Det lilla äventyret - kackel i hönsgården




I går styrde vi kosan mot Högland för att hälsa på Miranda.

Luran var eld och lågor då hon såg fram emot att träffa
all hönsen, kuckeli-ku-tuppen och få plocka ägg.

Väl framme var hon inte lika kaxig ;-)

Men tillsammans med Miranda plockade hon in
alla ägg som de duktiga hönsen lagt.

Bogge stod tätt intill mig och var lite avvaktande till
fjäderfäna, men vågade sig på att klappa dem
innan vi gick in i stugvärmen.

Kanske inte så märkvärdigt, men mina barn
uppskattade detta äventyr i hönshuset.

Väl hemma avnjöt vi några
av äggen i form av en ungspannkaka. Och båda barnen
åt med glupande aptit då de nu visste att vi "lånat"
äggen av hönsen :-)

Tack Miranda för att du lät mina barnrumstrera
runt
och dessutom bjöd på så otroligt gott fika
- det uppskattade vi alla!!!






Miranda och jag har visat oss ha en massa gemensamma
intressen
, så jag är verkligen tacksam att våra bloggar gjorde
så att våra vägar korsades!

När vi träffas kan vi verkligen tala om "kackel" i hönsgården,
för vi diskuterar allt i från jakt, loppisfynd, frilufsliv,
familj och barn, hundar och drömmar
...

Miranda säger sig inte vara så inne på det här med inredning,
men jag kan lova att hon har ett otroligt personligt hem
som verkligen speglar hennes intresse för natur och
jakt
, samt gamla föremål.

Den fina ripan har hon exempelvis själv ritat
och den pryder deras säng :-)

Dessutom visade sig hon även ha lite tomtar på loftet
*fniss* För jag hittade minsann både en och två
tomtar i hennes hem
redan nu...

Detta fina fat har hon alltid framme, liksom en
annan loppisfyndad tomte som dock inte ville vara
med på bild (tomtar är ju ett ljusskyggt släkte).






Miranda är en rolig, rakryggad och ärlig vän.
För att inte tala om snäll och omtänksam.

Både jag och Luran fick nämligen jätte fina presenter
så där helt appro på av henne. Luran fick ett fint
lila tennarmband som hon sovit med i natt,
så att det är poppulärt förstår ni ;-)

Min present var så otroligt fin och speciell att
den förtjänar ett helt eget inlägg.

De ligger nämligen kvar i sin originalkartong
och bara väntar på att få komma fram
närmare jul *ler*

Tack än en gång Miranda


Ps. Vill ni läsa mer om Miranda så håll utkik efter
senaste nummret av Jaktjournalen... Ds.







Vero säger

Överskriften i ditt inlägg tyder på att du varit på mitt jobb och in i min kollegas och mitt rum. Och första bilden likaså... Du hade väl kunnat berätta att vi skulle dyka upp här i bloggen. Haha...



Kikar in och önskar trevlig helg!

2011-11-11 @ 12:50:38
URL: http://pannkakslandet.blogspot.com
Ing-Britt säger

Vad kul att ha fått en sådan vän genom bloggen.

Förstår att det var ett äventyr för barnen och väldigt trevligt även för dig att ses.

Hönor är fina djur och även lite mysigt att ha dem gå runt och picka på gräset under sommaren. Tyvärr skitar de ner en hel delmen om jag får mina drömmars hus på landet skulle jag gärna ha några små höns.

Ha de gott, kram Ing-Britt <3

2011-11-11 @ 13:00:31
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Ing-Britt säger

Vad kul att ha fått en sådan vän genom bloggen.

Förstår att det var ett äventyr för barnen och väldigt trevligt även för dig att ses.

Hönor är fina djur och även lite mysigt att ha dem gå runt och picka på gräset under sommaren. Tyvärr skitar de ner en hel delmen om jag får mina drömmars hus på landet skulle jag gärna ha några små höns.

Ha de gott, kram Ing-Britt <3

2011-11-11 @ 13:01:12
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Wilja, mamma till Jamie! säger

Det ska jag hälsa henne :) KRAM!

2011-11-11 @ 15:16:09
URL: http://mmylove.blogg.se/
Bea säger

Kikar in för första gången på mycket länge...läste inlägget om att du tände ljus för alla som förlorat någon. Tack..jag säger tack för att jag just nu går igenom det sorgearbete jag borde ha gjort när jag var 11 år och förlorade min mamma från en dag till en annan.

2011-11-11 @ 15:36:49
URL: http://beasbarnslikheter.blogspot.com
tess säger

Låter som en underbar dag! Och vilket fint fat.

2011-11-11 @ 15:59:36
URL: http://www.egowar.se
Miranda säger

Nu rullar det tårar <3 Vilka fina ord! Kan inte annat än säga, DITO <3 Tusen tack för Erat besök och för att jag få vara din vän <3

2011-11-11 @ 17:24:29
URL: http://www.nogg.se/fjellripa
Susan säger

Vilken super mysig dag ni hade då....härligt=)



Kramar

2011-11-11 @ 18:14:01
URL: http://susan.itelit.com
Camilla säger

Kikar som snabbast in och önskar dig en fin helg <3 Grattis till "fasterskapet", roligt med en ny bebis i släkten! Kram

2011-11-11 @ 18:46:07
URL: http://norrena.blogspot.com
ansepanse säger

vilket äventyr för Bogge och Luran och att sedan få äta ugnspannkaka gjord av de äggen :) en lycka

tänk vad man kan hitta i bloggvärlden, så underbara vänner till exempel

bamsekramar och en fin fredagkväll och helg till dig vännen

2011-11-11 @ 19:11:46
URL: http://kinaguld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: