Fått nog!!!

 
 
Ja, jag har fått nog av julen vid det här laget...
 
I går plockade jag därför ner julgardinerna och
Nusnässtakarna i köket.
 
Även barnens rum "avjulifierades" och samtliga
tomtar fick åter krypa ner i sina lådor i väntan
nästa års jul.
 
Och så "rent" och ljust det känns plötsligt!
 
 
 
 
 
 Den lilla bordsgranen och stjärnorna i vardagsrummet
får emellertid vara kvar över nyår, liksom alla
mina hjortar. De är mer vintriga än juliga.
 
Min fina jul- och nyårsbukett började sloka
betänkligt så den bands om och hamnade
i en skål i köket istället.
 
Hornet lade jag i min ljusstake tillsammans
med en champagnekork, kottar och lite kanelstänger.
 
 
 
 
 
Även det vintermurriga i arbetsrummet fick
stryka på foten till förmån för lite nytt i ljusare stil.
 
Som en föraning om våren fick vita tulpaner
ta plats i min vas tillsammans med
videkissar.
 
Vita genombrutna lyktor x 3 samt en burk fylld
med silverkulor gör det hela lite nyårsfestligt.
 
 
 
 
 
En mer säsongsbetonad skolplanch åkte
också upp på väggen.
 
Glömmer av att jag har ett gäng av dem nere i källaren,
så nu får denna hänga uppe en stund :-)
 
KRAM från en som inte
står ut till tjugondag Knut...
 
 
 
 
 



Nina säger

Ville börja plocka bort julen idag men Mikael stenvägrar =/ Är less oxå! Men får väl härda ut några dagar till! Här verkar det som nyårsplanerna blir inställda. Dom är sjuka hos Eva. Så det verkar som det blir en nyår i lägenheten. Tycker mest synd om Melvin. Men sjukdomar kan man inte rå över! Ha en bra dag! Här inväntas ett par från Åsele som ska komma å köpa syskonvagnen =) kram kram

2012-12-29 @ 10:34:12
URL: http://ninuz.blogg.se
ansepanse säger

fast jag väntar i allafall över nyår och trettonhelgen men sedan kan jag lova att jag städar bort det som jag dragit fram till jul
så ljust och fräscht och vackert du ordnat
bamsekramar vännen <3

2012-12-29 @ 10:52:52
URL: http://kinaguld.blogg.se
Maria säger

Känner som du;-) julen får komma fram tidigt och åka bort fort efter julafton. Ha en skön Lördag! Kram

2012-12-29 @ 11:00:33
URL: http://cupcake.blogg.se
Åsa säger

Go'morgon vännen, här blev jag väckt vid 10.45 av J som var tvungen akut i väg till Fredrika... men sovmorgon fick jag så jag klagar inte :)
Så fint, vitt & ljust det blev hos Dig.
Vill oxå ha vita tulpaner :)
Här blir julen kvar till Elin börjar skolan, 7 januari.
Ha en fin lördag *kram*

2012-12-29 @ 11:04:32
lolla säger

hejsan och gott slut på det nya året.
Har nog kikat in hos dig nästan varje dag under julen och sett vad ni haft för er...Jag själv är verkligen slut på krafter just nu...men hoppas kunna tanka lite energi så småningom.
Kroppen liksom pyser ihop när man slappnar av lite...verker överrali i hela kroppen och huvudet....gillar ditt inlägg nedan om att ta nya tag med mat och vikt och träning.
Min jäkla höft/ljumske är låntifrån bra...så jag måste verkligen ta tag i I form programmet igen har ju tappat allt jag hade i höstas.
nu blev det mycket klagan här men så skönt att få skriva av sig lite hos dig :))
mycket skoj har jag ju åxå haft det i julen med mina älskade barn och barnbarn sån himla tur att man har den omkring sig.
Stooora kramen till dig och din familj
lolla

2012-12-29 @ 12:09:47
URL: http://www.lollashus.blogg.se
Frida - Vita villan säger

Jag står inte heller ut till tjugondagknut. Endast stjärnorna i fönstren får hänga en stund till.
Vill få in mer ljus och börjar redan längta till våren, även om jag vet att den väntan kan bli lång.
Hoppas ni har en bra helg!
Kram

2012-12-29 @ 12:39:05
URL: http://fridsingen.blogspot.com
Johanna - Mamma till Leija säger

Ja, man blir fort trött på julen när julen é slut. Här kommer den va kvar ett tag till, för vi har ju knappt njutit av granen här hemma eftersom vi varit borta så mycket...
KRAM

2012-12-29 @ 12:56:10
URL: http://skuggis.wordpress.com
Emelie - Mamman som älskar vitt säger

Så fint det blev! :) Här ska de också plockas lite tomtar bort och gardinerna i vardagsrummet. Men julgranen får bli kvar ett tag till den är så fin ännu och barrar inte alls mycket :)

Kram!

2012-12-29 @ 12:59:37
URL: http://njutensmula.se
Farmor säger

Ljust och fint,ha en bra dag kram.

Svar: Ja det var skönt att få bort allt - ser fram emot att se er i dag!!!! Massa kramar <3
Therese Bjärstig

2012-12-29 @ 13:25:55
♥ Carina ♥ säger

Haha, jag talade redan på juldagen om att plocka undan julen men fick konstiga blickar från övriga familjen ;)
Jag väntar nog till jag har jobbat nyårshelgen.
Kram

2012-12-29 @ 16:33:58
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Ing-Britt Rosenback säger

Hejsan vännen!
Vad vinterfint du har det. Planschen med haren är väldigt fin och passar ju perfekt där. Ska allt försöka göra mera vinter snyggt jag oxå. Då kan ju endel vara kvar så kanske Tilda blir nöjd ;).
Hoppas ni haft en skön dag, här har vi mublerat om i Tildas rum och rensat en hel del. Skönt när sånt är gjort.
Snart ska Evelin ha julklappsbyte med tjejerna från högstadiet så då får vi rymma fältet ett tag.
Önskar er en mysig kväll, kram Ing-Britt

2012-12-29 @ 16:59:17
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Susan säger

Skönt att ha det väck....och visst tyckte man att allt blev ljusare...och större=)

Kramar

2012-12-29 @ 18:02:01
URL: http://susan.itelit.com
Jenni säger

Tusen tack för idag och för de fina ljuslyktorna! Var ju otrevlig och öppnade inte när ni var här, glömde liksom bort ;)
De var superfina, himla fint sken!

Hoppas ni fick god middag och mysig kväll!
KRAM

2012-12-29 @ 18:13:12
URL: http://sananaolillebror.blogg.se
Miranda säger

Hej o hopp!

Jag har inte hunnit med bloggandet under julhelgen/veckan. Besökande har bara bytt av varandra och jag har även hunnit med en natt i jaktkojan ♥ Hur som helst...jag sammanställer mina kommentarer i ett och samma kommentarfält....

Vilken underbar julkort på Svea och Holger, speciellt den med surpluttmunnen =) Hur härligt som helst, men även bilden på samla dig! Vilket jobb du har lagt ned!

Sen är ju Mac hur söt som helst! Blir valp sugen, men här blire inga fler!

Att kasta ut julen, tänkte jag göra till veckan, då allt besökandet har lugnat ned sig....

och slutligen...va glad att du bara har 2-3...jag har den andra summan du skrev att ta bort innan stora dagen!

En liten fråga: har du iform intervall att låna ut?

STOOOOORA kramen och en super duper Gott Nytt år till dig, din fina familj och vovvarna! Du gör helt rätt i att hålla dig hemma. Kram!

2012-12-29 @ 20:58:34
URL: http://www.nogg.se/fjellripa
pysseliten säger

jag har med tagit bort julen iköket så nu blev det ljust .Fin bukett

2012-12-29 @ 21:28:51
kaffehörnan säger

De kommer till en gräns sen kan de räcka med julen
Jag ska med snart dra ner stakarna

Jag brukar alltid köra svarta strumpr, kul med lite färg

2012-12-29 @ 23:45:55
URL: http://www.kaffehornan.se
cecce säger

Ja du...lika mysigt som det är att plocka fram alla julsaker, lika skönt är det att ta bort dem. Själv hinner jag nog inte städa bort julen förrän efter nyår:-)

Vad fint du fått det!!

Nu laddar vi för nyår och ett härligt infirande av 2013!!

Kram Cecce

2012-12-30 @ 00:41:05
URL: http://www.ceccesblogg.blogg.se
Erica AKA Tomtens Dotter säger

Snyggt som bara den! Som vanligt :-)
Här blir julen kvar ett litet tag till - men jag tror att adventsljusstakarna får försvinna från fönstren imorgon - jag behöver LJUS!!!

Hoppas att smörgåstårtan smakar bra och skickar ett litet grattis till maken!

KRAM

2012-12-30 @ 00:42:20
URL: http://tomtensdotter.se
Gardenhouse säger

Här händer det grejer...så fint och ljust du har det nu:)
Lilla valpen som blev så trött och glada barnen som tänker så rättvist på er ;)
Och vad kul att läsa att du gillar grisfötter...det har jag inte ätit sedan Nisse dog, som är så gott.
Ha det gott och smart att kapa socker behovet snabbt på en gång !
Kram Sussi

2012-12-30 @ 06:11:32
URL: http://www.gardenhouse.blogg.se
Britt säger

Önskar dig Ett Gott Nytt År....

2012-12-30 @ 13:36:03
Britt säger

Önskar dig Ett Gott Nytt År....

Svar: Ett verkligen GOTT NYTT ÅR till dig med!!! Och så ett stort TACK om det är du som varit så gullig att skicka julkort från Orsa? Det värmde något så oerhört att hitta hälsningen på lådan ska du veta i så fall <3 Hoppas du nu får en fin afton och slut på 2012, och att 2013 blir ett fint år får dig och de dina! KRAM
Therese Bjärstig

2012-12-30 @ 13:36:22
Jenny säger

Vintervitt och fint blev det.
Jag suger nog på julen en stund till jag.
Granen får gärna vara kvar till tjugondagknut, men det brukar gå halvdåligt då den alltid barrar och måste kastas ut långt innan.
Men i år vore det väl själva den om vi inte ska lyckas, nu då vi har fuskgran ;) ;)
Kram kram // Jenny

2012-12-30 @ 21:46:15
URL: http://frusahlen.blogg.se
Louice säger

Vad fint det blev! Jag är också sugen på att plocka bort alla julsaker, men det får nog bli efter nyrår eftersom jag jobbar nu hela nyår. På tisdag ska det dock börja plockas bort.

Oh vad sugen jag blev på tulpaner nu =)
Kram

2012-12-31 @ 06:48:02
URL: http://mrsfunkys.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: