Gårdagens överraskningar

 
 
Så var man hemma efter en hektisk
och intensiv dag i staden.
 
Jag slapp som tur var snön, men överraskades
istället av ett skyfall utan dess motstycke.
 
Som tur var hade Bogge glömt sitt ank-paraply
längst bak i bilen, då jag lånade det för att
ta mig någorlunda torr in till universitetet
från parkeringen.
 
Så såg ni någon springa runt i ösregnet
med ett barnparaply så var det jag! ;-)
 
 
 
 
 
Väl hemma så stod ett näpet kakfat och
väntade på mig. Vilken lycka!
 
Jag hoppas nämligen kunna bulla upp till
ett riktigt gammeldags kaffe-rep ute på
altanen vad det lider.
 
Kakfatet är hemmagjort av ett fint 
porslin som jag dessutom "råkar" ha två
 ljusstakar med samma dekor.
 
Dessa fick jag av min vän Miranda, så jag 
anar starkt att hon ligger bakom även denna
fina gåva...
 
Tack du omtänksamma!!!
 
 
 
 
 
En annan trevlig överraskning var att altanen 
nu är panelad och klar (ni skymtar min fina
vita pärlspont i bakgruden).
 
Till och med alla lister är på plats!!!
 
Tusen tack för ett toppen jobb Åttner ♥
 
Wieee! Nu kan jag börja inreda och hänga
upp saker på väggarna :-)
 
Det som saknas i nuläget är elen. Några el-uttag
står på önskelistan, samt uttag för en taklampa
och utebelysning
 
Ett långbord samt två bänkar hoppas jag
även att Åttner hinner snickra ihop vad det lider.
 
Sedan är det HELT färdigt där ute.
 
Och då, då ska här rustas till "haltan-fest" :-)
 
Mer bilder från altanen kommer ni således
att få se framledes...
 
 
KRAM
 
 



Hemlängtan säger

Vilken fin överraskning och ååå så härligt att altanen snart är färdig! Gick det inte ganska snabbt ändå? (I alla fall med mina mått mätt...)

Skönt att du slapp köra i snöoväder. Idag har vi faktiskt sol här, känns som evigheter sedan...

KRAM

2012-09-28 @ 08:41:21
URL: http://www.minhemlangtan.blogspot.com
Ing-Britt säger

Hejsan vännen!
Vilken tur du slapp snön. Fast jag önskar att jag sett dig springa in till universitetet med bogges paraply ;). Måste ha varit en ganska komisk syn...
Vilket fint fat du har fått av snälla Miranda, kommer passa bra till sommarens alla kafferep.
Och JAAAA nu vill vi se helhetsbilder från erat uterum, panelen ser riktigt fin ut. Kul att Åttner även ska bygga bord och bänkar dit, han verkar vara en duktig snickare.
Ha nu mysig fredag, kram Ing-Britt

2012-09-28 @ 09:27:51
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
åsa säger

Kul med överraskning å så fint kakfatet är.
Tur Du slapp snö, läste i tidningen att Umeå råkade ut för skyfall, översvämning under gårdagen.
Skönt Ert uterum nu är klart, eller i alla fall i princip.
Ha en bra fredag *kram*

2012-09-28 @ 09:46:46
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Tina säger

Hej finaste! Vilket fint kakfat, vilken underbar överraskning! Skönt att du slapp snön igår, regnat har det gjort här också i veckor känns det som. Hoppas du får en underbar fredag finaste! KRAM!

2012-09-28 @ 10:21:09
URL: http://familjenrosmer.blogspot.se
ansepanse säger

hahahaha - jag skulle velat se dig skutta iväg med Bogges ankparaply till skydd :) vilken otroligt fin present du fick, den är jättetuff ju :)
nu är "haltanen" klar med andra ord, jo, jag ser den fina panelen där i bakgrunden
en fin fredag till dig vännen - bamsekramen <3

2012-09-28 @ 11:08:25
URL: http://kinaguld.blogg.se
Mandelhjärta säger

Ja, nu har hösten kommit! Men det låter som det är mer vinter i vädret hos dig... Då får man mysa inne. ;) Vilket sött kakfat! Och altanen blir nog ett nytt favoritställe förstår jag. ;))
Njut dagen! :)
*kram*

2012-09-28 @ 11:35:16
Jennie & Fröken Flis-tävla hos mig! säger

men så fint det var ! :)
och gud så mysigt med "haltan" fest, och gammeldags kafferep, jag vill ha en egen nybyggd altan nu och kunna ha sådana mysiga bjudningar nu bara för det ;) hihi

kramar

2012-09-28 @ 14:34:49
URL: http://jenniesays.blogg.se
Jenny säger

Å vilket fint kakfat.
Jag har också ett sånt projekt på G här hemma, men jag tänkte limma ihop flera tallrikar på varann med koppar emellan. Får se när det blir och hur det går =) Trevlig helg! Kram

2012-09-28 @ 15:01:03
URL: http://frusahlen.blogg.se
Farmor säger

Ja nu börjar man att längta till,haltan festen bäst att fråga luran va man ska ha på sig,Ha en skön helg kram mina trollbarn.

Svar: Fin klänning ska man ha enligt Luran, och du skulle ha hört vilka instruktioner hon gav faster S om hon skulle med på bio i dag, hon var bla tvungen att måla sig med mascara, ha fina kläder och måla naglarna ;-D KRAAAM
Therese Bjärstig

2012-09-28 @ 18:26:26
URL: http://lurans.blogg.se
Johanna - Mamma till Leija säger

Hahaha, kan se dig springa där med paraplyet! Fin överraskning!
Kram

2012-09-28 @ 21:04:33
URL: http://skuggis.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: