Pannkaka




Nått som verkligen varit pannkaka på sistone är
(nej, nu jag ska inte skriva om sjukdomar, för jag inser att
min blogg i så fall väldigt lätt kan förväxlas med
en sjukjournal...) är barnens sovvanor.

Luran lider av nattskräck och har vakenperioder om nätterna,
och Bogge lider av ett enormt behov av att sova nära
(gärna på) mamma.

Efter en konstant sömnbrist så fick jag kl. 03.30 i natt
nog och lade en synnerligen motvillig Bogge i hans
egen säng. Och jag visade mig vara envisare
än honom!!!

Oj sååå skönt det var att sova själv!

Det tror jag visst även Bogge insåg sent om sider
då han tog en sovmorgon till och med.

Nu gäller det att hålla i denna nya rutin
med att han ska sova i egen säng.







I det här huset blir det nog för övrigt just pannkaka nästan
varje vecka då det är något som går fort och framförallt för
att bägge barnen gillar det.

Det fick mig inpirerad till att göra en kombinerad
 kom-i-håg & receptbräda
till köket med både
pannkakerecept, en galen höna och en liten klämma.

Den är till salu om någon skulle vara intresserad.
140 kr + eventuell frakt!

Maila mig i så fall på [email protected]







Sist men inte minst är det jätte roligt att ni är så pass många
som redan anmält er i min utlottning.




Har du ännu inte gjort det kan du göra det HÄR.


KRAM!







Tina säger

Du är så DUKTIG vännen! Hade jag inte haft mitt väggord med pannkaksrecept hade jag köpt den här av dig direkt!

Elliot hade oxå nattskräck ett tag. Vet inte hur det är med Luran men Elliot vaknade nästan alltid vid samma tid så vi gjorde så att vi gick in och störde honom strax innan den tiden han brukade vakna. Vi väckte honom inte men vi la honom lite till rätta i sängen och klappade på honom. På så sätt störde vi sömnmönstret och nattskräcken försvann. Hoppas ni får en fin dag idag vännen! KRAM <3

2011-01-20 @ 08:54:56
URL: http://familjenrosmer.blogspot.com
Susan säger

Skööönt att sova själv minsanna. Ja, man får vara benhård vid rutinerna. Håller på för fullt här hemma med att dom ska somna själv i sina sängar.



Kramar och hoppas att ni får en bra dag.

2011-01-20 @ 08:55:13
URL: http://gullix.blogg.se/
Bantarbritta säger

Åh, vad jobbigt för dig... sömnen är så jäkla viktig. Jag har blivit enormt bekväm nu när grabben sover i sitt eget rum och börjat sova hela nätterna, så nu när han vaknar på nätterna (efter dessa sjukdomar, nu är det förkylt och antagligen jobbigt att andas) så blir jag jättefrustrerad bara av det!

Kämpa på, jag tyckte att det i vårat fall faktiskt gick enklare än jag hade trott. Jag hade föreställt mig att han skulle skrika i timmar, men han fattade galoppen rätt snabbt, och nu är han oftast jättelätt att lägga på kvällen. Lycka till, och håll ut, för det lönar sig i längden. Det är viktigt för barnen att ha en fungerande mamma också...

2011-01-20 @ 09:46:52
URL: http://bantarbritta.blogg.se/
Linda Olsson säger

Va skönt att få sova själva! Jag kommer knappt ihåg hur det känns ;) hahha!



Kram!

2011-01-20 @ 10:12:07
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/
Vendela säger

Fy vad jobbigt det måste vara att inte få sova tillräckligt :/ Inser att vi varit lyckligt lottade med Olivia som ända sedan start har sovit bra i egen säng. Redan när hon var en 7-8 veckor kunde hon sova från typ halv 6 på kvällen till 8 morgonen därpå; minns att jag var tvungen att gå och peta på henne då och då för att kolla att hon andades :-)



Än idag sover hon bra, ytterst sällan hon väcker oss. Beror i så fall på mardröm el sjukdom.



Håller tummarna att Bogge fortsätter på den inslagna vägen!



KRAM



P.S Fin bräda! Ska ta mig en funderare om jag har någonstans att ha den! D.S

2011-01-20 @ 10:24:09
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Nina säger

Fin bräda! Precis som vanligt =) Du är dutti du =)



Men fy oxå för att inte få sova ordentligt!

Men hoppas nu då att Holger fortsätter sova i sin säng så du får lite bättre nattsömn. Och va jobbigt för lilla Svea att ha nattskräck! Hoppas att det går över fort!

Lika förbenat kallt idag =( Guuuud såååå trist att bara sitta inne. Ingen promenad eller annat skoj!

SUCK!

Ha en fin dag vännen <3

kram kram

2011-01-20 @ 10:32:55
URL: http://ninuz.blogg.se/
Malin säger

Vi hade kunnat joina varann inatt ser jag ;p För min lille filur bestämde sej för att han sovit klart strax efter klockan tre, så vi höll igång fram till halv fem och lite fram och tillbaka efter det. Men det är fruktansvärt skönt att ha honom i eget rum och egen säng. Han vägrar att ligga brevid mamma när han inte kan sova. Har provat ibland i hopp om att han kanske ska somna om, så att jag kan bära tillbaka honom när man är trött nog själv, men det fungerar inte. Han är som en propeller blandat med en studsboll. Det är skönt iofs, men ett evigt springade mellan rummen istället ;p Men ändå skönt att han alltid lyckas somna om själv till slut ;) Men efter han ätit sin välling runt sex tiden, somnar han alltid om fram till kl nio-tio och det brukar vara väldigt skönt ler. Hoppas att ni är lite pigga iaf och att ni får en fin innedag när vädret åter är kallt idag igen =(

KRAM KRAM <3

2011-01-20 @ 10:34:27
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Nina Liljedahl säger

Superfin bräda!

Du är så fantasifull och duktig. Och hur hinner du allt??

2011-01-20 @ 10:53:22
URL: http://stallskogalund.blogg.se/
Jenny säger

Nog är det skönt att få bre ut sig själv som man vill i sängen ;)

Jag har jättesvårt att sova med nån för nära , men som tur är har vi barn som tidigt sovit i egna sängar. Och gubben är klok nog att hålla sig på sin sida ;)) Kram!!!

2011-01-20 @ 15:56:20
URL: http://frusahlen.blogg.se/
Emilia säger

Usch vad jobbigt med sömnen, både för dig och för dina små! Skönt att i alla fall få sova själv en natt ;)

Kramkram

2011-01-20 @ 18:07:30
URL: http://eemiliaas.blogspot.com
vintageRetroPrinsessa säger

Hoppas att du får sova bättre i kväl aldrig kul då man ej får sova .



Ha det finast

2011-01-20 @ 19:37:59
URL: http://bambii.blogg.se/
Madde säger

åå vad tråkigt när man inte får sova!! Hoppas Bogge sover i sin egen säng, alltid skönare när dem sover i sina egna sängar!!



livet som småbarns förälder är sömnlöst!! men det blir väl bättre hoppas jag, eller det blir bättre jag lovar!! =)



kram

2011-01-20 @ 19:41:21
URL: http://maddiznilsson.blogg.se/
Tess säger

Vad du är duktig vännen! Hoppas att det löser sig med sovrutinerna, kramar.

2011-01-20 @ 20:22:51
URL: http://www.egowar.se
Emma säger

Jag lider med dig att du inte får sova! Själv har jag nu fått börja att sova på nätterna och det är helt underbart. Har inte sovit bra sen jag blev gravid med Havanna och det var ju ett tag sedan...

Visst är våra barn morgonpigga men en sak är skönt att på kvällen lägger jag bara ner Havanna i sin säng, sen somnar hon direkt och ligger där hela natten, tack gode gud för det.

Lycka till och kämpa på!

Kram Emma

2011-01-20 @ 21:19:59
URL: http://embra.blogg.se/
sara säger

Ja när rutinerna väl finns där så är det underbart, men det är en lång väg dit ibland. Oj vilka kvällar man haft ibland. Helst med linnéa. Kunde ta timmar att få henne att somna, men när hon väl sov så sov hon som en stock i sin egen säng :)

Stackars Svea som har nattskräck, hoppas det snart går över.

Ha en riktigt bra helg söta du

(sätter lösen på bloggen i helgen, så det kommer ett litet mail med inloggningsuppgifter sen)

2011-01-21 @ 16:20:29
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: