Jul med olika stilar

Lykta från Blomster, hjort från Åhléns, samt tablett från Indiska,
allt är framplockat  ur gömmorna förutom tabletten som
inhandlades i helgen.
 
 
Här på Sockenvägen brukar julen gå i lite olika
stilar, eller ha olika teman år för år.
 
Nått år gick julen i rött och guld, andra år har temat
varit vitt och silver, vitt och rött och sist var det
 blått och silver som gällde.
 
I år är det silver, zink, lite rost, samt naturfärger
så som brunt, beige och grått med naturinslag
(kottar, grenar, horn, ugglor, hjortar m.m.)
som får bli julens färger och tema.
 
Eventuellt smygs lite gröna detaljer in,
men jag är inte helt 100 på det ännu...
 
 
 
Lärkkrans med julgransljus, ljusstjärna som låg i
botten i en av julkartongerna och inte varit framme på
många år, samt ett ljushus från Wiks.
 
 
 Jag har valt att vara rätt sparsmakad med
juldekorationerna i år.
 
Inga tomtar eller röda saker så långt ögat kan nå,
i alla fall inte i de rum som jag bestämmer över...
 
Hur det ser ut på Bogges och Lurans rum är
en helt annan femma!!!
 
 
 
En God Jul kudde inköpt på Åhléns för några år sedan,
en annan kudde som jag sytt av en kökshandduk och
så mammas/mormors gamla gardiner.
 
 
Får Luran bestämma, vilket hon givetvis får, så
är julen röd. Riktigt röd.
 
Den vita adventsstjärnan i fönstret dög INTE.
 
Jag fick köpa en röd istället, för på julen
är allt rött enligt henne...
 
 
 
 I Lurans rosa flickrum gör sig dessa röda saker
väldigt bra, iaf enligt henne ;-P
 
 
Dessutom passade Luran och Bogge på att plundra
en av lådorna med porslinstomtar som de glatt
delade på och placerade i respektive rum.
 
Så på övervåningen huserar en hel tomtearmé!
 
Och på tal om tomten, Bogge ska ge sina nappar
till tomten. I går kväll packade han alla sina nappar i en
liten påse som han skulle ställa ut till tomten, men ångrade sig
rätt snabbt och sköt på det hela ytterligare en dag...
 
Vi får se om han lyckas stå emot suget iväll och
ställer ut påsen med napparna, för i så fall måste
mamman i huset tomten fixa en fyrhjuling till
den duktiga killen *ler*
 
 To be continued med andra ord ;-)
 
 
 



Johanna - Mamma till Leija säger

Du lyckas alltid får det så mysigt med ditt pynt! Här blir väl julen också röd antar jag ^^
Håller tummarna att Tomten får napparna snart! ;)
KRAM

2012-11-26 @ 12:50:47
URL: http://skuggis.wordpress.com
Susan säger

Mysigt det ser ut ju=) Håller tummarna att Bogge ger sina nappar till tomten=)

Kramar

2012-11-26 @ 13:09:36
URL: http://susan.itelit.com
Cissi säger

Kul med lite variation!

Linn ska bara ha rosa, rosa & glitter, oavsett årstid/högtid ;)

2012-11-26 @ 13:14:37
URL: http://cissileandersson.blogg.se
Tina säger

Hej hjärtat! Ja det är nog bäst att låta bli vattnet så länge hon äter penicillin. Elliot har ju haft stora problem med sina öron under simskolan, det slutade med att vi fick köpa öronproppar till honom. Nu känns det bättre för honom men han hör ju tyvärr sämre med dem i... KRAM!

2012-11-26 @ 13:31:18
URL: http://familjenrosmer.blogspot.se
♥ Carina ♥ säger

Spännande att höra hur det går med napparna :)
Så där gjorde mina barn också när dom var små. Delade på högen med tomtar och placerade ut i sitt rum. Nu är dom inte alls speciellt intresserad av nån tomte alls :)

Sv: Men åh så jobbigt att komma på Ikea utan sin lista. Men du fick ju tydligen ihop en hel del ändå, haha

2012-11-26 @ 13:36:34
URL: http://cinacarina.blogspot.com
carina säger

Stackars liten, vad han ska vara ledsen att måsta lämna sina kära nappar. Men på ett eller annat vis kommer det nog att gå bra :)
Kramen rara du♥

2012-11-26 @ 14:06:02
URL: http://Izors-blogg.blogspot.com
Åsa säger

Får väl skämmas... Elin har fortfarande napp, eftersom vi fortfarande kämpar på med att hon INTE ska sova ihop med mig vet jag inte om JAG orkar ta strid om napparna oxå.
Det gick ju rätt bra att sova själv från 26/4 till skolstart, efter det är det himla strul å flera uppvak varje natt.
Självklart är det bäst att inte bada så länge det är penicillin intag.
Tycker absolut Luran ska börja Zumba, dels för det är skoj å dels för då kan vi träffas :)
Vi får ta ett snack med Miranda om att även Aron borde börja Zumba... allt för mammornas gemenskap :)
Här vet jag inte ifall JULEN har någon färg, ska i alla fall in på BLOMSTER å shoppa på torsdag.
*kram*

2012-11-26 @ 14:11:32
Znogge säger

Husse och sonen envisas inte med mycket men julen, den ska vara röd! Själv kan jag tänka mig andra färger men jobbar i stark motvind!

Hoppas det går bra med napparna ;-)

Kram

2012-11-26 @ 15:23:36
URL: http://znogge.wordpress.com/
Linda säger

JAg har olika teman varje julmiddag - och lite olika stil på gardiner och sånt. Men på det stora hela är det rätt lika från år till år. Några saker som kommer fram varje jul - några helt nya - några som inte får hänga med alls...

Svar: När advent ligger som den gör i år - att det alltså bara blir tre veckor mellan första och fjärde - brukar skyltsöndag ligga helgen innan. Antar att dom är rädd att inte hinna sälja nog mycket annars... haha...

2012-11-26 @ 19:31:40
URL: http://www.candygirl.nu
Sussi säger

Kul med olika teman..
Jag kör olika färger i granen varje år. Förra året hade jag rött och guld. I år tror jag nog att jag ska köra någon lite överraskande färg. Lila och nåt kanske :)

Kramisar

2012-11-26 @ 19:47:53
URL: http://allt-om-inget.bloggplatsen.se
Petra säger

Hej hej goa du!
Så kul med olika "tema" på julen. Eller ja kring julen.
Fint var de iaf.
Åhh duktiga Bogge. Heja heja de fixar han!

Jodå, de e tufft just nu. Ingen cancer.eller ja den är ju där på min mormor än men under kontroll just nu vad vi vet. Detta är nästan värre eller ja... jag ska maila dig en dag om du vill? Kram
Förlåt att jag e lite borta härifrån.
Saknar dig.
kram

2012-11-26 @ 20:20:22
URL: http://zupermamman.blogg.se
maria säger

Min ungar har också tomtearmé i sitt rum :)

2012-11-26 @ 21:24:46
URL: http://babyyoucancallmesven.blogg.se
Nina säger

Håller med Svea, julem ska va röd ;-) Här kör vi rött och vitt. Så varmt, mysigt och ombonat på nå vis. Men 100 tomtar hoppar jag över, endast på Sam´s rum som det står en hel tomte armé! Men det är ju klart att barnen ska få ha tomtar =)
Ja karlar och shopping går som inte handihand. Men strömpilen och biltema blire iaf. Alltid nått =)

Här äre bara fint! Hoppas det är det med er alla oxå! Kramen damen!

2012-11-26 @ 21:26:43
URL: http://www.ninuz.blogg.se
Emelie - Emelies Christmas säger

En sån där ren har jag också. Fast den är vit-glittrig! Köpte den på julmarknaden förra året. Röda korset sålde lite "gamla" julsaker och jag tror att den kostade typ fem kronor :P hehe!

2012-11-26 @ 21:36:38
URL: http://emelieschristmas.blogg.se
Ljuvligtvitt & busiga gossar säger

Så fint du gjort på krokarna, helt min smak :))
Åh jag håller med Luran även i denna sak.. julen ÄR röd! ♥

Men så duktigt av honom, om han lyckas ;)
Funderar på något liknande för Elvin, men njaaa...

Är helt slut efter en härlig helg, så blir sängen nu :) Sov gott! KRAMAR

Ing-Britt säger

Gokväll vännen!
Så snyggt du kommer att ha det med årets jultema...exakt så som jag skulle vilja ha det iår ;).
Men vi får väl se hur det blir...brukar oftast ha ganska lika varje år... Och visst ska det vara lite rött med för att få det riktigt juligt som Luran uttrycker sig!
Sov nu så gott inatt så höres vi imorgon efter fotograferingen.. ;).
Många kramar Ing-Britt

2012-11-26 @ 23:05:01
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
dianasdrömmar säger

Vad fint du har gjort så mysigt.Här blir det grått, vitt med lite inslag av rött om jag får bestämma :) kram Diana

2012-11-27 @ 06:18:40
URL: http://xn--dianasdrmmar-cjb.se/
Sofia säger

Jag har också den glittriga Åhléns-renen, inköpt för några år sedan :)

Sv: vad roligt att du gillar min spindel! :) Även fast typ 3 bilder försvann i överföringen...jaja.
Bullarna är verkligen en hit så de rekommenderas! Var fortfarande goda på lördagen trots att de legat framme sedan tisdagen (i påse då såklart!).

2012-11-27 @ 08:12:15
URL: http://fiasparlatopysslat.blogspot.com
NinaN säger

:) Så duktig du är med allt.Silver, zink, lite rost ... bllir det nog här med :) ... känns lugnande på något sätt. Jag tog igår in en gammal kälka (super snygg med rost ...) och vilket hantverk. Den får stå med gamla skidorna och sedan blir det en liten julgran i en zinkhink med en zink lykta och hemma gjorda juldekorationer i granen ... gammaldags gäller för granen - inget får vara inköpt ... vi får se hur det blir.

Du råkar inte ha en tips, var man kan handla gammaldags flaggor i snöre? Hellst så att man limmar dem fast själv ... jag kommer ihåg att man klipte och gjorde sådana själv när man var liten, men nu har jag inte sett dessa någonstans ... jag är dock lite dålig att googla - så frågar därför ...

2012-11-27 @ 22:04:57
URL: http://www.sallysdaughters.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: