Två i en och därför värd att köpas

 
 
Jag har visst legat av mig lite med rapporteringen
från de julmagasin jag läst den sista tiden.
 
Och det beror nog mest på att den enda tidning jag
läst är Lantlivs julnummer. Ett verkligen prisvärt
sådant om ni frågar mig, då det var två tidningar
i en om man köper den i butik.
 
sitter ni där hemma och funderar på vilken
tidning ni ska satsa på i det numera stora sortiment
som fyller butikernas tidningshyllor
är mitt råd - satsa på Lantliv!
 
Jag kommer nog att bläddra igenom den ytterligare
någon gång innan jul bara för att den var så mysig :-)
 
Ikväll står Lurans simträning på schemat,
och som tur är har svärmor förbarmat sig som
barnvakt och ska vara hemma och mysa med Bogge
medan jag och Luran är på badhuset.
 
Tack för det
 
 Hoppas att ni har en mysig kväll att
se fram emot, här blir det glögg och pepparkakor
när vi kommer hem från simträningen :-)
 
KRAM
 
 
 
 



Åsa säger

Tittade efter Er men såg ingen jag kände... Vi lämnade MB vid 17.15 då hade Elin Zumbat klart.
Nu är middagen uppäten å jag ska strax tvätta håret på min lilla <3
Skulle ju köpa julpysseltidning i födelsedagspresent till min 08:a syster, tack för tipset :)
Ha en skön fortsättning på torsdagkvällen *kram*

2012-11-08 @ 18:55:32
Queen of Kammebornia säger

Jag gillar också Lantliv!

2012-11-08 @ 19:12:37
URL: http://queenofkammebornia.se
ansepanse säger

så du kunde inte låta bli att köpa dig ytterligare ett julmagasin :) du är härlig du <3
vad kul för Bogge att ha farmor hos sig när du och Luran är på simträning
Sv: ja, nu är det över för minst ett år framåt, pust och stön :)
en myskväll till er alla
bamsekramen <3

2012-11-08 @ 19:25:06
URL: http://kinaguld.blogg.se
Erica AKA Tomtens Dotter säger

Vad blir det för glögg då? Nåt kul? Själv sitter jag och sammanställer sista glöggtesten. 5 glöggsorter som ska sammanställas.

Haha jag kan i och för sig förstå maken. Jag delade lägenhet med en kompis som var samlare.. Det kan bli lite prylar ibland... Gör du dig av med saker ibland då?


Svar: Hmmm... göra sig av med saker?!?! nu för står jag inte alls vad du menar ;-PJorå, mycket av det jag samlar på mig brukar utgöra grunden i juluppsättningar som jag sedan ger bort till nära å kära :-D
Therese Bjärstig

2012-11-08 @ 20:07:31
URL: http://tomtensdotter.se
Johanna - Mamma till Leija säger

Mysigt med lite egentid i simhallen!
Sv: Ja, du har verkligen missat nått big time! Fast böckerna é bättre, så jag rekommenderar starkt att läsa dom!
KRAM

2012-11-08 @ 20:08:26
URL: http://skuggis.wordpress.com
Farmor säger

jag säger det igen,utan er alla och framför allt alla mina barnbarn vore livet ingening,jag älskar att hjälpa er alla när ni behöver det,kram vi syns på lördag.

Svar: TACK för allt <3 Å tack för att du åter igen rycker ut på lördag, du underlättar så för oss! KRAM
Therese Bjärstig

2012-11-08 @ 20:43:21
Ljuvligtvitt & busiga gossar säger

DEN ska jag köpa då :)

Nu blev jag sugen på pepparkakor, tur vi har en hel burk hemma :) Får bli de ihop med en kopp te till Eclipse ikväll.
Glögg är ju inget för mej, det ligger tom kvar en flaska i kylen från förra året. Kanske borde kolla datumet på den :P
Skulle ju skickat upp den till dej ;)

Jag förstår inte varför "Svärmor är hemsk" används så mycket , min svärmor är också GULD ♥ :)

Ha de så mysigt nu!!
KRAMAR ♥

göran säger

Står de nått värt att läsa i dem? Jaktreportage om julharen kanske? Hur man blandar stora julgroggen? Pepparkaksbak för män? En sån jultidning skulle ja kunna tänka mig att läsa.. Ha de

Svar: Ha ha näe du ska nog INTE köpa Lantliv Göran... Det närmsta en sådan tidning du efterlyser var nog Morbergs försök med en tidning, han hade faktiskt ett jul nr med både jakt å drinkrecept, och julklappstips, fast Magnus dissade den stenhårt då "tipsen" bla var ett flugfiskespö för 74.000 kr osv. Kanske inte den budget vår tomte brukar ha ;-P
Therese Bjärstig

2012-11-08 @ 21:19:39
Hemlängtan säger

Jag måste verkligen köpa Lantliv. Ni är många som pratat gott om det där numret...

Så ni har varit på simskola ikväll. Tycker hon att det är kul? Mina två går också på simskola och de längtar så till varje gång.

Ha dé fint!
KRAM

2012-11-08 @ 21:52:19
URL: http://www.minhemlangtan.blogspot.com
maria säger

Jag gillar dina tidningsrecensioner :) Perfekt så vet man vilka man borde köpa....

och angående min konstig jobb-outfit: Jo, ett barn hade kissat och bajsat ner sej och när jag skulle hjälpa ungen att dra av byxorna råkade det stänka diarré över hela mina kläder. Därför var jag tvungen att spendera resten av dagen i regnbyxor och sommarlinne och har lärt mej att när man jobbar med barn är det bäst att ha extra kläder.
Ps, självklart hade jag så tur att fotografen var på förskolan den dagen och skulle ta gruppbild :)

2012-11-08 @ 22:37:27
URL: http://babyyoucancallmesven.blogg.se
cecce säger

Sådan barnvakt är ovärderlig!:-)
Hoppas allt gick bra i kväll. Och så blev jag vansinnigt sugen på pepparkakor:-) Måste genast kolla i skåpen...:-)

Kramar cecce

2012-11-08 @ 22:46:47
URL: http://www.ceccesblogg.blogg.se
victoria säger

Älskar din header!

2012-11-08 @ 23:38:45
URL: http://vws.blogg.se
Nina säger

Hej Therese och tack för kommentaren i blogg. Jag skall springa i butiken och köpa tidningen imorgon. Lantliv är en smula dyr tidning - men sedan kan man bläddra med 365 dagar om året. Jag har en hög av gamla tidningar och när man inget annat har sig - så drömmer jag mig bort med lite gottagott läsning.

Annars, vi är nog lite besläktade tror jag - när jag hittade din blogg dedigerad till älgjakt trodde jag inte att det var sant!!! Jag som är van med 30 killar och längtar efter en tuff tjej i laget för att hålla ordning och reda ;)... och nu detta med hyllremsor - undrar hur allt detta slutar ;)

Haa - på lördag skall jag hämta hem något spännande ... undrar om du är redan på gång - antar det, för du ser ut att vara ett steg före med allt ... men om svaret är ja - så får du ta din rumpa hit nere och lära mig - för jag kan ingenting - men lära, det skall jag - om det är det sista jag gör här i Vinglagården!

Annars har jag idag snickrad en farsdagspresen till min man ... han ringde vid 9 snoret och frågade vad jag gör ... när jag svarade att jag borrar lite ... så kommer han nog hem med första bästa flyget - bra taktik eller hur ;) ... han var dock nöjd med hönsgården så att han lär nog bli nöjd med skåpet med ... måste bara fixa några extra skruvar imorgon så att inte hela härlighet ramlar ner ...

Ha det så bra där i älgriket!

Kram

2012-11-09 @ 01:05:35
URL: http://www.sallysdaughters.com
Cissi säger

Jag får väl erkänna att jag blir lite sugen på att köpa NÅGON jultidning men kan det skilja så mycket mellan dom olika?
Du har väl läst dom flesta nu ;)

KRAM!

2012-11-09 @ 09:16:35
URL: http://cissileandersson.blogg.se
Emelie - Emelies Christmas säger

Så värt sina pengar!

2012-11-09 @ 10:25:46
URL: http://emelieschristmas.blogg.se
Michelle & Ritva säger

Blev riktigt sugen på att köpa Lantlivs Julnummer. Såg ut att innehålla en massa julkul och mys!! :)

2012-11-09 @ 17:44:06
URL: http://happyholidays.blogg.se
Vendela säger

Åh jag stod ju och tittade på Lantliv igår, men tyckte den var så ruskigt dyr med sina 80 kronor så jag valde Amelia jul istället. Visste inte att det var TVÅ tidningar ju! Får nog köpa en ändå!

Kram o trevlig helg <3

2012-11-10 @ 09:53:44
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se
Karoline säger

Den är helt underbar blev glad när den låg i brevlådan...

KRAM Karoline

2012-11-16 @ 11:44:28
URL: http://karolinezier.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: