Inte riktigt klok?!

Oktoberjaktens sista jaktdag blev en regning sådan...
(Och som ni ser har all snö regnat bort).
 
 
Som jägare borde man kanske trots allt
 sinnesundersökas?
 
För vem går frivilligt ut och sätter sig blixt stilla
och fryser i spöregnet ett par timmar bara för att?
 
Jag kan lova att det var guld värt att grannarna
bjöd på middag i går så jag slapp tänka
på mat efter att ha tillbringat dagen i skogen
och därefter i styckat kött.
 
Även svärmor och mamma ska ha ett stort tack
då de skickat med mat och underlättat för
mig/oss att jaga under hösten genom
att de passa barnbarnen.
 
TACK ♥
 
 
Idag är undertecknad hemma i stugvärmen
och har en jatfri dag, och i ärlighetens namn känns
det riktigt skönt. Planen är att baka lite tillsammans
med barnen och bara njuta av dagen!
 
Hoppas ni har en riktigt skön 
och avkopplande lördag framför er!
 
KRAM
 
 
 
 



Frida-FantastiskaMamman säger

Låter som ett bra sätt att spendera en lördag....

Tur man har sin familj som ställer upp :)

Kram

2012-10-20 @ 09:41:05
URL: http://fantastiskamamman.se
Christin säger

Vilken tur att du inte är den enda som är "galen" när det gäller jakten.... Jag var ledig igår så vi tog ocks "rätt på köttet" trots att de andra "friherrarna" redan var i Bellvik. Men det tog inte lång stund för min "friherre" att bli klar för avresa till Bellvik.....
Det ser då ut att bli en kanondag så jag hoppas att du bakar lite och hinner ut med dina ungar på en fin tur i skogen där inga jägare finns. Tyvärr ska jag jobba i helgen annars hade det varit härligt att umgås med Jannice och Moppa ute i skogen...
PS jag njuter av din julglädje...

Kram!!

Svar: Här blev det en härlig dag, först bakade barnen sockerkaka, sedan en tur upp på badhuset, å därefter en promenad i skogen med korgarna där vi samlade kottar, grenar och mossa till advents- och jularrangemang/pyssel :-D Men det tog på krafteran då de somnat redan innan middag.... INTE bra, lär ha två piggeliner när det är dags att sova ikväll. Hoppas du har en fin jobbhelg, å så får du ta en tur med Jannice och Moppa sen istället, höre ryktas om att Jannice fått jobb här, så skoj! :-DMassa kramar!!!
Therese Bjärstig

2012-10-20 @ 09:48:45
ansepanse säger

hahaha - fast så farligt är det nog inte :)
nu är ni nog igång och bakar för fulla muggar efter att Luran kommit hem efter sitt "sova-bortande" :) se jag fick till ett nytt svenskt ord :)
en fin-fin lördag till dig och hela familjen i stugvärmen
bamsekramar <3

2012-10-20 @ 10:29:03
URL: http://kinaguld.blogg.se
Camilla säger

Tja, jag trivs nog med att vara i skogen men inte i det vädret... Då sitter jag hellre inne och myser ;) Hoppas du har en finfin lördag! Kram

2012-10-20 @ 12:45:34
URL: http://norrena.blogspot.com
Ing-Britt säger

Hejsan!
Ja du det där med att gå ut i skogen och sitta på vakt i tråkigt väder har jag allt lite svårt att förstå tjusningen med men det är väl andra delar i jakten som väger upp kan jag tro!
Här har vi ännu en dag med regn så idag har jag planerat ett besök till dollars...hoppas finna lite fina saker till Tildas adventskalender som inte är för kostsamma när det ska till 24 paket, hon vill nämligen inte ha endast adventspaket som Eve haft i flera år nu.
Ha en bra dag, kramar

2012-10-20 @ 12:58:14
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Åsa säger

Kul med bild på Dig <3 Min mamma frågade mig mycket förvånad HUR jag visste vem Du var... hur jag visste hur Du såg ut.
Hon hänger inte direkt med internet 6 bloggandet :)
Hade egentligen tänkt någonting helt annat... men än har vi gjort ingenting, finns liksom noll energi i hela familjen, skyller på att J's kompis (känd från facebook) Urban Lasson Dorotea skulle komma förbi å än har han inte kommit, men ja vi är ändå hemma¨å kommer han så kommer han.
J & Urban lärde känna varandra genom ambulans å ockupation/Lapplandsupproret, Urban bodde hos oss över marknaden å verkar ju vara en trevlig prick :)
Herre gud vad jag svamlar i andras bloggar i dag, mina kommentarer värsta inläggen... det är väl därför det typ händer noll i min blogg ;-)
Skönt Ni har hjälpande å stöttande familj/föräldrar. Livet blir ju enklare då.
Ha en skön lördag *kram*

2012-10-20 @ 13:17:59
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Farmor. säger

Det är så roligt att få hjälpa till,att få ha barnbarnen är en gåva,ett liv utan dom är ingenting.Krama mina godingar från Farmor.

Svar: Dina godingar har däckat efter någon timme på badet å en tur ut i skogen, så oj oj oj så länge de kommer att vara vakna i natt, omöjliga att få liv i är de :-/ Önskar dig en mysig lördagskväll! KRAM
Therese Bjärstig

2012-10-20 @ 14:07:55
Nina säger

Tjingeling! Låter som ni får en bra dag ilag =) Här har jag skickat Sam till momma. Anton är med pappa och sen ska han till farmor och farfar och sova för ikväll äre party hardy! Som jag längtat. Är hel laddad. Städar och donar, lyssnar på musik och bara har det bra =) Gjort en ishink som ska avnjutas med vänner ikväll. Och imorron ska vi gratta Anton i förskott! Så även Mikael hinner va med och gratta!
HA en härlig helg!
Å kick i arslet kommer här, sätt igång med träningen ;-) Behöver nog lite motivation och en kick i arslet oxå. Men tog mig ut på en snö/regn promenad igår morse iaf! Alltid nått!
KRAMEN!

2012-10-20 @ 14:11:10
URL: http://ninuz.blogg.se
Ljuvligtvitt & busiga gossar säger

Äh, tycker man om det man gör så står man ut med några timmars kallt regn ;)

Trist att snön redan är borta! Längtar efter snön här nere nu så det blir lite ljusare :)

Snällt att ni har nära som ställer upp! Det är så guldvärt att få lite barnvakt ibland, och lagad mat är nog ännu bättre :D
Och va är de för lyx att få färdiga plättar? ;P Kanske skulle se om jag kunde ge de uppdraget till någon.. hmm... haha.

Ha en jätte mysig dag i värmen hela familjen ♥ Och glöm inte lördags godiset ;)
KRAMAR!!

Erica AKA Tomtens Dotter säger

Mys! Ja inte att sitta ute i regnet, men att vara inne och baka. Själv skjuter jag ren rena tvätten framför mig ett tag till och sticker iväg och bastar istället.

Hoppas att baket blev bra. Ha en fin kväll
KRAM

2012-10-20 @ 15:53:41
URL: http://tomtensdotter.blogg.se
Znogge säger

Jakt är inget för mig men jag förstår att det var gott att ha omtänksamma grannar och en hjälpsam svärmor i det läget!

Kram

2012-10-20 @ 16:28:22
URL: http://znogge.wordpress.com/
Ida säger

Tss har man ett intresse så har man och då brukar de gå att utföra under nästan vilka väderförhållanden som helst :-)
Ja ljusstaken blev ett kanon klipp från Ellos.se med dessutom 50% rabatt blev den min för 500:-
Önskar er en fin kväll kram

2012-10-20 @ 17:29:59
URL: http://idolinaa.wordpress.com
Ida säger

Tss har man ett intresse så har man och då brukar de gå att utföra under nästan vilka väderförhållanden som helst :-)
Ja ljusstaken blev ett kanon klipp från Ellos.se med dessutom 50% rabatt blev den min för 500:-
Önskar er en fin kväll kram

2012-10-20 @ 17:29:59
URL: http://idolinaa.wordpress.com
Miranda säger

Fan "ett par timmar"!!! Tror jag skall byta jaktlag, vi kan få sitta från 7-17! Tog bort "snön" på min sida, så det är "snöfritt" där också (= Ha en fin kväll! Inväntar hem gubben och sonen, så snart skall vi mumsa tjädergryta á la Marumba (= Kramelikram.....du ser ut som en ur "Jägarna" hihihihi

2012-10-20 @ 18:46:42
URL: http://www.nogg.se/fjellripa
Åsa säger

Meen Du så tokigt att barns somnade, nu lär det bli *Sen Kväll med the Kids* hemma hos Er.
Jag har en gnällig Elin jag, önskar nästan att hon ska somna ;-) hon är fortfarande hängig, så där lagom förkyld, varken sjuk eller frisk, snorig å hostig.
Ha en skön kväll *kram*

2012-10-20 @ 19:01:32
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
ansepanse säger

Sv: det blir en lång myskväll kanske då :) jag menar när nu Luran och Bogge sov en stund så kanske de inte alls vill i säng förrän sent
bamsekramar <3

2012-10-20 @ 19:14:07
URL: http://kinaguld.blogg.se
Nina i Vinglagården säger

Hej på dig! Joga, meditation osv. i all ära men finns det något bättre sätt att slappna av och prata med sitt hjärta än att sitta i passet tyst och stilla. Minusgrader, spöregn - mentalträning detta med - man töjer sina gränser för att inte kasta sin bössa i ryggen och bara lämna det hela!

Hur mycket mera man får se och höra av skogen när man sitter stilla än när man går - små bilder som man kan komma ihåg långt efteråt. Du blir en med naturen eller hur?

PS. Snart är det dags! jag har länge tänkt att skaffa en hund, men pga. man har jobbat så mycket har det inte känt rätt - men NU - som 100% bondamora - NU händer det!!!! En liten tax/drever blandning flyttar hem till Vinglagården lite före jul!!!! jag lägger in 2 veckors bilder i blogg imorgon - titta in och bli kär! Livet är härligt!


För vem går frivilligt ut och sätter sig blixt stilla
och fryser i spöregnet ett par timmar bara för att?

2012-10-20 @ 20:18:26
URL: http://www.sallysdaughters.com
Susan säger

Ohhh...kul att baka...vad bakades för gott då?

Kramar

2012-10-20 @ 20:18:51
URL: http://susan.itelit.com
Nina Liljedahl säger

Haha, ja nog kan ju vi ickejägare undra hur ni står ut med allt för att få jaga. Jag skulle aldrig klara av det. Om jag satt på pass skulle jag säkert somna och om jag gick i drev skulle jag säkert avlida för att min kondition är i botten.

Däremot äter jag mer än gärna av det kött som ni jägare har fixat åt oss ;-)
Så en eloge till er som orkar utsätta er för jaktens vedermödor!

2012-10-20 @ 21:01:01
URL: http://stallskogalund.blogg.se
Sussi säger

En annan försöker hålla sig inne i värmen så mycket som möjligt men med en unghund är det inte lätt. Han vill oftast ut var 4:e till var 5:e timme! Och inte är an skrämd av regn heller. Han spatserar ut i det bara..

Ja, det är jättetråkigt med Doris. Hon fick leva 11,5 under bara år i alla fall. Nu är det bara att börja om igen med Spike. Han har en del olater vi vill bli av med..

Kramisar

2012-10-20 @ 21:39:43
URL: http://allt-om-inget.bloggplatsen.se
Anonym säger

Ja, det låter mycket skönare att vara inne och mysa!

2012-10-21 @ 00:20:06
Marie säger

Nu var det alldeles för länge sedan jag kikade in.....
Har läst ikapp lite.

Eftersom jag själv inte är jägare så har jag ju lite svårt att förstå det här med älg jakten....årets händelse..
Hoppas ni fått skjuta det ni ska!

Du är så pysslig och gör så fina saker.
Tror jag måste plocka med mej lite kottar. Gillade ditt ljusfat med dom orangea ljusen.
Vi ska göra om vårt kök och måla vitt. Byta till trägolv och fixa nya luckor. Kul när det blir klart.

Må så gott ! Kram

2012-10-21 @ 08:23:48
URL: http://minatankarochord.wordpress.com
Ing-Britt säger

God morgon fina du!
Hoppas du fick en skön dag hemma igår och att det var tillräckligt varmt att du kunde njuta av ditt fina uterum.
Här har jag vaktat tidigt idag och väntar på att övriga familjen ska vakna. Blev inget dollars igår då Evelin var och red hela dagen och gärna ville med men det blir idag istället.
Måste försöka hitta lite snygga detaljer att göra en Halloween dukning med då vi ska ha hem kompisar på lördag.
Hur är det med Bus förresten? Märker ni någon skillnad ännu nu när han fått vila ett par dagar?
Ha nu en skön söndag, kram Ing-Britt

2012-10-21 @ 08:24:05
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Linda säger

Du hade helt klart föredragit vårt väder - även om det var lite kyligt.

Bakdag? Hmmm.. vore nåt. Men jag har det jag behöver hemma så det får bli en annan dag...

2012-10-21 @ 10:28:32
URL: http://www.candygirl.nu
fia säger

lustigt att du nämner det... i helgen pratade jag och min man om att det ser roligt ut när vårat lokala jakt lag sammlas vid macken okristligt tidigt och det är burr väder ute .. tanlken slog mig att vad det är som gör att man väljer detta. Men jag har inte svårt att förstå tjusningen ändå med att göra det . älgjakt och höst hör ihopp.
önskar dig en trevlig söndag.
kram.

2012-10-21 @ 11:16:29
URL: http://fiasdrommar.blogg.se
cecce säger

haha! Ja, nog är ni lite tokiga ni jägare:-) Men...det låter rätt mysigt trots allt, och ni kommer ut i skog och mark vilket inte är så dumt. Kan tänka mig att det är tacksamt att ha folk runt omkring som ställer upp med det praktiska. Såå värdefullt!

Hoppas du har en riktigt mysig bakdag nu då:-)

Kramar! Cecce

2012-10-21 @ 12:59:21
URL: http://www.ceccesblogg.blogg.se
Petra säger

Heeej!! Härligt!! Alla har ju sina egna intressen. Så e ju livet. Kul att du funnit jakten! Skönt med hjälp.

WOW!! Fasen va duktig du e!!! TJOHO!! Grattis till din 6a!!! Förstår din lycka!! Själv har jag 6 kg kvar. 6 dryga jäkla kg. ha ha

Drygt med sjukdomar ja, hoppas du snart kan träna igen. Man mår så bra av de. Får sån energi. Har slarvat lite nu ett par veckor . Blivit 2 pass istället för 3 osv... men nu så. Jag har ju känt att jag inte har haft samma energi när jag inte har tränat.
Härligt att baka med barnen!
Vi har varit ute i skogen med barnen & hunden vi passar. O jag passade på att köra mitt allra första backintervall pass. TJOHO vad jag e död! Underbart =)
kram underbara fina du

2012-10-21 @ 16:33:10
URL: http://zupermamman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: