Vinterkök

 Tre nya hyacinter följde med från IKEA, då de två jag hade 
började ha gjort sitt. Tycker de är finast då de är knoppiga.
 
 
Köket fick en makeover i samband med adventstöket,
från att ha varit svart och grått är det numera
vitt och beige som gäller där.
 
Som Luran sa:
"Det ser ut ju som vinter, fast inne" :-)
 
Av erfarenhet vet jag att jag inte hinner lessna
på julen så fort om den går i denna färgskala.
 
Dessutom är det lätt att byta detaljer allt eftersom,
just nu står en glasburk med pepparkaksmåtten
framme på köksbordet.
 
Praktiskt då det ska bakas och fint
som dekoration däremellan.
 
 
 En billig trasmatta från Rusta blev det också i samband
med helgens shopping.
 
 
Sommartid har jag sällan mattor,
men under den kalla årstiden tycker jag att
det blir ombonat och mysigt med lite mattor.
 
Trots att mattorna flyger all världens väg då
barn och hund busar omkring ;-P
 
 
 
 Kronljus, liksom värmeljus i olika storlekar har bunkrats
och får stå framme i olika glasburkar och plåtlådor
i väntan på att de ska användas.
 
 
Men det som verkligen skänker hemmet
värme och gör köket ljust är alla de ljus
och lyktor som tänds så fort det
börjar skymma.
 
 Nu är hemmet rustat inför advent,
årets adventsstake plockade jag dock ihop
så sent som i förrgår, bild kommer senare.
 
Det enda som nu återstår är att hämta hem
adventsgranen som svärfar huggit
till oss i sin skog, samt att baka
en sats Kramforsbullar.
 
Men varken i dag eller morgon lär jag
hinna med det då jag åter igen ska
bege mig iväg till staden...
 
En resa som jag numera ser fram
emot tack vare makens lager av
ljudböcker ;-)
 
 
 
 
 
 
 



carina säger

Önskar dig en trevlig resa vännen :)
Kramen♥

2012-11-28 @ 14:08:41
URL: http://Izors-blogg.blogspot.com
Tina säger

Du har det alltid så fint vännen! Hoppas du får en trevlig resa men det låter ju onekligen som det med tanke på dina ljudböcker. KRAM!

2012-11-28 @ 14:30:03
URL: http://familjenrosmer.blogspot.se
carola säger

så fint du alltid får till det.
Får härma efter dig lite:).

Jag har inte heller mattor sommartid men nu, och som hos dig far dom runt överrallt

Kramisar och tack för dina ord

2012-11-28 @ 14:30:18
URL: http://mammacarola.blogg.se
Åsa säger

Jag håller en tumme å hoppas barna är friska å vädret är okey i morgon då Du ska ut å köra igen.
I morgon torsdag ska jag shoppa på Blomster :)
Hur blir det med Luran å bad i morgon, Du lär ju inte hinna hem... eller?
Inget adventsfix här inte, inte än, skjuter upp så länge det bara går å J inte reagerar å frågar ifall han ska göra nått.
*kram*

2012-11-28 @ 14:50:43
Maries strålande jul säger

Vad fint det blev, jag gillar också att ha ljus i burkar, både fint och lättåtkomligt.

Svar: Ja konceptet att ha förbrukningsvaror framme eller sådana saker som används ofta gillar jag, blir ju liksom både praktiskt OCH snyggt då, en perfekt kombo enl mig :-D KRAM
Therese Bjärstig

2012-11-28 @ 16:03:28
URL: http://julen.gladers.net
Ing-Britt säger

hej vännen!
Har allt undrat lite när vi ska få se årets adventsljusstake hos dig och tänkt på hur mycket jul det var hos dig vid den här tiden förra året :).
Gillar så din glasvas/burk med ljusen och din fina trätags och att ha pepparkaksmåtten framme så där var fiffigt, det kommer jag knycka rakt av ;).
Hos mig blir det till att jula till det på fredag fm då jag jobbar eftermiddagar resten av veckan. Och imorgon ska jag och köpa ett par gamla renhorn jag budat hem på nätauktion :).
Ha nu en fin kväll och kör försiktigt imorgon. Håller även en tumme presis som Åsa att barnen är friska.
Stor kram Ing-Britt

2012-11-28 @ 17:55:01
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Ljuvligtvitt & busiga gossar säger

Hej fina!
Hela fyra härliga inlägg att läsa i fatt i din blogg :)

Måste ju börja med att ge Bogge beröm!
Så DUKTIG han är :)

Här har vi ingen glöggbricka då ingen av oss är så förtjust i det. Men det brukar bli ett litet "gottebord" i alla fall :) Fullt med julgodis och clementiner.

Åh jag tror jag blev lite kär i din "pepparkaksformsburk" :D
Måste härma dej om jag hittar en fin glasburk ;)

Vill så gärna börja pynta nu, skulle gjort det i helgen men åkte ju "hem" då. Och nu har vi magsjuka halva familjen... hoppas jag hinner innan helgen!

Kör försiktigt imorgon, och hoppas du slipper vabba!
KRAMAR ♥

Popprinsessan säger

Vilken fin glasburk med ljusen i!
Du inspirerar alltid så mycket!
Roligt att det gått så bra för Bogge med napparna. Men L gick det superbra, men R verkar vara en riktig nappkille så vi får väl se hu det går när det väl är dags för honom att lämna bort napparna.
Jag har fått mannen att plocka ner mina jullådor från vinden så nu står de och väntar på en genomgång. Här blir nog julen ganska vit med vissa röda inslag, tror jag :-) Ser fram emot december, önskar bara att jag hade lite mer tid att fixa och baka och så där!
Kram

Znogge säger

Fint med jul i ljusa toner men familjen envisas med att den ska vara röd. Adventsstaken är inte klar här än. Några detaljer ska lokaliseras i ena jullådan...

Kram

2012-11-28 @ 21:48:32
URL: http://znogge.wordpress.com/
Linda/Candygirl säger

Åh så fint - och jättefin färgskala.

Jag har typ vitt bara. med lite grönt och rött. Och då kan man ju lätt ändra, som du säger. mina gardiner, till exempel, kommer hänga hela vintern. Det är bara två hängande röda änglar/feer som dekorerar nu inför jul - dessa två tar jag sedan bort och behåller de vita gardinerna ett tag till.

2012-11-28 @ 22:37:21
URL: http://www.candygirl.nu
dianasdrömmar säger

Du har så mysigt hemma, tevlig resa kram Diana

2012-11-29 @ 06:31:10
URL: http://xn--dianasdrmmar-cjb.se/
cecce säger

Du har gjort såå fint!!

Önskar dig en trevlig resa och den bästa torsdagen!!

Kramar Cecce

2012-11-29 @ 06:35:00
URL: http://www.ceccesblogg.blogg.se
Cissi säger

Jag ska också försöka vara lite diskret i färgerna eftersom jag snabbt tröttnar och innan nyår ska alla tomtar bort igen ;)
Men alla stakar/stjärnor får vara kvar även efter nyår!

2012-11-29 @ 07:46:48
URL: http://cissileandersson.blogg.se
Ing-Britt säger

Kikar in lite snabbt för att önska dig en fin dag och hoppas du nu kör försiktigt.
Här ska jag alldeles strax åka och hämta renhornen och vet du vi har inatt fått ett tunt vitt täcke av snö...lyckan är stor kan jag meddela. Hoppet är nu stort på en vin första advent :D.

Många kramar Ing-Britt

2012-11-29 @ 08:23:36
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
ansepanse säger

ljudböcker är bra :) jag lyssnar på finska sådana :)
du har ju redan åkt iväg men jag slänger efter dig ett: kör försiktigt vännen
bamsekramen <3

2012-11-29 @ 13:32:19
URL: http://kinaguld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: