Prinsesstårta all over the place





Nästan sex timmar i bilen med radion på blev
det för mig i går.

Gissa hur många gånger jag hörde nyheten att
en ny prinsessa sett dagens ljus?!

Jag lovar att jag kan rabbla hennes födelsevikt
och längd i sömnen ;-)

Lika så har jag hört Daniels "all over the place"
oräkneliga gånger - det kommer nog att bli ett
bevingat uttryck.

jobbet serverades givetvis prinsesstårta dagen
till ära, men tyvärr hann jag inte vara kvar
och avnjuta en bit då jag hade en intervju
avtalad nere på stan
.

Som det hördes hade prinsesstårtor sålt slut
många butiker och caféer runt om i landet i går,
och det lär nog säljas en hel del i dag med
den lilla prinsessans namn offentliggörs.

Undrar just om man inte statitstiskt också
kan se en uppgång i champage försäljningen med?

Här blir det varken eller, men jag blir onekligen
nostalgisk av prinsessfödelsen.

För ganska exakt två år sedan började nämligen
mina värkar i detta nuet, och om drygt ett dygn
skulle vi ha vår prins hos oss :-)

Hoppas ni har en riktigt fin fredag framför er,
kika gärna in senare så ska jag avslöja
varför vi norrläningar inte så gärna
väntar på bussen
...


KRAM








Tina säger

Hej hjärtat! Ja du vilket rabalder det var igår. Känslorna var verkligen All over the place ;-) Jag förstår att du är nostalgisk idag vännen! Det är alltid speciellt att fira sina barns födelsedagar. Jag hoppas Bogge blir glad för poliströjan! Här har jag oxå fredagsfeeling idag. Trött och sliten men ändå på bra humör! Önskar dig en jättefin fredag! Massor av kramar till min älskade vän! <3

2012-02-24 @ 08:27:27
URL: http://familjenrosmer.blogspot.com
carina säger

Visst var det prat om lilla prinsessan hela dagen i går, ska bli spännade att höra vilket namn hon får



Ska bli roligt att höra varför vi norrlänningar inte väntar på bussen så gärna?? :)

Ha en fin dag vännen!

Kramen♥

2012-02-24 @ 08:45:04
URL: http://Izors-blogg.blogspot.com
Ing-Britt Rosenback säger

God morgon vännen!

Kan allt tänka mig att det blev lite tjatigt att höra om sessan hela vägen. Fast lite kul är det ju oxå. Skönt att du är nöjd med gårdagens intervju och shopping.

Åh vad jag gillar ditt hjärtefat och den där muggen.

Så du ska vara duktig och baka till prinsens födelsedag, vad blir det för smarrigt? Här har vi ännu inte planerat nåt för dagen men städa skulle sannerligen behövas ;).

Många kramar Ing-Britt

2012-02-24 @ 08:59:49
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Johanna - Mamma till Leija ♥ säger

Alltid mysigt när barn kommer till världen!

Trist att du missade tårtan!

Önskar dig en fin helg!

FREDAGSKRAM

2012-02-24 @ 09:26:17
URL: http://skuggis.wordpress.com
Russin säger

Hej hopp



tror det var bloglovin som hade BIG problem iförrgår, senare så hade flera bloggar lika problem som det som kom upp på din blog.. :) men nu verkar det löst igen..



här åt vi ingen tårta igår, men såklart hörde vi om prinsessans födelse om och om igen och visst får man lite gåshud för var gång man hör om ett barns födelse, prinsessa eller ej.. ;)



kram kram och trvlig helg..

2012-02-24 @ 10:08:11
URL: http://russinsdagbok.se
Anna-Lotta säger

?????? vilken cliffhanger. ha ha. du pratar med en som fått bussfobi!! jag som tog mitt körkort väldigt sent i livet och åkt mycket kollektivtrafik klarar inte av detta längre. men det handlar om fler saker än egen lathet/bekvämlighet. another story dock. ska bli kul att läsa din.

ja, jag kände mig som en äkta tant igår och skickade ut mannen på jakt efter prinsessbakelser. han kom hem med ballerina kladdkakor... suck, fast dottern blev ju glad ändå.

tror att den lilla sessan får väldigt fina föräldrar, trots all annan galenskap hon föds in i. och vilken lycka att få bli förälder. det kan man glädjas åt och fira lite om man vill tycker jag. läste så mycket elakt igår. tycker faktiskt att det är oförskämt men jag är igen royalist. nej nej.

kram på dig denna soliga dag.

2012-02-24 @ 10:24:03
Lizas Lantliv säger

Hihi den där rubriken fick du allt till!! ;)

Mmm ser gott ut, måste nog brygga mig lite kaffe snart!



Menar du den lite mörkare urnan/krukan?

Så synd att du inte hittade nån...



Ha en fin fredag!



Kramar Liza



2012-02-24 @ 10:28:49
URL: http://lizaslantliv.blogspot.com/
♥ Carina ♥ säger

Ja det var nästa inga andra nyheter än prinsessfödseln igår. Bra rubrik du fick till där :)

Nästa gång du åker till Ö-vik kan du säga till så bjuder jag på kaffe :)

Kram och trevlig helg!

2012-02-24 @ 10:31:45
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Anna-Lotta säger

och du, JA det känns att alla inlägg är till MIG ha ha. så ska väl en bra blogg kännas? tack för alla DINA svar och tips tillbaka till mig. kunde ju fortsätta i evighet som på den gamla goda bervväxlingstiden. men nu är ju detta en blogg och jag försöker lägga band på mig. men kan alltså inte låta bli att kommentera. det väcker alltid nån liten association eller fråga. keep up the good work och jag ser fram emot kalasredovisning. ha ha. ja visst är det en lycka, barnen. blir så nostalgisk jag med. det kommer ju kanske aldrig mer i livet. graviditeterna, förlossningarna, spädbarnstiden. så fantastiskt att varit med om detta stora. och allt har gått bra. tacksamhet :D

2012-02-24 @ 10:36:24
Nina säger

Ont i arslet fortfarande men det börjar gå över nu. Värst va det för fötterna. Fel skor så jag kunde inte stå upp å cykla. Otroligt smärta. Mikael jobbar ju nästa onsdag. Får se om jag tar mig iväg på nått spinning pass. Annars blire core eller simning istället!

Här har Anton fått tillbaka febern... Men vi drar till fjälls ändå. Ska ju tydligen bli kanon väder!

Måste ju grilla varmisar å andas in skoteravgaser ;)

Ha en tipp topp helg!

Kraaam

2012-02-24 @ 10:41:25
URL: http://ninuz.blogg.se/
britta bloggar säger

ja herregud vad det tjatas...

2012-02-24 @ 11:17:06
URL: http://brittabloggar.se
Therese - Sockenvägens Söta säger

Anna-Lotta - Hi hi kladdkakor går lika bra :-D Och jag håller med dig, är ingen rojalist, men för guds skull låt dem nu njuta av sin lilla Estelle i lugn och ro. Att bli förälder är ju mirakel oavsett om man är kunglig eller ej. Å nu finns svaret på cliffhangern uppe ;-D KRAM

2012-02-24 @ 11:43:55
URL: http://lurans.blogg.se/
ansepanse säger

mm, det blir säkert ett bevingat uttryck :)

så nu är det snart Bogges födelsedag :)

kramar vännen ♥

2012-02-24 @ 11:44:10
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Petra säger

Åhh två år sedan snart! De e värt att firas.

Tack för tipset om änglavingarna.

Kram

2012-02-24 @ 12:45:36
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Josefin säger

Hade du ingen bra cd-skiva du kunde lyssna på så du slapp höra på eländet :-) En gång var väl ok, men jag blev också tokless på att se och höra om det än vilken kanal man valde på tv:n, eller än vilken sida man besökte på internet. Tur att du hade gjort tidsinställda inlägg så man slapp se det här inne igår. Visst är det ju kul att hon fått barn, jag kan förstå att hon längtat. Men så intressant är det inte för alla andra att det måste visas tusen ggr och ha speciella program på tv:n om vilket namn ungen kan tänkas få. Nu har hon fått barnet och de mår bra, det är väl huvudsaken och lite lugn och ro kan man ju tycka är på sin plats (både för de nyblivna föräldrarna och oss andra, haha).



Hoppas att du får en bra helg.



Många kramar

2012-02-24 @ 13:55:23
Therese - Sockenvägens Söta säger

Josefin - Jag hade kunnat döda för en CD-skiva, men endast Lurans barnskiva fanns med, å den är jag ruggit less på med, så det var som att välja mellan pest eller kolera ;-P Å i övrigt säger jag bara "amen" och instämmer i det du skriver till 100%. Ha en fin helg <3 KRAM!

2012-02-24 @ 14:07:29
URL: http://lurans.blogg.se/
Josefin säger

Haha jag kan förstå att det var som att välja mellan det ;-)



Tack detsamma.



Kramar

2012-02-24 @ 14:38:50
gunsan säger

Ja du, undra hur många gånger man hörde denna nyhet igår, o säkerligen lär det fortsätta några dagar framåt;)



Hoppas nu att den lilla familjen blir lämnad ifred!!!



kramizzzzz



2012-02-24 @ 16:13:32
URL: http://nybogunsan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: