Ett rosa incitament

 
 
I går belönade jag mig själv med ett rosa incitament till
fortsatt träning. Jag menar, har man köpt sig en löparjacka
så får man ju banne mig se till att den kommer till användning!
 
 
 
 
I dag nyttjades lunchen till att inviga jackan.
 
Trots att vristen protesterade och gjorde att jag fick gå en
sträcka blev det nytt personbästa på 5 km.
 
Men nog tjatat om träning, jag har ju fått höra
att jag är sååå tråkig nu för tiden då jag enbart bloggar
om träning *ler*. Men det är väl så det är,
eller i alla fall så jag är.
 
Virkar jag så kretsar det mesta kring det, läser jag
 böcker så ligger fokus på det, renoverar jag eller
målar möbler så är det det jag skriver om.
 
Bloggandet speglar ju vardagen och då får det bli som
det blir, ni får stå ut med älgjaktsinlägg till hösten
och därefter massor av julinlägg.
 
För det är sådan jag är, och passar inte det,
tja, då kan jag bara rekommendera att
ni läser en blogg som passar er bättre ;-)
 
KRAM
 
 



Cissi säger

Snygg jacka, bra färg då syns du :)

Det är frivilligt att läsa bloggar så skriv om det som DU VILL!
Och en komp dag tycker jag absolut att du ska plocka ut imorgon och njuta någon extra dag av Midsommarhelgen, jag börjar redan om 15 min ;P

KRAM!!!

2012-06-20 @ 14:58:32
URL: http://cissileandersson.blogg.se
Nina säger

Den där jackan har jag oxå spanat in. Tycker om färgen. Men då jag har en jacka redan så borde jag satsa på bättre skor istället!
Och skriv gärna om träning ;) det tycker jag om att läsa om! Å man blir så peppad!
Du är jätte duktig som ger dig ut trots smärta. Men va rädd om dig så du inte gör skadan värre!
Nu är bus barnen hämtade! Bärgarn rullar på tv:n å jag ska passa på att hänga tvätt medans barnen roar sig!

Kramar

2012-06-20 @ 15:09:30
URL: http://ninuz.blogg.se
Åsa säger

Tjusig jacka & sanna ord, klart Du bloggar om det som ligger Dig nära/Din vardag.

2012-06-20 @ 15:25:08
URL: http://mammasgullunge.blogg.se
Queen of Kammebornia säger

Klart du ska vara som du är! Vad fint med nya löparkläder, det är du ju verkligen värd! Kram!

2012-06-20 @ 15:46:01
Åsa säger

Hehe, exakt - man bloggar ju om det som händer omkring en just nu.
: D
Snygg jacka!!

2012-06-20 @ 15:54:34
URL: http://hafva.blogg.se
lolla säger

hejsan
superfin jacka,vart köpte du den?
jag är på jakt efter en löparjacka, den där var ju helt i min smak.
det är ju frivilligt att läsa bloggar, bra skrivet av dig att det är ju din vardag din blogg speglar...
ja så är livet,det svänger hit och dit hela tiden och det är det som är interessant astt läsa om er andras vardags sysslor.
ha det gott, bra gjort att ta dig ut på springning
kram lolla

2012-06-20 @ 16:19:04
URL: http://www.lollashus.blogg.se
Camilla säger

Det är klart du ska vara dig själv och jag återkommer gärna var och varannan dag till din blogg :) Jag tycker det är mera irriterande att läsa bloggar där man känner skribenten och man vet att verkligheten inte är så som den beskrivs i bloggen... Ha det gott, snart är det ju midsommar och allt :)KRAM

2012-06-20 @ 17:21:03
URL: http://norrena.blogspot.com
Helen säger

Jag tycker att det är kul att läsa om din träning, håller med om att gillar de inte att läsa om det kan de läsa en annan blogg!! Är det inte så att man inte kanske tycker alla inlägg i en blogg är lika intressanta men då kan man bara hoppa över att läsa just det inlägget.
Tycker du ska fortsätta att blogga om det du vill, om det så är träning eller älgjakt, jag vill i alla fall fortsätta läsa!!
Kramisar

2012-06-20 @ 18:44:11
URL: http://helenspysselpapp.blogspot.com
♥ Carina ♥ säger

Klart du ska skriva vad du vill! Det är ju din blogg :)
Gillar din rosa jacka!
Kram

2012-06-20 @ 19:18:38
URL: http://cinacarina.blogspot.com.
Emilia säger

Åh vilken fin jacka :) Rosa piggar verkligen upp!!!
Och klocka ord om det man skriver i bloggen vännen, passar det inte för vissa så måste man ju inte läsa!

Och du, om du har vägarna förbi neråt landet så är du väldigt väldigt välkommen att vara med på nästa bloggträff :)

KRAM <3

2012-06-20 @ 19:49:56
URL: http://eemiliaas.blogspot.com
Tina säger

Haha! Words gumman! Det är rätt! Men jag lovar dig att mig blir du inte av med! Jag älskar att läsa din blogg oavsett om du bloggar om träning, renovering eller älgjakt. Du är världens bästa Therese! Puss på dig finaste och var nu rädd om din vrist!

2012-06-20 @ 20:44:07
URL: http://familjenrosmer.blogspot.com
Sussi säger

Det passar mig alldeles utmärkt :)
Det är ju det som är så härligt med bloggar. Att dom speglar personerna. Att alla är så himla olika..

Vet du.. Jag har upptäckt att det går att använda träningskläder till annat än att träna i med ;)

Kramisar

2012-06-20 @ 20:51:09
URL: http://allt-om-inget.bloggagratis.se
Ljuvligtvitt säger

Jag är mycket för svarta kläder, men när det kommer till träningskläder så SKA det vara färglatt så man peppas ;) Och det där va en härlig rosa färg!

Du får babbla på om vad du vill, jag följer din blogg ändå ;) Det är kul att läsa lite om vardag också tycker jag. Blir en mer levande blogg.
Bara du inte börjar skriva om dina toabesök eller om varje kopp kaffe så :P

SV: Tack :) Jag blev väldigt nöjd med porträttet själv.
Men självklart skulle lillebror också få ett när det ändå fanns ett över ;) Så kul att hon blev glad! Då LYCKADES jag ;)

Nu tar vi lite semester och åker till Ölands djurpark imorgon, så TREVLIG MIDSOMMAR på dig och din familj :)
KRAMAR!!!

2012-06-20 @ 21:01:44
URL: http://ljuvligtvitt.blogg.se
cecce säger

Bah! Du blir aldrig tråkig!
Kör hårt!!

Kramar!

2012-06-20 @ 21:10:32
URL: http://www.ceccesblogg.blogg.se
Ing-Britt säger

Gokväll vännen!

Nu har jag kommit hem från att varit och hämtat Evelin vid tåget. Hon hade haft en bra resa till storstaden och åkt karuseller i massor. Skönt att ha henne hemma tycker jag.

Att jag jobbar väldigt mycket nu beror ju på att flera redan gott på semester sen får vi ju även försöka täcka Jessicas skift medan hon mår dåligt. Men nu jobbar jag fm imorgon sen är jag ledig tills på lördag natt, så då blir det stugan.

Vilken snygg jacka du har unnat dig. Klart du kommer fortsätta springa nu ;). Kanske skulle köpa nya träningskläder jag också så jag får tummen ur....nej tror jag provat det några ggr utan resultat ;).

Men du hoppas verkligen inte du tar åt dig om vad folk skriver, klart bloggen ska spegla dig och just nu tränar ju du mycket. Sen om man tittar tillbaka lite så tycker jag nog du skriver en hel del om annat också. Din blogg är verkligen rolig att följa <3.

Ha nu en skön kväll, många kramar Ing-Britt




2012-06-20 @ 21:25:27
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Ida säger

Din blogg är alltid lika mysig att läsa vad du än skriver om så jag stannar ett tag till :-) ha det så bra kram

2012-06-20 @ 21:52:21
URL: http://Idolinaa.wordpress.com
Emma säger

snygg jacka. Själv väntar jag på min som jag fick med i I Form. För mig får du mer än gärna fortsätta blogga om träningen. Har ganska precis komme hem från ett pass i gymmet där det också blev ett konditionspass på trappmaskinen puh va jobbigt d va, men fan va bra d känns efteråt :)

2012-06-20 @ 22:08:02
URL: http://emmaochviktor.wordpress.com
Johanna - Mamma till Leija säger

Hoppas du trivdes med jackan! Du e inte alls tråkig!
Kram

2012-06-20 @ 22:15:09
URL: http://skuggis.wordpress.com
Jenny GW säger

Du är alltid intressant i bloggen. Även om jag är såpass knäpp att jag redan längtar till julinläggen. ;)
Det är inspirerande med allt fint piffande och rustande och alla härliga berättelser om dina oroligt fina barn.
Tack för en rolig blogg
En trogen läsare!!!

Svar: Tack snälla Jenny för din fina kommentar, den värmer! Å du, jag har allt börjat få jullängtan redan nu ;-D Så sent dom förra veckan plockade grannen fram lussebullar, å då är det ju svårt att ståemot julkänslorna som spirar så smått *fniss* Skönt att vi är fler som längtar till juliga tider! KRAM och trevlig midsommar <3
Therese Bjärstig

2012-06-20 @ 22:17:53
Eva säger

Klart vi vill läsa din blogg oavsett vad du berättar, det är din vardag och dina upplevelser som jag tycker om att få följa.
Jag är SÅ imponerad av din träningsglädje!
Du är en inspiration på många sätt.
Jag har tassat runt i Dorro ett par dagar, men vi har nog "gått om" varandra. Jag var på Dorotriaden när du var i Hoting och dagen efter var jag i Hoting :) Moa var i Lycksele på skidläger och då skjutsade jag hem mamma på samma sväng då hon hade varit uppe hos oss en vecka. Så jag hann få vara ensam på semester några dagar, vilket inte har inträffat på 16 år ;)
KRAM från Eva

2012-06-20 @ 22:37:23
URL: http://cloudberrie.blogspot.com
Christin säger

Hej! Menar du att man SKA springa bara för att man köpt en träningsjacka..... Jag hittade en lika tjusig en hos Ove i Rossön nämmerligen men den hänger i garderoben fortfarande och jag har i n t e sprungit något. Fy på mej!! Lessamt att din fot inte vill bli smärtfri snart för visst är det härligt när man har kommit igång och allt känns skönt med motion och att vara ute.
Ha en fin midsommarhelg i alla fall och må solen lysa på dej och de dina!!

Svar: Hi hi ja du, jag hade i alla fall hoppats att det ska fungera som incitament, men det klart att det kan bli så att den bara hänger i hallen å är snygg med ;-D Här packas det då det blir Eldsjön i vanlig ordning och midsommarfirande där med familj och all mygg ;-D Hoppas du å familjen får en fin midsommar <3 KRAM
Therese Bjärstig

2012-06-20 @ 22:55:26
Petra säger

Hej!
Helt rätt vännen!
Man e den man är det kan man inte ändra på. Jag e likadan, jag går oxå upp i det jag e inne i just då. Men ja, denna träningen har verkligen fastnat. Tror starkt på de. Älskar faktiskt löpningen nu, de trodde jag absolut inte när vi började.

Så snygg jacka. E oxå ute efter en löparjacka. Var den dyr?
Va duktig du e!! 5 km!! TJOHO!!

Tog mitt andra Iform pass för v 12 idag. Mitt i värmen. Det var ju exakt en vecka sen jag tränade sist då jag varit sjuk. Så benen va tunga & sega, men konditionen satt där!! =) (sprang aldrig igår då jag fick åka in till mamma på akuten med mat & hålla henne sällskap. De gick före)
Men ja idag kom jag ut, steget tungt så det gick inte fort. MEN, jag gick enbart de 2 första minuterna. Sen sprang jag 6 km!! Tiden 43 min!! Tänk att jag orkar springa 43 minuter nu utan uppehåll!! Ibörjan av detta iformprogram var jag helt slut efter 1 minuts jogging! Så jag e nöjd. Tiden var inte den bästa precis. Men det var inte fokus idag, då det var första passet på en vecka. 7.09 min/km så inte de bästa, men sträckan e mitt person bästa! TJOHO!!!

TAck underbara fina du för dina stöttande o peppande ord. Dom värmer verkligen kan du tro.
Mamma e inte alls bra, levern får över helgen på sig att bli bättre. Annars blir de cellgift för att stoppa .... livrädd!! Men ja vi tar dagen som den kommer. Kram underbara fina du.
Nu tar jag bloggpaus över hela midsommar faktiskt.
Jag, Mathias & våra älskade barn har hyrt en husvagn & drar till dalarna imorgon till min mosters sommarhus. Tillsammans med mamma & hennes man. Ska bli skönt. Så Glad Midsommar älskade vännen min!!!
Hoppas foten e bra snart!!

kramar

Förlåt, ser att detta blev väldigt långt ;)
kram

2012-06-21 @ 00:28:05
URL: http://zupermamman.blogg.se
Farmor säger

Ha nu en mysig Midsommar,krama små Änglarna och hälsa Mor,Far.

Svar: En mysig midsommar till er med <3 Beroende på väder å vind så kanske vi ses? Å jobbar du i dag får du gäääärna svänga förbi om du vill, har lite svärmorsabstinens ;-D KRAMIS
Therese Bjärstig

2012-06-21 @ 07:04:55
URL: http://lurans.blogg.se
Jennie & FrökenFlis säger

det var du värd tycker jag! :)
Va fin den var, snygg rosa färg :)

Ja precis, passar det inte så läs något som är mer intresant isåfall ;) Du har så rätt i att bloggen speglar vardagen och då ska man ju skriva om det med :)

KRAM

2012-06-21 @ 08:02:50
URL: http://jenniesays.blogg.se
Linda Olsson säger

Jättefin jacka! Duktig du är med träningen då!!! :D
Kramar

2012-06-21 @ 23:27:42
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se
ansepanse säger

men så är det ju, det som intresserar en mest för tillfället, det är ju det man förmedlar också, jättefin rosa färg
kramar <3

2012-06-22 @ 19:28:06
URL: http://kinaguld.blogg.se
Annika - kort & gott säger

Var precis som du är och blogga om det! Då tycker jag att det är som allra bäst. Fast det är liiiite tunnt med julinspiration för tillfället ;)
kram Annika

2012-06-23 @ 12:49:23
URL: http://annikakortogott.blogspot.se/
Åsa säger

Klart du ska blogga om det du vill! Det är ju din blogg :-) Jag tycker det är roligt att du bloggar om din träning för då får man ju inspiration till att bli en bättre människa (själv ska jag bli det i morgon när allt onyttigt är uppätet - dock ska jag ta fasta på det du skrev om att inte köra så mycket på någon diet, till att börja med kan ju bara ökad motion och minskat godisintag göra ganska mycket tror jag). Go girl!

2012-06-23 @ 15:50:21
URL: http://bloggenimittliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: