Horn i buketten

 
 
 
Har ni sett vilken otroligt fin Jul- och Nyårsbukett
som tronar på mitt vardagsrumsbord?!
 
 
 
 
 
Den är ifrån underbara Miranda och hennes familj
 
Och som vanligt ligger det en tanke bakom,
jag log stort då jag såg hornet som pryder buketten.
 
TACK min goa vän!
 
(Som dessutom finns porträtterad i senaste nr
av Svensk Jakt, ett tips för er som vill ha lite
inspirerande julläsning)
 
 
 
 
 
I dag har vi fejjat och städat undan det sista,
samt vikt in den tvätt som samlat sig som ett
mindre berg under denna vecka då vi haft
fullt fokus på Mac.
 
Så nu luktar det nyskurat är hemma,
inga högar med måsten eller fulla tvättkorgar
kallar på uppmärksamheten, utan avkoppling
med stort A väntar nu.
 
 
 
 
 
Vi har  också hunnit med ett besök i Brännåker där vi
fått avnjuta de godaste kakorna och bullarna, samt höra de
bästa skrönorna om medaljer och hjälte
insatser i Vietnam ;-)
 
 
 
 
 
Nu har vi precis kommit hem och barnen sitter
trötta och hungriga i soffan och väntar på att vi  ska
få åka och hämta hem den Thaimat vi beställt.
 
Dett känns både bekvämt och gott med något annat
än den julmat som nu snart tar vid på allvar.
 
Ute är det över minus 20 grader,
så ikväll får det endera bli bastu eller så får vi
värma på stora glögggrytan :-)
 
KRAM
 
 
 



Anonym säger

Tack själv för den fina skogen ♥

2012-12-22 @ 18:44:37
Miranda säger

Tack själv för den fina skogen ♥

....datorskrälle lurade mig igen på namn m.m.... grrrr!

2012-12-22 @ 18:45:40
URL: http://www.nogg.se/fjellripa
Johanna - Mamma till Leija säger

Så fin!
Ha nu en riktigt mysig kväll!
Kram

2012-12-22 @ 20:00:19
URL: http://skuggis.wordpress.com
Linda/Candygirl säger

Vad häftig... Nu har vi "bara" 21,6... vi har haft -24 idag... brrr....

2012-12-22 @ 20:48:31
URL: http://www.candygirl.nu
Johanna säger

Vilken jätte vacker bukett och skönt med ett nystädat hem! Kram

2012-12-22 @ 22:55:34
URL: http://silverdraken.blogg.se
Ljuvligtvitt & busiga gossar säger

Vilken underbar bukett! <3
Så du också ;)

Den vita/fattigmanssilver vasen/lyktan, vart hittar jag en sån? Fick lite "måste ha" känsla ;)

Va skönt att koppla av!! Smått avis ;)
Inte ens granen blev klädd ikväll, vi hade lite övertrötta barn här...

Önskar er en fin sista advent imorgon <3
Julkramar

Ljuvligtvitt & busiga gossar säger

Vilken underbar bukett! <3
Så du också ;)

Den vita/fattigmanssilver vasen/lyktan, vart hittar jag en sån? Fick lite "måste ha" känsla ;)

Va skönt att koppla av!! Smått avis ;)
Inte ens granen blev klädd ikväll, vi hade lite övertrötta barn här...

Önskar er en fin sista advent imorgon <3
Julkramar

ansepanse säger

åh vilken ljuvlig bukett :) tvätthögen växer här istället men den struntar jag i till efter jul tror jag :)
bamsekramar vännen <3

2012-12-23 @ 10:49:00
URL: http://kinaguld.blogg.se
Åsa säger

Så är fjärde ljuset tänt, december har gått riktigt fort och än så länge har jag klarat mig från det värsta ångestmåendet.
Fin bukett Du fått av Miranda m familj, passar ju precis in i Ditt tema och hem.
Självklart får Du låna de bilder Du vill ta.
De ligger - tror jag - även på facebook - Dorotea Zumba sidan.
Fina ugglor Du köpt till barna.
Ha en skön söndag *kram*

2012-12-23 @ 11:22:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: