Fil som måste tuggas

 
 
Jag är egentligen ingen frukostmänniska.
 
Men jag vet att jag blir så mycket piggare
och gladare om jag får i mig en rejäl frukost,
så jag försöker få det till en god vana.
 
Av en slump testade jag Paulúns superflingor
med fullkornsdinkel och kanel, och jag kan varmt
rekommendera dem om man gillar kanel!
 
Och i dag lyxade jag till filtallriken med
lingonrussin från Helens Gårdsbutik i Vilhelmina.
 
 
 

 
Lingonrussin ger lagom sötma och var riktigt goda,
kan tänka mig dem som garnering/smaksättare
i en mjukpepparkaka...
 
Får kanske ta och testa att själv torka lite lingon?!
Jag ska googla och se om det finns något recept.
 
Angående filen så blev det i dag långfil,
tanten inom mig ville nämligen ha sådan.
 
Men jag hade glömt hur seg och "klistrig"
sådan fil är, jag fick lov att tugga filen :-)
 
Men nu är magen mätt och jag redo för en ny dag!
 
 
 
 
 
 



Miranda säger

Köp dig en Evermat, den kan du torka det mesta i. Googla Evermat. Har själv en sådan och den är super!

2013-08-06 @ 09:08:49
Linda/Candygirl säger

Jag håller mig till kaffe och macka jag...

2013-08-06 @ 09:18:04
URL: http://www.candygirl.nu
ansepanse säger

hej tanten :) jag skojar bara, långfil är gott :) även om man måste "tugga" den :)
Sv: tack snälla, jo idag är jag piggare, det har varnats för ett krafigt åskväder längre fram på dagen, klass 1-varning :( hoppas att åskan tycket att det är onödigt att komma just hit
ha en fin dag vännen - bamsekramen <3

2013-08-06 @ 10:23:27
URL: http://kinaguld.blogg.se
Ida säger

God morgon! Eller middag :-S vi har sovit till närmare tio varje morgon sedan vi kom hem från Sthlm. Visst är det skönt men dagen går ju så fort då.
Vilken gottig frukost! Älskar fil, och det är dessutom bra för min mage. Långfil var däremot längesen jag åt. Fick vi som barn med knäckebröd i :-) mums!
Här har solen hittat hit men det blåser väldigt mkt.
Kan vara skönt för jag måste verkligen tvätta idag!
Ha en härlig dag och hoppas förkylningen ger sej snart. Men du gör det rätt i att ta det lugnt. Man ska låta kroppen vila annars blir det bara värre i slutändan.
Kramar!

2013-08-06 @ 10:27:19
URL: http://www.ettnaturligtvis.wordpress.com
rundamamman säger

Jag vill att fukosten ska gå fort, och snöar gärna in på en variant som jag äter jämt. Just nu är det Lättyoghurt, en dl lättkeso, hallon elelr andra bär (helst från egna buskar) och lite nötter ovanpå det. Helt okej även om jag från början var väldigt skeptisk till keso i yoghurten! :D

2013-08-06 @ 11:10:32
URL: http://rundamamman.blogg.se
Susan säger

Jag kan inte äta frukost...måste vara uppe i flera timmar innan jag kan äta men kaffe är ett måste=)

Kramar

2013-08-06 @ 11:51:34
URL: http://susan.itelit.com
Louice säger

Frukost är ju verkligen det bästa på dagen och jag brukar oftast äta fil och ngn god musli eller havregrynsgröt med äpplemos eller så.
Långfil har jag nog inte ätit på flera år, jag älskade det när jag var barn. Tror inte ens att det går att köpa härhemma.
Önskar dig en fortsatt fin dag!

Kramar

2013-08-06 @ 14:57:05
URL: http://mrsfunkys.blogspot.com/
Christin säger

Att du inte börjar fixa din egen müsli själv....då känner du dej ännu duktigare och får den precis så söt som du vill. Jag kör med rågflingor, havregryn/grovt havregryn, solrosfrön, pumpafrön och hackad sötmandel som jag rostar i ugnen i 175* tills de har fått fin färg. När det svalnat så har jag i gojjibär, hackad plommon och aprikoser och ibland lite russin, linfrön och phyllisfrön. Och det ÄR jättegott och man tuggar länge vilket en röstövare som jag behöver och så känner jag mej så himla duktig. Jag har inte i så himla mycket av den torkade frukten så det blir inte så mycket sött heller vilket är ännu bättre.

Ha en fin dag i regnet, själv ska jag ha en fin dag hos Kajsa.

Kramar!

Svar: Njaaa, müsli är inte min grej, är dessutom allergis mot de flesta nötter och frön så det blir till att hålla mig till flingor... Men din variant låter riktigt god, så kanske testar jag den minus solrsofrön, pumpafrön och sötmandel. Både snyggt att förvara i en burk, och en finfin gåbortpresent vet ja! Tror Svea skulle gilla att göra detta med mig, och kanske bli lite bättre att äta frukost om hon "lagat" müslin själv! Tur du finns å kommer med braiga tips <3
Therese Bjärstig

2013-08-07 @ 09:50:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: