Vampyr eller varulv?

 
 
Tänk att jag så när gick miste om dessa filmer!
 
Visst har jag hört talas om hypen kring dem,
men jag avfärdade dem som löjliga tonnårsfilmer.
 
Och visst, det är romantiska tonnårsfilmer, men
väldigt fängslande sådana! Jag blev fast efter den
första filmen och såg dem alla sedan i raskt takt.
 
Och jag väntar nu ivrigt på att part II ska komma ut
DVD så jag får veta hur det hela slutar!
 
Men det är kanske tur att DVD släppet dröjer
jag hinner ta hand om mitt försummade hem ;-P
 
Tänk att några filmkvällar kan sätta sådana
spår i form av kakor som borde ha bakats,
tvätt som väntar på att vikas och det där
lucialinnet som väntar på att strykas...
 
Ooops! Det är bäst att jag tar tag i det
där lucialinnet bums, för i morgon kl. 07.00
väntar traditionsenligt Luciafirande
barnens förskola!
 
Och i vampyr/varulvsfrågan så lutar det
helt klart åt varulven för min del.
 
Detta då jag är så frusen av mig
och för allt i världen inte skulle klara
mig utan sömn ;-)
 
 
 
 



Ing-Britt Rosenback säger

Go'kväll vännen!
Det är allt bra lätt att hamna i det där filmträsket...gjorde det för ett tag sedan fast i Wallander filmerna, plöjde ett par om dagen och var tom nära att sjukskriva mig för att få tid att se :).
Ändå tycker jag dom är ganska förutsägbara ;).
Mysigt med luciafirande, ska Holger ha Lurans pepparkaksklänning?
Här hemma har Eve fortfarande feber men jag känner mig peppar, peppar lite bättre.
Ha nu en skön kväll och fin Luciadag imorgon.
Kramar Ing-Britt

2012-12-12 @ 22:02:32
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Znogge säger

Jag har inte sett någon av dem men borde kanske göra det. Får se vad som hinns med under lovet. Ungdomsfilmer kan vara både bra och spännande!

Kram

2012-12-12 @ 22:07:31
URL: http://znogge.wordpress.com/
Linda/Candygirl säger

haha.. ja lucialinnet är nog bäst att du fixar nu. HOs mig firar vi klockan 14. Det är en sååå bra tid. Barnen har hunnit sova (om det är sovbarn). Barn som börjar sent och/eller är lediga behöver inte kliva upp tidigt för att komma och fira. Och föräldrar, far- och mor-föräldrar behöver bara ta nån timme ledig på eftermiddagen för att komma och titta. Och som en bonus brukar de flesta barn sedan gå hem. haha... även dom som i vanliga fall stannar till fem. :-)

jag älskar dessa filmer. Har fått alla som utkommit hittills på bluray i present. Nu väntar jag också på sista. Har du läst böckerna. Dom är också jättebra.

2012-12-12 @ 22:13:46
URL: http://www.candygirl.nu
Sandra V säger

Jag hade precis samma inställning som du när alla pratade om dessa filmer. Nu har jag tillochmed fått för mig att jag vill läsa böckerna! Fängslande är det helt klart. Hoppas att du hinner fixa lucialinnet mitt bland alla vampyrer!

2012-12-12 @ 22:14:03
URL: http://sandraviklund.se
finurliga fröken säger

Jag var precis som dig innan jag såg dom men man sugs verkligen in och blir fast. Jag såg nog ettan och tvåan samtidigt och har sett alla efter det. Men väntar precis som dig på den sista. Försöker att inte fråga min syster som sett den hur det slutar. Kram

2012-12-12 @ 22:36:40
URL: http://harligheten.blogspot.com
Maria säger

Helt klart varulven!!! Love him ;-p

2012-12-12 @ 22:44:27
URL: http://cupcake.blogg.se
Johanna - Mamma till Leija säger

Haha, då ska du nog inte läsa böckerna, för dom e ännu mer fängslande! ;) Hoppas det blir ett mysigt luciafirande!
Kram

2012-12-13 @ 04:49:32
URL: http://skuggis.wordpress.com
Mamman pysslar säger

Haha! Jag säger som du och är också fast. Men jag lutar åt vampyr ;)

Hoppas lucialinnet är strykt och färdigt nu. Kram!

2012-12-13 @ 05:47:36
URL: http://mammanpysslar.blogg.se
Marie Nilsson säger

Jasså det är inga tonårsfilmer..? Kanske borde se dem?
Jag sitter på jobbet och väntar på min lille "Sia" (Lucia på Jamie-språk). Han skulle komma och lussa för mormor efter förskolan.
Ha en riktigt mysig Lucia-dag. Kram

Svar: Nääää det är feelgood filmer, å ruggit vcker natur får man ta el av, älskar skogen delar av filmerna utspelar sig i... så se dem! Å så härligt att du får dig en egen Sia lussning av Jamie, de är ju bara för söta barnen!!! Önskar dig en toppen dag <3 KRAM KRAM
Therese Bjärstig

2012-12-13 @ 07:27:35
Therése säger

ååh sista filmen var så sjukt bra att de inte går att beskriva! vill bara se den igen och igen och igen och igen ;D

Svar: Gahhh retsticka, hur ska jag kunan hålla mig nu?!? Typiskt att jag började se filmerna då den sista redan gått färdigt på bion i Åsele... bara att vänta mao *suck*
Therese Bjärstig

2012-12-13 @ 08:25:33
URL: http://web.stagram.com/n/theresesereht/
ansepanse säger

så nu är jag den enda i hela landet som inte sett filmerna :)
bamsekramar vännen <3

2012-12-13 @ 11:21:23
URL: http://kinaguld.blogg.se
Moster Carol säger

Båder jag och rikard kände som du och dissade dom rejält från början. Men på Jan-Eriks kalas så lånade jag filmerna av Gunnel och jaaa vad ska jag säga. Jag blev väldigt förvånad över hur bra dom egentligen är och Rikard tyckte OCKSÅ att dom var mer än bra.. :-)

Svar: Ja, jag tror tom att Magnus skulel ha gillat dem, men jag har fått ha egn filmkvällar då han varit å jobbat... MEn tror jag måste klicka hem dem på cdon så att även han får se dem ;-D KRAM!
Therese Bjärstig

2012-12-13 @ 11:23:12
Malin säger

Även jag har missat alla dessa filmer. Måste nog se dom jag oxå! ;) Har suttit och kollat lite på cdon. Men ärligt talat så vet jag inte vart jag ska börja och vilken ordning dom kommer i?! :-P Vilken är film nummer 1? Dom kommer ju alla de möjliga namn och jag har noll koll.
Hoppas ni haft en mysig lucia dag idag! <3
Kraaam.

2012-12-13 @ 18:14:30
URL: http://www.malincatarinas.blogg.se
Johanna säger

Jag är också helt fast och läser nu böckerna för säkert fjärde gången denna höst. Hm lite väl galet men vet inte varför jag fastnat så för dom, älskar att släppa tankarna på allt runtomkring och bara följa med in i den världen. Och det är varulven som gäller här med, helt klart.. Hihi. Kram

2012-12-13 @ 20:43:53
URL: http://silverdraken.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: