Kan man fortfarande fynda på Myrorna?



Min första Wibergtallrik, kanske blir det fler så jag kan duka med
dem, eller så får den bli en del i ett våningskakfat, eller...
Ja vi får helt enkelt se vad det blir med tiden ;-)



För si så där 10 år sedan då jag "upptäckte" tjusningen med
att shoppa seconhand och framförallt Myrorna, ja då kunde
man verkligen FYNDA. För några ynka kronor kunde man
bärga de mest efterlängtade kapen, och kostade något
mer än en tjuga så var det ovanligt.

I dag hittar man nästan inget för under tjugo kronor,
och mycket är hutlöst dyrt, till och med dyrare än om man
skulle köpa det direkt ur den butik det
ursprungligen köpts...

Sådant gillas inte
!

Men då Myrornas försäljning och verksamhet renderar
i gott så såg jag mellan fingrarna och kom hem med
ett par godbitar därifrån ändå ;-)

För utan tvekan finns där vackra saker, även
om priset inte gör att det kan klassas som just "fynd".

En tallrik med Harald Wibergs vackra naturmotiv
fick följa med hem, då den faktiskt var en av de saker
som de ännu inte höjt priset på (25 kr).

Dessutom fick en annorlunda ask i form av
en fågel följa med hem, tänkte hitta på något med
den närmare påsk...

Och så kuuunde jag bara inte lämna kvar den
gammla sockerburken i plåt på hyllan,
trots att den kostade hutlösa 55 kr ;-P

Givetvis kommer ni att få se dessa saker vad det
lider och dessutom ett par riktiga FYND som jag
hittade då jag svängde in på Returcentrum i
Vännäs
på min väg hem i går kväll...
 
Där kom jag ut med två fin fina saker för mindre än 50 kr.
Det gäller visst att hitta alternativ till Myrorna, Erikshjälpen och
Röda korsets secondhand butiker. För då kan man faktiskt
fortfarande fyllas av euroforin av att fynda :-)
 
För nog är det en härlig känsla då man hitta de där speciella
och annorlunda sakerna som ger hemmet karaktär och
gör det personligt?!


Var och vad brukar du fynda?











Cissi säger

sv: Du tycker jag du ska tänka om ;)

Ingen julstress och hysteri, så skönt!

För barnens skull firade vi jul innan vi åkte precis som alltid bara med ett lite mindre julbord och några färre julklappar ;)



Jag skulle utan tvekan göra om det igen om/när plånbok tillåter :)



Kram

2012-01-25 @ 09:09:04
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Cissi säger

Jag älskar att fynda men gör det sällan, har inte hittat någon guldgruva ännu och lika bra är det kanske ;)



KRAM!

2012-01-25 @ 09:15:20
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
lolla säger

hejsan

mmm..jag har också märkt att det inte är lika lätt att fynda på myrorna längre.

man får hitta lite andra små fyndställen, som på loppisar, men ibland blir man förvånad för även där är det inte lika lätt att fynda längre.

men du hade ändå lite fyndgrejjer med dig hem

ha en fin fin dag vännen

kram lolla

2012-01-25 @ 09:35:10
URL: http://lollashus.blogg.se/
Malin säger

Låter som att du hade en toppen dag igår, men en hel del fynd oxå! :) Tycker det är roligt att strosa runt på sådana affärer och hitta fina och riktiga fynd. Kan tänka mej att det finns lite mera att välja bland i stan!

Dock jobbigt med alla dessa djur!! Varnar och säger alltid åt LG varje söndag och torsdag kväll, när han ska iväg efter den vägen.

Önskar dej en toppen onsdag! :) Kramar!!!

2012-01-25 @ 09:37:09
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Erika säger

Oj, nu blir jag nyfiken på Vännäs returcentrum! Har velat gå in dit, men vi passerar oftast så konstiga tider så det är ju jämt stängt! :S

2012-01-25 @ 09:51:45
URL: http://tallbacka.blogg.se/
Ing-Britt Rosenback säger

Hejsan vännen!

Visst är det svårt att fynda på de stora loppisarna numera, man får söka upp de små gärna nån av alla sommarlador för att göra riktiga kap.

Ska bli spännande att se vad du mer fått med dig hem :), tallriken var fin och ser ut att passa dig riktigt bra.

Idag efter jobbet ska jag åka hem till en av mina närmsta vänninor (dom vi firade nyår med) och gratta till miljonerna. De hade turen att vinna en av förra årets högvinster i miljonlotteriet redan i våras. Förra veckan var det dragning och de vann tre mille.. Så himla kul när man vet att det kommer till behövande.

Ha en bra dag, många kramar Ing-Britt

2012-01-25 @ 11:18:37
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Åsa säger

Jag har aldrig gjort några fynd på Myrorna, tycker faktiskt att de är väldigt dyra i förhållande till vad prylen är värd.

Tallriken var jättefin.

Ha nu en bra onsdag, lite kyligt i dag så klä Dig varmt när Du ska ut.

kram

2012-01-25 @ 11:21:46
URL: http://mammasgullunge.blogg.se/
Nina säger

Minus 80 gram blev det. Men det va ju väntat då han ätit så dåligt. Glad att det inte va ett större minus.

Har aldrig varit på second hand butiker. Och har ju inte öga för fynd som du har!

Ha en fin onsdag. Härligt då solen lyser =)

Kramen

2012-01-25 @ 12:04:08
URL: http://ninuz.blogg.se/
ansepanse säger

en underbar tallrik och den VAR ett fynd eller hur

det beror ju lite på vad jag är ute efter men loppisar brukar jag besöka och kan göra lite fynd på

men sedan är ju Rusta och ÖB bra ställen för andra saker liksom :)

kramar vännen

2012-01-25 @ 12:41:31
URL: http://kinaguld.blogg.se/
vintageRetroPrinsessa säger

Röda korset i örnsköldsvik har kanonbra priser dock höjs allt eftersom tyvärr.



Kram

2012-01-25 @ 15:22:00
URL: http://bambii.blogg.se/
Åsa säger

Vi har iofs inte Myrorna här, men jag tycker att de har blivit så mycket sämre än vad det var, frälsningsarméns syn på homosexuella (som var på tapeten inte för många år bakåt i tiden) har gjort att jag nu går dit väldigt sällan.



Här i stan finns det en hel samling små second hand, Erikshjälpen är en, sen har vi en som heter Bois-loppan (stadens innebandylag) och Ekorrarnas loppis som också är någon idrottsförening som har så mycket att det inte får plats med mer än en kund åt gången. Båda är väldigt billiga och de är de absoluta favoriterna hos alla tranås-bor :-)



Man kan hitta ungefär vad som helst överallt, jag tycker det bästa är när man råkar hitta någonting som man direkt ser vad det ska användas till..

2012-01-25 @ 18:14:17
URL: http://bloggenimittliv.blogspot.com
Linda säger

Jag är tyvärr väldigt dålig på att fynda alls, jag "ser" liksom inte fynden:( Mina fynd görs på Dollar haha

Kramar

2012-01-25 @ 20:40:28
URL: http://uppochnervandahuset.se
Erica AKA Tomtens Dotter säger

...ju större stad, ju svårare att hitta fynd.



På sommaren, när jag hälsar på föräldrarna i Kramfors, åker jag gärna runt med dem på sommarauktioner. Inte lika dyrt däruppe - men det är ändå en stor skillnad jämfört med för 10 år sedan.



Mitt favoritställe att fynda på är dock i mina föräldrars hem. De vet inte hur man gör när man slänger, så jag brukar göra det åt dem ibland. Eller stjäla vissa saker som jag tycker är heeeeelt onödigt för dem att spara på :-)



Ha en bra kväll, kram

2012-01-25 @ 21:50:58
URL: http://tomtensdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: