Vad jag släpat hem mer...

 
 
Här kommer ett inlägg till på temat:
 
 "Rat jag släpat med under förevändningen
att de faktiskt är fynd"
 
Just ett fynd var enligt mig ljusstaken ni ser ovan,
med sin stjärnformade fot och många år på nacken.
 
Och det är nått jag står fast vid oavsett
makens kommentarer ;-P
 
 
 
 
 
Ljusstaken hittade jag i gammelmormors
gömmor, och silverfatet har jag köpt
second hand för en guldpeng.
 
 
 
 
 
Grankvistarna plockade barnen in i går
tillsammans med mormor då de promenerade
hem från förskolan.
 
Kvistarna har placerats i en exklusiv vas,
som är tillverkad av en konservburk.
 
 
 
 
 
Så för nästan inga pengar alls kan man fixa
sig ett litet arrangemang som minner om
det som komma skall utan att det
för den skull skriker "Jul".
 
 
 
 
 
Det enda som jag köpt nytt (dock inte detta
året utan tidigare) är denna lilla plåtlåda.
 
I den gömmer jag den fula tändsticksasken!
 
Och för er som undrat, här kommer en uppdatering
om snösituationen här på Sockenvägen.
 
 
 
 
 
Gatan är nu plogad, men bilen har jag
ännu inte sopat fri från snön.
 
Har jag tur kanske snön tinar och jag
får en gratis tvätt av min synnerligen skitiga bil?!
 
Då har jag verkligen hållit budgeten i dag ;-P
 
 
 
 



Åsa säger

Gillar Din lilla gran :) skulle kunna tänka mig nå liknande ute vid dörren... där står nu en samling krukor med döda växter i samt ett kattbur, inte direkt välkomnande.
Förstår Du blir slut i huvudet å de snurrar, är inte avundsjuk på denna del av Ditt jobb, är allergisk mot att prata i telefon längre stunder.
Det blev inte sjukgymnasten utan ett KBT, hade blandat ihop dagarna, i morgon är det sjukgymnasten å på fredag blodtryckskoll.
Hur går det med Din träning, hinner Du nått, har Du spinnat i dag?
Läste att om man tränar för hårt, då kan kroppen bli för trott å man åker på infektioner å virus, långdragna förkylningar osv.
Ha en skön fortsättning på onsdagen *kram*

2012-11-07 @ 13:46:32
♥ Carina ♥ säger

Oj vad snö ni har! Här är det nåt snöblandat regn som kommer ner idag. Typiskt! Jag skulle gå till skogs och hämta mossa och en liten gran idag hade jag tänkt. Varför gjorde jag inte det igår då det var strålande väder tro?
Jättefint arrangemang du har på din bricka! Ljusstaken var annorlunda och jättefin! Tss... karlar förstår sig inte på sånt ;)
Kram

2012-11-07 @ 14:15:09
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Mirja säger

Vilken fin ljusstake du hittade! Man skulle kanske ta en sväng hos den äldre generationen och se om man kan göra några fynd :)
Läser ofta din blogg men är dålig på att kommentera.

Svar: Ja, jag kan definitivt rekommendera en tur till någon äldre släkting och vän, de blir oftast dessutom väldigt glada om någon har intresse för och vill ha gamla ting, då får de ju leva vidare liksom :-) Kul att du brukar kika in här, och skoj att du gav dig till känna med en liten kommentar! Önskar dig en fin dag, kram!
Therese Bjärstig

2012-11-07 @ 15:01:10
carina säger

Man kan verkligen få snygg med små medel och lite slantar :) och man ska inte lyssna på karlarna, dom förstår sig inte på konst *L*

Ops, vilken snö ni har. I går när jag åkte till jobbet, snöade det lapphandskar. Men det försvann lika fort som det kom :)
Kramen vännen♥

2012-11-07 @ 16:19:22
URL: http://Izors-blogg.blogspot.com
Michelle & Ritva säger

Oj så mkt snö!!

sv. En massa grattis och kramar är ingen dålig present! :)

2012-11-07 @ 16:46:52
URL: http://happyholidays.blogg.se
ansepanse säger

vad mysigt du fixar :) det ser jättefint ut
och som jag säger, jag är inte ett dugg avundsjuk på all snön ni fått
kramar och en fin kväll till er på Sockenvägen <3

2012-11-07 @ 18:24:25
URL: http://kinaguld.blogg.se
Linda/Candygirl säger

supersnyggt stilleben. gillar det skarpt.

Men jösses så mycket snö ni fått - jaja.. vår andel kommer nog. fortare än jag önskar.

2012-11-07 @ 18:57:07
URL: http://www.candygirl.nu
Sussi säger

Usch vad med snö!! Längtar inte tills den kommer till dom mellersta delarna. För min del kan ni gärna få behålla den ;)

Supersnyggt arrangemang. Vilken fantasi du har!

Kramisar

2012-11-07 @ 19:43:21
URL: http://allt-om-inget.bloggplatsen.se
Znogge säger

Det där kallar jag fynd som sedan arrangerats på ett så tilltalande sätt.

Kram

2012-11-07 @ 20:30:30
URL: http://znogge.wordpress.com/
Ljuvligtvitt & busiga gossar säger

Den där "gran" gillar jag skarpt! :)
Åh ljusstaken är absolut ett FYND, män kan inte sånt där ;P
Tycker det blev VINTRIGT :D Perfekt såhär i väntan efter julpyntet!

Ooops, nu börjar "New Moon" , måste jag se :) Jag är lite fjååårtisnörd!
Ha en toppen kväll!
Kramar ♥

Ing-Britt säger

Godkväll vännen!
Ojoj vad mycket härlig snö ni har..önskar att den kommer hit snart.
Men du den ljusstaken var superfin blev banne mig halft kär i den ;)..Om gubben din inte ser tjusningen i den och ratar den totalt vet du min adress för här hemma har minsann inte mannen nån talan...;)) (iaf kan jag försöka intala mig det)
Fint även med etiketten runt burken till granriset, du är duktig på att få till de där lilla extra.
Sov nu så gott inatt så hoppas jag att du får en mindre krävande dag imorgon.
Kramar <3<3<3

2012-11-07 @ 21:23:13
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Erica AKA Tomtens Dotter säger

Det där var fint! Din make kan verkligen inte ha något emot den där ljusstaken?? Hur klarar sig granen när den står i vatten så där? Då kan den väl inte barra?

KRAM

2012-11-07 @ 22:38:48
URL: http://tomtensdotter.se
Miranda säger

Snyggt det blev! Det gick bra att skotta gården igår, men det var jobbigt med feber i kroppen. Det hade kommit så ini nordens mkt snö, så det tog sin lilla tid och då jag även är ringrostig, tog det ju ännu längre tid att köra traktor :-/ Men nu är det gjort! Vill du få dig ett gott skratt, kan du ju alltid kolla in min sida =)

2012-11-08 @ 06:54:28
URL: http://www.nogg.se/fjellripa
Emelie - Emelies Christmas säger

Åhh så väldigt fint! :) Jävlar vad med snö!!

2012-11-08 @ 09:19:34
URL: http://emelieschristmas.blogg.se
Lovisa säger

Du är den mest kreativa människan jag vet jag blir så impad på dig !!!

2012-11-10 @ 19:42:23
URL: http://www.mellanhimmelohelvete.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: