Brudkista och golv

 
 
Jag kom på att jag inte visat er min brudkista som
också fått sig en omgång med färg och nötningar
i likhet med byrån.
 
Och jag måste tillstå att jag nästan är ännu mer
nöjd med brudkistan än med byrån!
 
Brudkistan var i gulnad furu och hade svarta beslag.
 
Mitt största huvudbry har varit om jag skulle
låta beslagen vara svarta eller om jag
skulle måla även dessa...
 
Och som ni ser beslutade jag mig till sist
för att även måla beslagen :-)
 
 
 
 
 
Brudkistan ska få agera soffbord framför den svarta
skinnsoffan som jag förhoppningsvis får hem ikväll.
 
För som ni ser så är nu golvmattan på plats,
och jag kan så smått börja flytta ut möbler.
 
Den vita pärlsponten på väggarna saknas dock
ännu, men vi hoppas butiken får hem det tills i morgon,
så kanske, kanske vi hinner få upp det i helgen.
 
Annars lär det nog dröja till efter älgjakten
innan altanen blir riktigt klar.
 
Men den som väntar på något gott... ;-)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Anonym säger

Guuuud så fint! När kommer du hem till mig och börjar måla?!

Svar: Tack snälla, och hade du bara skrivit vem du varit och inte varit anonym så kanske jag hade dykt upp med penseln i högsta hugg ;-D
Therese Bjärstig

2012-08-30 @ 15:07:07
Vero säger

Vad fint det blev. Jag har en kista som kanske skulle få sig en omgång. Det vore ju inte helt fel...

2012-08-30 @ 15:37:42
URL: http://klimakteriekossa.blogspot.com
Ing-Britt säger

Kommer bli kanonsnyggt i erat uterum. Mattan faller mig helt i smaken och brudkistan blev ju toppen.
Här hemma står byrån fortfarande brun och ful nere i källaren, hittar ingen lust alls till att måla.
Kanske du skulle kunna ta flyget hit och fixa det åt mig ;).
Hoppas din förkylning går över snart.
Ha de gott, kram Ing-Britt

2012-08-30 @ 15:38:07
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
åsa säger

Fint. Jag har ju, så klart, en lika somma gul brudkista, vete faan om den var så gul när jag fick den... ful som stryk i alla fall ;-) Kanske skulle den bli användbar ifall "jag/nån" målade den vit.
Jo men Du ja visst, kakan är ju lättbakad, tar bara lång tid i ugn, därför gillar jag muffins, efter 15 minuter klart.
Ta det lugnt så Du orkar jaga :)
*KRAM*

2012-08-30 @ 15:49:17
Amanda säger

En sån där brudkista skulle man ha haft, vilken dröm! :)

2012-08-30 @ 17:04:22
URL: http://doppa.nu
Frida säger

Väntar ALLTID för länge :)
Jättefina grejer du pysslat med på sistone!
Kram

2012-08-30 @ 17:14:22
URL: http://fridala.blogspot.com
Agnetha jonsson säger

Målade du med svart färg först? Innan den vita? Har du vägarna förbi Vilhelmina kan du väl svänga in och piffa hos mig med. Det du gör är väldigt fint. Kram Agnetha

Svar: Hej Agnetha!!!! Kul att du lämnar ett avtryck :-D Visst är det så att jag målar med svart färg först, brukar använda en billig matt svart färg som jag sprutar på kanter och andra ytor som jag vet med mig att jag ska "nöta" senare, sedan på med vit, eller som i detta fallet en ljusgrå färg. Den får härda å så slipar jag å raspar lite, klart! Det fixar du i ett nafs, lovar! KRAM KRAM
Therese Bjärstig

2012-08-30 @ 17:31:23
ansepanse säger

det gjorde du rätt i som målade över beslagen också, det blev superfint
håller tummarna för att pärlsponten kommer så att ni får upp den innan älgjakten
bamsigaste bamsekramarna vännen <3

2012-08-30 @ 19:11:27
URL: http://kinaguld.blogg.se
♥ Carina ♥ säger

Hoppas hoppas ni hinner. För älgjakten skjuter man ju inte på... Eller det är ju just det man gör ;)
Kram

2012-08-30 @ 19:12:17
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Emilia säger

Åhhh vad fin den blev!! :) Du är så duktig!! Ska ni få ny soffa alltså? Nu blev jag ju vansinnigt nyfiken på helheten med soffan och kistan!
Kram fina du!

2012-08-30 @ 19:49:56
URL: http://eemiliaas.blogspot.com
znogge säger

Men så fin den är! Varför kastade vi den gamla kistan? Nästan så att jag blir arg på mig själv. Du är verkligen duktig!

2012-08-30 @ 20:16:59
URL: http://znogge.wordpress.com/
Emma M säger

En brudkista fick jag av mina föräldrar en gång i tiden och jag tycker den är så tråkig då den är av furu... Men vilken idé man fick då man ser hur du har gjort. Vit och fin blev den ju! :) Kan du måla min med?? ;) ;)

Svar: Hi hi ja du vi är nog många som brudkistor ståendes, sådana man egentligen ite tycker är så fina men som man ändå vill ha kvar av nostalgiska skäl... så var det iaf för mig. Men då är det toppen att måla dem, å gör man som jag behöver man ju intev ara så toknoga heller, behövs inte grundmålas och flera lager färg, utan ett eller två lager räcker, så sätt igång å måla Emma ;-D Massa kramar till dig <3
Therese Bjärstig

2012-08-30 @ 20:50:10
Petra säger

WOW!!! Så fin!!
Underbart vacker ju!
Du e så duktig & händig. & va snyggt uterummet blev möblerat.DU har verkligen ett öga för sånt!!!
En stor varm kram underbara du!

2012-08-30 @ 21:21:38
URL: http://zupermamman.blogg.se
Emma säger

Du är verkligen duktigt, jättefin blev den!
Trevlig helg!
Kram Emma

2012-08-31 @ 10:21:21
URL: http://www.embra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: