Loppisfynd

 
 
Vad är egentligen ett loppisfynd?
 
Det som är skräp för en människa kan ju vara
guld för en annan, och det jag ansåg vara ett
fynd för ett år sedan kanske står och samlar
damm i ett skåp numera...
 
 
 
 
 
Som den här vägglyktan,
den hade jag tänkt sortera ut och lägga i
korgen för inredningsprylar som ska
säljas på loppisen nu till helgen.
 
Men njaaa, iaf en av dem behåller jag nog.
 
För den passade ju in rätt bra på min vägg,
eller vad säger ni?
 
 
 
 
 
Det här är emellertid lite av det som jag lyckats
rensa ut under viss protest, men man kan ju inte
ha hur mycket som hellst i skåpen.
 
Och gör jag mig av med detta och mer därtill
får jag ju plats att fylla på med nya fynd ;-)
 
 
 
 
 
Barnkläder och skor har jag också hunnit rensa ut,
vanliga kläder från H&M, Lindex m.m. för 10 kr plagget
samt märkeskläder för 20-40 kr plagget.
 
Barnskor för 20 kr/paret.
 
Dessutom finns det gardinlängder, damskor, handväskor,
skolplanscher, plastblommor, krukor, ammningskudde,
gåstol, hoppgunga och andra kvalitéts leksaker i högarna
som väntar att prismärkas.
 
Förhoppningsvis blir något av allt det jag rensar ut
ett loppisfynd för någon annan :-)
 
 
 
 
 
 



Jessica säger

Gud så fina grejer du har :) Inspiration!

2013-04-30 @ 13:49:14
URL: http://nattstad.se/jessis
Åsa säger

När var det loppisen skulle vara?

Vi/jag missade ju storloppisen här på Kulturhuset i lördags pga mitt dålig mående, prioriterade Elin & kalaset, kände att det inte fanns ork att både gå på loppis å sedan fixa inför kalaset.

Tror jag följer med Er, här är det ju bara jag som gillar Smörgåstårta så det blir sällan sånna go'saker för mig, brukar ta en räkmacka när tillfälle ges :)

Ja Du vädret är ju kul :( riktigt aprilväder.

Torsdag 16 maj ska Simone både vara frisk & hemma, då blir det Zumba.

Nu ska jag packa in mig, Elin & Bullen i bilen å köra ner till mina föräldrar, eftermiddagskaffe :)

Ha det så bra *kram*

2013-04-30 @ 13:50:24
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
♥ Carina ♥ säger

Det är ju den bästa återvinning av alla :)
Ha en fin Valborg!
Kram

2013-04-30 @ 14:22:14
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Cissi säger

Visst är det så och det är därför det är så kul att gå på loppis och fynda :)

Hoppas du blir av med det du önskar så du kan fylla på med nytt sen ;)

Kram och Trevlig Valborg!

2013-04-30 @ 15:02:24
URL: http://cissileandersson.blogg.se
Skorpan och Loppan säger

Åh, loppis är ju jätekul, både att stå och sälja och att åka och titta. Alltid hittar man något :)
Här finns inget sånt alls, så jag säljer sånt vi inte behöver längre via ebay... Det går ju bra det med, men är inte roligt på samma sätt.

2013-04-30 @ 16:53:51
URL: http://skorpanloppan.blogspot.it
ansepanse säger

jo så är det ju, fynd för någon som andra tycker är skräp, jag tycker det ser ut som fina saker alltihop jag :)
Sv: då ska jag ta och köpa det pulvret :) tack :)
jag har funderat på var den där marknaden var som vi besökte precis efter att vi varit hos er i somras, du vet vilken jag menar?
önskar er en toppenfin valborg
bamsekramar

2013-04-30 @ 18:13:29
URL: http://kinaguld.blogg.se
Ing-Britt Rosenback säger

Hejsan bästa!
Hoppas du har en mysig valborgskväll. Här har vi bestämt oss för att inte gå ner till brasan då det är väldigt kallt ute och blåser en hel del. Vi myser till det hemma istället och så ska jag ju upp kl.04:30 imorn då jobbet kallar.
Jag skulle gärna träffa dig i Uppsala men jobbar ju som vanligt men skulle kunna försöka få ledigt.
Uppsala har jag aldrig varit i men Köpenhamn åh vad roligt och spännande för dig att få åka dit med jobbet, älskar verkligen den staden. Ska du åka själv på detta äventyr eller är ni flera som åker? Blir en hel vecka från familjen eller tar de lite semester och kommer och möter upp dig?
Ha en fortsatt bra kväll, kramar Ing-Britt

2013-04-30 @ 21:22:13
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Anne säger

Härligt! Det är så skönt att rensa. Jag börjar få lite struktur på mina loppislådor, tänker dock tradera bort "märkeskläderna" och köra resten på loppis till samma priser som du :) Trevlig Valborg!

2013-04-30 @ 23:32:47
URL: http://Http://mammanpysslar.blogg.se
Anne säger

PS. Det är EFIT imorgon 1 maj 2013! Det kanske är dags nu ;) DS.

2013-04-30 @ 23:39:33
URL: http://Http://mammanpysslar.blogg.se
Britt säger

Loppis är väl ett bra påfund,det jag inte vill ha kanske passar någon annan.Och att köpa kläder till barnen är väl toppen..Här har vi en dag per år en stor bytesmarknad.Man lämnar in kläder som är hela och rena och sätter sitt pris på.Kläder sorteras efter storlek,vinterkläder,skor,leksaker.Ja allt vad ett barn behöver,man får mycket fina kläder för lite pengar.Utanför säljs cyklar i olika storlekar.På hösten säljs sportgrejer.Det är väl miljötänk i stora banor....Klippa klor på hund,då kan det bli ett blodbad ibland,och helst om klorna är svarta.Våran tycker väl inte om det,men nu som gammelhund är han lugn.Han vet att han inte kommer undan det.Idag blir det nog en underbar dag,solen skiner men det var bara 2pluss kl6.Önskar dig och familjen en skön 1 maj...Kram

Svar: Bytesmarknad låter toppen, särskilt på skidor, skridskor, cyklar å sådant som ungarna i en viss ålder behöver nytt för varje säsong! Även här blev den en underbar dag, solen sken, men blåsten gjorde det lite kallt. Men med rätt kldäer å värmande dryck i form av choklad å kaffe var vi ute med barnen mest hela dagen, livskvalité då den är som bäst! Hoppas du med kunnat njuta av dagen <3 KRAM
Therese Bjärstig

2013-05-01 @ 07:29:56
Johanna - Mamma till Leija säger

Ljuslyktan passar jättebra på väggen! Skönt att rensa ut en massa!
Kram

2013-05-01 @ 07:38:20
URL: http://skuggis.wordpress.com
A säger

Stor kram❤❤

2013-05-01 @ 09:31:33
URL: http://motnyalivet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: