"Baddalj"

 Ett fint minne från en ack så kort simkarriär.
 
 
Luran fick en medalj förra veckan, eller
"baddalj" som hon själv säger.
 
Denna lilla tingest skapar med jämna mellanrum
panik här på Sockenvägen då Luran förlägger/tappar
den och blir hysterisk då hon inte hittar sin
oersättliga baddalj.
 
Den är ett väldigt kärt litet bevis på att hon
faktiskt numera vågar doppa huvudet under vattnet,
vilket verkade föga troligt bara för ett par veckor sedan.
 
Dock har hon bestämt sig för att sluta med simträningen
efter gårdagens incident i samband med träningen
inför det simmande luciatåget.
 
Att stå upptryckt mot bassängkanten i ett mörkt badhus
medan en massa okända större barn passerade henne och
gjorde så att vattnet kom lite för nära hennes darrande haka,
var något som fick Luran att börja gråta och inte vilja vara med.
 
Jag förstår henne och kräver absolut inte att
hon ska försöka igen. Träning och aktiviteter ska
var roliga och något barnen själva vill göra,
och inget som curlande föräldrar tvingar
dem till.
 
Luran sa själv att hon skulle vänta med simningen tills hon
blir lite större, tills dess vill hon bara gå på badhuset
för att leka med mamma, pappa och lillebror då det
är varmbad. Helt förståerligt.
 
Men torsdagarna kommer inte att bli utan aktivitet,
för Luran vill istället göra något där hon slipper
frysa och får hoppa och röra sig, således byts
simträningen ut mot zumba för barn :-)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Ida säger

håller helt med aktiviteter ska va roligt för barnen. Här blir det också att vänta med simningen till lukas blir äldre då han inte vill dit. Så då skippar vi det ;) hoppas du får en fin dag. Kram

2012-12-04 @ 08:42:03
URL: http://idolinaa.wordpress.com
Tina säger

Men åh stackars fina Luran! Jag förstår att hon tyckte det var obehagligt! Jag håller med om att aktiviteter ska vara roligt och inte ett tvång, zumba för barn låter ju superroligt! Det tror jag kommer passa Luran perfekt! Återigen TACK för att du ringde igår, du gjorde verkligen min dag finaste! KRAM!

2012-12-04 @ 08:53:46
URL: http://familjenrosmer.blogspot.se
Znogge säger

Aktiviteterna ska vara roliga och inte för många. Simningen kan hon återuppta längre fram.Vissa saker går inte att forcera...

Kram

2012-12-04 @ 09:05:14
URL: http://znogge.wordpress.com/
Åsa säger

Duktiga Luran, förstår hon är stolt över baddaljen.
Men huvva jag förstår hon tyckte det blev läskigt, i vattnet blir man så utlämnad.
Klart aktiviteter ska vara roliga å något barnet vill göra, med tvång fungerar ingenting.
Om det fanns simskola/plask & lek här skulle jag anmäla Elin, hon behöver badvett... nu efter jul är väl badhuset klart, det har ju varit renovering sedan april/maj.
Då blir det bad med skolan.
16.15 nere i källaren på MB, jag har ju inte heller facebook så jag har sagt åt J att ha koll, tänker liksom inte köra till Dorro å så är det inget.
Trist att Du missar festen, men kul Du kan vara med under dan, skoj med valp:)
*kram*

2012-12-04 @ 09:34:14
Åsa säger

Ang att jag läser mycket, det beror ju på att det är något jag kan och vill, gillar, mycket annat t ex fysisk aktivitet, social samvaro etc är ju svårare pga mitt mående, jag får leva livet genom mina böcker...
Om jag orkar (just nu vill jag helst slippa...) ska vi ta oss till biblioteket kl 12 för en aktivitet för Elin.
Helst skulle jag vilja lägga mig, dra täcket över huvudet å sova till en annan bättre dag.

2012-12-04 @ 09:37:43
Nina säger

Duktiga Svea! Att bada varmbad med familjen är ju great! Å det är ju tur att hon hittat en annan aktivitet att syssla med istället. Ja jävla kyla. Hurrven! Ska lägga mig i ett varmt bad nu. Sen fara till Elin. Kura ner mig i hennes soffa å dricka smoothie å se film. Perfekt dag det! Kramen

2012-12-04 @ 09:43:45
URL: http://ninuz.blogg.se
Miranda säger

Aron längtar till att få ta silverfisken. Han har för korta hälsenar och simtagen har varit svåra för fötterna...så han är bedrövad att nästan hela klassen har tagit den förutom han. Så är livet, men jag förstår att det retar honom att han inte får vara på det djupa. Intalar han att det är farligt om man inte kan simma riktigt och att simläraren vet bäst, då lugnar han sig, men nog killar det i han simfötter =) Ha en bra dag ♥

2012-12-04 @ 10:21:39
Johanna - Mamma till Leija säger

Ja, vatten e läskigt. Zumba, det kommer hon säkert gilla!
Kram

2012-12-04 @ 10:25:49
URL: http://skuggis.wordpress.com
ansepanse säger

GRATTIS lilla Luran till första baddaljen :) mycket klokt att vänta tills rädslan för vatten försvinner och zumba för barn tycker jag låter jätteroligt
bamsekramar från ett vintrigt rike :) <3

2012-12-04 @ 10:41:03
URL: http://kinaguld.blogg.se
Jenni säger

Rasmus var på träningen i torsdags, fick följa Christer. Sanna har ju inte varit pigg så vi har struntat i simningen då och nu vet jag inte om vi har missat för mycket för att få vara med? Men Rasmus var mäkta stolt när han kom med sin medalj, som han fick för att han var så himla duktig som han sa! :-)

Tack för tipset om IFORM ska jag anamma, kommer skriva ett träningsinlägg snart :-)

Ha en fin dag här är vi hemma igen, känns som jag inte jobbat på hela hösten :-/
Kram

2012-12-04 @ 11:45:40
URL: http://sananaolillebror.blogg.se
Sojka säger

Tack! =)

Men gud vilken nostalgi med baddaren! =D
kram

2012-12-04 @ 12:34:56
URL: http://www.sojkasframtid.se
Kia säger

Va roligt att Svea ska börja zumban! :D Elina älskar de. Vet du om att de inte är nån träning nu på torsdag? Simone är ju i Umeå med listorna för folkomröstningen!

Svar: Ja, jag förstod nästan att det inte skulle vara någon zumba denna vecka, men kanske nästa? Fast då är det ju ifs Lucia... Men det hidnrar kanske inte? Du får gärna hojta till så jag vet, vore jätte snällt då jag inte har FB. KRAM!
Therese Bjärstig

2012-12-04 @ 12:53:20
Åsa säger

Ser att Kia visste Zumban var inställd, då vet vi ju det... jag som sett fram mot att träffa Dig, men det blir ju flera torsdagar, den 20:e är det julavslutning.
*kram*

2012-12-04 @ 14:39:45
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Linda/Candygirl säger

Helt rätt... ska man vara med ska det vara kul och på barnens villkor.

bus har inga akviviteter alls. Han vill inte. Är inte intresserad utan vill göra annat - vara med oss, kompisar och sånt.. och då får han det. Jag tänker inte tvinga iväg han på än det ena och än det andra bara för att man "ska". Tidsn nog lär han efterfråga saker.

2012-12-04 @ 19:44:36
URL: http://www.candygirl.nu
maria säger

Nostalgi! Jag var så stolt när jag fick baddaren :)

2012-12-04 @ 21:23:03
URL: http://babyyoucancallmesven.blogg.se
Emma säger

Hon är inte bara söt er lilla (stora) Luran, hon är riktigt förståndig också 😉
Kram Emma

2012-12-04 @ 22:31:50
URL: http://www.embra.blogg.se
Emma säger

Hon är inte bara söt er lilla (stora) Luran, hon är riktigt förståndig också 😉
Kram Emma

2012-12-04 @ 22:31:51
URL: http://www.embra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: