Nyårsbröllop

 
 
Årets nyårsafton skulle bli lite extra kärleksfull
och guldkantad eftersom vi är bjudna på bröllop.
 
Med förväntan tackade vi ja och såg fram emot
ett nyår att minnas. (Detta var i oktober.)
 
Men ooops. Vi är ju med valp!
Det hade vi inte tagit med i beräkningen.
 
Sådana små krabater kan man inte lämna själva
hemma någon längre stund, särskilt inte en nyårsafton
då det dräller av smällare och raketer.
 
Det är ett riktigt otyg om ni fråga mig.
 
Förvisso är det vackert med raketer,
men de skrämmer en mäng husdjur  :-/
 
Dessutom irriterar jag mig fruktansvärt på alla
de idioter som börjar skjut raketer redan ett par kvällar
innan själva nyårsafton och/eller redan på eftermiddagen
på själva nyårsafton.
 
På sin höjd skulle det vara tillåtet att skjuta raketer
mellan 23.30-00.30 den aktuella natten. Dessutom skulle det
vara förbjudet med raketer som tjuter och smäller...
 
Då skulle de som vill kunna skjuta sina fyrverkerier
och vi som har husdjur vet om att det endast är
då det smäller och kan därmed vara hemma med våra
djur så de inte blir skrämda.
 
Hur som, åter till nyårsbröllopet.
 
Till min stora glädje sker själva vigselakten på dagtid,
den fina stunden får jag dela med de lyckliga tu.
 
Bröllopsfesten får jag däremot hoppa,
och fira en stillsam nyårsafton här hemma
med barnen och vovvarna istället.
 
Vad är väl en bal på slottet...
 
Har jag tur kommer maken hem från festen
och skålar in det nya året med mig ;-)
 
Vilka är era nyårsplaner?
 
 
 
 
 
 



Eleonore- Kokboksutmaningen säger

Så spännande att vara bjudna på bröllop, finns det ingen som kan sitta valpvakt? :) Tycker det är bra att så många affärer avstår att sälja fyrverkerier med tanke på alla djur och barn som blir skrämda. Håller med om att man borde ha restriktioner när det gäller tiden man får skjuta upp raketerna :)

2012-12-27 @ 17:59:46
URL: http://fikamed.wordpress.com
madde säger

Gud vad härligt med bröllop! Skulle bott närmre så skulle jag tagit hand om söta vovven. För ska det forsätta på detta vis med magsjukan så kanske det inte ens blir någon nyårsfest heller.. helvetes sjuka det är vad det är. Hoppas det blir ett fantastiskt härligt bröllop även om du inte kan vara med på festen. Kramar

2012-12-27 @ 18:08:15
URL: http://maddiznilsson.blogg.se
Johanna - Mamma till Leija säger

Nej, vilken otur att missa festen! Hoppas M hinner hem till 12-slaget! Vi ska fira nyår i Staffanstorp hos Frugan med familj + en killkompis till dom. Ska bli trevligt!
Kram

2012-12-27 @ 18:20:07
URL: http://skuggis.wordpress.com
ansepanse säger

mm, jag är också så arg på allt raketskjutande, här är det Sluggo som är jätterädd, han skakar och vet inte vart han ska ta vägen
vad bra att det löste sig så att du kan vara med på själva vigseln
Sv: hos oss har det varit mildväder i några dagar och det var plus i morse men sedan började temperaturen sjunka
bamsigaste kramarna till er alla <3

2012-12-27 @ 18:23:53
URL: http://kinaguld.blogg.se
Znogge säger

Husse och jag kommer att sitta hemma själv med två livrädda hundar som skäller och skäller. Helt omöjligt att ha gäster eller att lämna dem. Tyvärr är det så men bara att gilla läget. Nästa nyårsafton nollar min mamma och hur det ska gå återstår att se. Men ett år i taget.

Härligt med bröllop i alla fall!

Kram

2012-12-27 @ 18:52:09
URL: http://znogge.wordpress.com/
Åsa säger

Så bra Du i alla fall kan vara med på vigseln, Du missar ju inte Det Stora Ögonblicket :)
Att lämna valp när det skjuts raketer/fyrverkeri är ju inte något val, har Ni otur är ju hunden förstörd för resten av livet.
Hur vi kommer att fira nyår har vi inte ens funderat på... blir troligtvis mycket lugnt.
Detta med ambulansen, jag undrar ifall det krävs dödsfall för att få Landstinget att förstå att de har med levande människor att göra, vi är inte bara siffror i nån tabell.
Nu ska jag stoppa barnet i badkaret å tvätta hennes hår, sedan är det J som tar över å kammar ungen eftersom hon skriker när hon ser mig med en borste i handen ;-)
*kram å go'natt*

2012-12-27 @ 19:07:45
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Linda/Candygirl säger

Tja.. att skjuta raketer (oops...) Vi smäller STORT just efter tolvslaget - men vi tillhör dom som skjuter lite mindre stort vid tio på kvällen också... *sorry* Men lika bra att erkänna sina synder!!

Synd på bröllopsfesten.

2012-12-27 @ 19:17:11
URL: http://www.candygirl.nu
Ing-Britt Rosenback säger

Gokväll vännen!
Tur iaf att du får se själva vigseln som är vackrast.
Här sitter vi nu och snart ska titta på narnia i 3D då nya tv:n hade den funktionen.
Här är det lugnt nu inför morgondagen bara lite krux med sittplatser ;). Men finns det hjärterum finns det stjärterum...
Men du vad kallt ni har här regnade mycket av snön bort igår men idag har vi haft ett par minus så nu är det isgator överallt.
Ha nu en mysig kväll, kramar Ing-Britt

2012-12-27 @ 19:53:49
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Erica AKA Tomtens Dotter.se säger

Åh fan! Jag trodde att det där var en stockholmsförortsgrej? För när jag bodde hemma i Kramfors var det ta mig tusan spöstraff på att smälla en raket före 23:52 på nyårsnatten. Nu flyttade jag ju 1998 och har inte firat många nyårsaftnar här sedan dess. Men det har inte börjat smälla än i Kramfors iaf.. Imorgon blir det tillbaka till Sthlm :-)

Och så klart att du ska unna dig löjrom och skumpa! Finns ingen anledning att begränsa sig! Och vad skönt att vigseln är på dagen, så att du får vara med på något i alla fall!!!

KRAM

2012-12-27 @ 20:14:32
URL: http://tomtensdotter.se
J säger

Jag ska spendera min sista dag på tvåtusentolv med mina närmsta vänner på landet. Äta god mat och skåla in det nya året. Inga anonyma kyssar bara varma kramar från de bästa.

2012-12-28 @ 02:21:41
URL: http://alkoholochstrul.blogg.se
Jenni säger

Roligt med bröllop, själv vet jag inte vad viska hitta på. Vi blir nog hemma och myser :)

Sockerfrimånad, nu?! När det är ´kvar så mycket gosaker ;)
Jag får nog ta och göra något liknanade men kanske väntar klassiskt nog till det nya året :)
Tränat har jag inet gjort på länge nu känns det som!

Lördag fungerar alldeles utmärkt, vi är nog bara hemma...visst kommer Mac också? :D Inte för att han favoriseras eller så ;)

Kram

2012-12-28 @ 06:57:02
URL: http://sananaolillebror.blogg.se
Nina säger

Hoppas på att få se bilder från bröllopet sen. Ja nog lär väl Magnus komma hem till frun sin innan tolv =) Vi firar nyår med Eva med fam, Annso och hennes barn. Så 9 ungar blir det. Livat i luckan ;) Men trevligt!
Kramar!

2012-12-28 @ 10:12:46
URL: http://ninuz.blogg.se
Nina säger

Å by the way, kommer snart ett inlägg om min lycka. Men du är rätt ute i dina gissningar =D

2012-12-28 @ 10:43:49
URL: http://ninuz.blogg.se
Jennie & FrökenFlis säger

men va skoj det låter :) Ja men jag förstår ju att n¨gon måste vara hemma med vovven också. Hoppas det är lugnt med raketerna så han inte blir rädd bara =/

På nyår ska vi äta 3rättersmiddag hos våra vänner. Sen ska vi fram på torget och titta på raketerna :)

KRAM

2012-12-28 @ 11:05:58
URL: http://jenniesays.blogg.se
Popprinsessan säger

Å så tråkigt att missa en bröllopsfest. Men vi har samma "dilemma" när det gäller hund och raketer. Vår doggen D är mycket rädd efter att några idioter kastat smällare efter henne en gång. Det går inte att lämna henne alls under tolvsnåret utan jag får sitta på golvet med henne. Vi har nästan alltid nyårsfest hemma, men i år är vi bjudna till goda vänner och då är doggen D också välkommen dit.
Hoppas att ni har det bra i mellandagarna!
Kram

Åsa säger

Hallå, var är Du?

2012-12-28 @ 14:25:28
URL: http://naltabblovers.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: