag ner i matkällaren
och leta fram en bricka och några burkar till vårt
gottebord!


KRAM






Ida säger

Vilka fina julgrupper du gör :) Är dålig på kika in hos dig då jag känner mig så lat ;) Jag har köpt en förp. färdigskivad julskinka också fick jag en såndär klassisk låda med lite rökt kött och fisk av jobbet, det är ungefär så mycket julmat som finns här hemma ;p Jag jobbar och som vi jobbar, mycket larm och riktigt risiga patienter. Sover flera timmar om dagen på soffan + nätterna, tur vi får ljusare dagar nu iaf, så kanske man piggnar till och orkar med lite mer än jobbet :)



I helgen blir det till att ladda energi med familjen (och hoppas att även patienterna tar julledigt ;)



Önskar dig och din fina familj en riktigt god jul redan nu (jag lär väl inte ta mig in här mer är jag rädd :) Kram

2011-12-22 @ 18:17:35
URL: http://minatvasmahjartan.wordpress.com
ansepanse säger

stackar dig vännen med så svår ögoninflammation

krya på dig

bamsekramar

2011-12-23 @ 12:27:37
URL: http://kinaguld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: