En burk med remsor och tape

 
 
Så här inför jul och stundande inslagningar av julklappar
och annat pysslande tycker jag att det är praktiskt att samla
sitt material i burkar, korgar eller liknande.
 
Det blir då både lätt att hitta samtidigt som det är dekorativt
där det står i väntan på att det ska användas.
 
Mina presentpapper brukar jag placera i en stor
glasburk eller en liten hink.
 
 
 
 
 
Och nu har jag samlat mina hyllremsor som jag 
sparat på mig under åren (senast i fjol fick jag ett
tillskott i samlingen tack vare Miranda ♥) i en
glasburk med lock.
 
Även några rullar washitape hamnade där.
 
Just hyllremstor och washitape är nämligen
suveränt om man vill dekorera sina klappar och 
göra dem extra fina.
 
 
 
 
 
Hyllremsan som det står God Jul på är jag extra rädd om,
då den gör sig så fint kring julosten :-)
 
En vanlig glasburk med fastlimmade hyllremsor
blir förresten en jättefin ljuslykta!
 
Man kan på det sättet relativt billigt och enkelt skapa en
hel serie med machande lyktor till juldukningen.
 
Dock ser det lite tomt ut i min glasburk, för jag kan
inte för mitt liv komma på vart jag lagt
mina gröna hyllremstor...
 
För precis som Nina i Vinglagården vill jag gärna
ha sådana hära fina saker framme!
 
Hoppas ni njuter av en härlig lördag,
här snöar det så smått och jag och barnen
ska sätta oss ner och fläta några armband.
 
Ett enkelt pyssel som också det går
att variera i det oändliga.
 
KRAM
 
 
 



Åsa säger

Hade en gång för länge sedan sånna burkar jag med... med pärlor å pynt av olika slag, sedan kom C in i mitt liv... vips blev mitt vårt å plötsligt försvann ordning å reda :)
Numera trängs divers pyssel i en byrålåda, tillsammans med scrapbookpapper å annat jox, kom knappt ihåg när jag sist såg till mitt pysselgrejs.
Hur har det gått med bilen, finns det ingen hjälp att få?
Ha en fin lördag *kram*

2012-11-10 @ 11:21:32
Michelle & Ritva säger

sv. "Tomten är Far till alla barnen" är verkligen en favorit! Önska det fanns fler! :D

2012-11-10 @ 11:39:28
URL: http://happyholidays.blogg.se
Znogge säger

Dessutom så är det så dekorativt under tiden! Två flugor i en smäll ;-) Varför gömma det i en låda eller ett skåp?

Kram

2012-11-10 @ 12:07:38
URL: http://znogge.wordpress.com/
Åsa säger

Tur svärmor finns <3
Ett (dyrt) alternativ är ju att slå in en ruta ;-)
Ang paprika, reagerar Du på all paprika? J mår dåligt av röd men klarar av orange & gul utan synbara problem(han klagar inte)själv har jag svårt för grön paprika.
Stackars Bus, tur han kan vara inne, tänk om han var en sån där alltid i bur hund...
*kram*

2012-11-10 @ 12:23:08
Ing-Britt säger

Hej gumman!
Så kul att ha en massa gamla hyllremsor att kunna andvända vid diverse pyssel och snyggt att förvara dem i fina burkar. Kanske jag skulle försöka ha mitt pyssel framme i någon fin burk/korg.. Då kanske det blir av att pyssla för det har jag varit riktigt dålig på länge nu.
Tack för din hälsning och tror säkert kvällen blir bra, någon bild vet jag däremot inte om det blir ;).
Att åka till Ikea och få shopping behovet stillat är inte heller helt fel. Dit är jag inte för ofta då mannen HATAR den affären.
Ha nu en bra lördag, många kramar Ing-Britt

2012-11-10 @ 13:06:34
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Linda säger

Jättefint...och smart. Tyvärr har jag för liten lägenhet för att samla saker framme...

Vi har regn. Jag har målat väggar, bud är på kalas och vi ser en dålig film (paranormal activity 2).

2012-11-10 @ 15:10:54
URL: http://www.candygirl.nu
Ljuvligtvitt & busiga gossar säger

Fint! :)

Åh, kan tänka mig att det är jätte charmigt med "god jul" runt osten :)
Eftersom jag inte har sådär fint band, så tar jag nog lite spetsband runt istället, för de där tipset tänker jag utnyttja ;)

Ha en underbar kväll!
Kramar ♥

Vendela säger

Jovars, Amelia Jul innehåller många små jul-guldkorn; pyssel, recept o annat :) men jag har nu inhandlat Lantlivs julspecial oxå och den verkar ju minst sagt lovande :)

KRAM

2012-11-10 @ 17:34:27
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se
♥ Carina ♥ säger

Vilka fina hyllremsor! Speciellt den där juliga :)
Ha en trevlig lördagkväll!
Kram

2012-11-10 @ 18:04:10
URL: http://cinacarina.blogspot.com
ansepanse säger

sådana remsor är fina, tänk att man använde dem för att dekorera köksskåpen förr
vad härligt med innepyssel
Sv: skönt att höra att det har blivit bra med Bus´ tass
en skön lördagskväll - bamsekramen <3

2012-11-10 @ 18:27:46
URL: http://kinaguld.blogg.se
Queen of Kammebornia säger

Så fint! Jag tycker så mycket om tejp och snören och papper! Kram!

2012-11-10 @ 21:02:14
Nina säger

Oj vad fina! Den där med "God Jul" är alldeles underbar! Har annars just hittat två stora lådor av oanvända gamla glas honnungsburkar med lock! Fråga inte var ;) ... så nu blir det pyssel för hela slanten. Jagar gamla bokmärken - decoupage och lite socker kanske - eller bara bokmärken ... när jag nu hittar dem bara - burken är borta som vanligt.

Annars dagens överraskning ... hurvas ... det är en 200 år gammal ting i IKEA packning x 2 ... inga anvisningar dock hur man skruvar den fast. Googla Googla Googla ... återkommer med bilder när jag har blivit över den värsta skräcken. Nu ligger alla bitarna huller och buller i vardagsrummet för min mans förtjusning ;)

PS. Hunden Trassel flyttar hem på kommande onsdag! Vilket skall, tog upp rådjuret på en gång - Benny one tooth bummade dock ;) ... jätte skön gubbe med en enda tand i munnen ;)

Ha det så bra!

2012-11-10 @ 22:06:26
URL: http://www.sallysdaughters.com
Miranda säger

Visst är den fin den med God Jul! Har några rullar kvar i lådan, men jag är sååå rädd om dom! Var till Dorotea med sonen och frossade. Var på blomster och handla en massa fint. Nu regnar det, så det är blåisen på gården =/ Ha det bäst!

2012-11-11 @ 08:06:01
URL: http://www.nogg.se/fjellripa
Tina säger

Godmorgon finaste! Hoppas du mår bra idag. Här ska vi snart väcka pappan i huset med lite teckningar och paket. Sen får vi se vad dagen har att erbjuda. Tanken är att vi ska hem till Glenns föräldrar på kalkonmiddag i eftermiddag men vi får se hur Glenn mår. Han har inte haft kräksjuka men det har kört i magen och han har haft ont i kroppen. Jag hoppas att han vaknar piggare idag. KRAM!

2012-11-11 @ 08:21:12
URL: http://familjenrosmer.blogpsot.se
Johanna - Mamma till Leija säger

Snygga remsor! Hoppas armbanden blev fina & att ni haft en bra helg!
Kram

2012-11-11 @ 09:58:00
URL: http://skuggis.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: