Gardiner och vardagsrum

 
 
I går kom mina nya gardiner till vardagsrummet som
jag fyndat på Jotex, två gardiner för mindre än 200 kr.
 
Det gillas!
 
 
 
 
Dessutom passade gardinerna perfekt in i
färgtemat för mitt vardagsrum som har ljusgrå
väggar och en brädvägg i en grå/brun färg.
 
Soffan är brun och kuddarna vita, grå
och beiga i olika nyanser.
 
 
 
 
 
Här ser ni ett hörn av vardagsrummet, fick
en förfrågan om mer helhetsbilder i bloggen.
 
Men det är så lättsamt med detaljbilder,
för då behöver man inte städa ;-P
 
 
 
 
Detta är det andra hörnet av vardagsrummet,
och mellan detta hörn och symaskinshörnan
återfinns dörren ut till hallen.
 
Nu är inte bilden "bloggstylad" tänk er en rund grå
ryamatta på golvet  under bordet (som tillfälligt är borta
pga den lilla gråsälen som också återfinns på fotot).
 
Motionscykeln är inte heller så vacker där den står,
men står den där används den i alla fall.
 
(Hade istället velat ha ett sideboard eller ett månbord
under min knoppbräda.)
 
För ska jag närma mig fjädervikt och matcha
mitt vardagsrum är det bäst att jag trampar på...
 
Nepp, nu ska jag få lite lunch i magen samt
passa på att plantera om de två krukorna med
pärlisar som inhandlats.
 
KRAM
 
 
 



Cissi säger

Vad fint och kul med liiilte mer helhetsbild, damm syns inte på kort ;)

Kram!

2013-01-15 @ 12:03:39
URL: http://cissileandersson.blogg.se
Nina säger

Ja du har det så fint jämt! Anton är piggare men får va hemma idag. Så vi tittar på film å mysar under filten. Tycker att zumba är en bra och rolig motionsform. Vissa steg är lite svåra kan jag tycka. Ikväll ska jag på zumba aqua. Nackdelen med de är att jag måste visa mig i baddräkt. Mår dåligt bara jag tänker tanken. Ha en bra dag! Kram

2013-01-15 @ 12:13:28
URL: http://ninuz.blogg.se
Emelie - Mamman som älskar vitt säger

Vad fint du har det!! Gardinerna var ju jättesnygga!

2013-01-15 @ 12:17:24
URL: http://njutensmula.se
Johanna - Mamma till Leija säger

Gardinerna blev ju jättebra!
Nu sk ajag lägga mig på soffan & vila. Gäller att passa på medan Leija sover!
Kram

2013-01-15 @ 12:50:29
URL: http://skuggis.wordpress.com
ansepanse säger

åh vad fina :) passar perfekt in i din stil :) så den där gråsälen är boven till att mattan inte är med i bild :)
Sv: jag har själv satt mosaik på fönsterbrädorna här i huset, 7 fönsterbrädor allt som allt, för i några fönster gick det inte att ha, det är lite olika färgsättningar i olika fönster
nu tänker jag mig ut att skotta lite snö
bamsekramar vännen <3

2013-01-15 @ 12:56:04
URL: http://kinaguld.blogg.se
♥ Carina ♥ säger

Vilket fynd!! Jättefina gardiner till ett fint pris.
Vi har lite samma inredning du och jag. Då menar jag motionscykeln. Man måste ju ha den framför tv:n, det är ju så trååååkigt att cykla annars ;)
Kram

2013-01-15 @ 13:24:26
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Lizas Lantliv säger

Så snyggt!
Gardinerna passade perfekt till ditt tema o vardagsrum!
Himmel så söt han är den lille sälen! =)
Åh... blir så avis men ser fram emot våriga bilder av dina pärlisar!

STOR KRAM!

2013-01-15 @ 13:26:21
URL: http://lizaslantliv.blogspot.com
carina säger

Där tjänade du minsann vännen :)
Supersnyggt blev det!
Kramen♥

2013-01-15 @ 15:28:33
URL: http://Izors-blogg.blogspot.com
Ljuvligtvitt & busiga gossar säger

Vilket fynd!
Så fina :)
Passar riktigt bra till övrig inredning..

Då visar du oss lite pärlhyacinter snart då? ;)
Så vi med får känna lite VÅR :D

KRAMAR

Ang. nässelutslagen så vet vi inte helt säkert. Men första gången jag fick det var för några år sen när jag fick utmattningsdepression. Så vi trodde det berodde på stress.
Men nu känner jag mig inte stressad? Fast jag var förstås "utslagen" för inte länge sen ju. Så kanske..
Riktigt drygt är det. Hela benen blir som stora brännnässel utslag, och dm jag får i händer och under fötter gör fruktansvärt ont :(

cecce säger

Såå smakfullt!
Tycker du verkar ha ett genomtänkt och mysigt hem:-)!!
Crosstrainern är jag avis på dessutom!!

Nu sitter jag på tåget mot stockholm och utfodrar barn. Mätta barn brukar bli lugna och fina. Hoppas på det så här på tåget:-)

Kram Cecce

2013-01-15 @ 19:17:22
URL: http://www.ceccesblogg.blogg.se
Ing-Britt säger

Hejsan finaste!
Hoppas allt är bra med dig. Här hemma har vi snöstorm och -10 grader så jag har skottat två ggr idag...gratis träning ;).
Dom gardinerna var ju så snygga och passar ju perfekt i ditt rum. Sen att de nästan var gratis gör ju inte saken sämre ;). Du har så fint i ditt vardagsrum.
Härligt att du fått tag på pärlhyasinter, dom är verkligen fina och ger hopp om våren.
Ha nu en skön kväll, kramar Ing-Britt

2013-01-15 @ 19:18:05
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Åsa säger

Så fint det blev med de nya gardinerna.
Tycker Du alltid har det så fint hemma.
Lilla gråsälen är ju bra mycket finare än en matta :)

Har en sämre dag, skyller på medicin å att det varit jobbigt... fixar inte att må så här, blir det inte bättre måste jag försöka nå min läkare.
Vet inte hur det blir på torsdag, jag kan inte köra ifall jag inte råkar bli piggare.

Ha en fin fortsättning på tisdagskvällen, nu ska jag strax lägga mig å sova *kram*

2013-01-15 @ 19:22:34
Eva säger

Vad fint du har det hemma hos dig! Milda naturliga toner som känns vilsamma. Snygga gardiner!
Usch så trist att bacillerna har hittat er. Hoppas det släpper snabbt igen för både du och barnen.
Jag har låst min blogg och troligen är det "The End" för alltid nu. Jag har ingen inspiration alls för att blogga och jag valde att låsa den medan jag städar ur den. Twitter och Instagram har blivit "mitt nya häng" :) och så finns jag på facebook. Så jag finns på nätet, men lämnar bloggvärlden. Jag kommer att fortsätta kika in hos dig och lämna en rad, den enda bloggen jag följer :)
STOR KRAM från Eva

Svar: Ja dessa baciller, var kry i 3-4 dagar å känner nu åter av halsen, i dag är det jag som stegar iväg på apoteket och köper D-vitaminer och annat som hjälper kroppen att hålla sig frisk!
Så ledsan jag blri att du lägger ner bloggandet, men förstår, allt fler verkar gå över till FB, Twitter och särskilt instagram.... Lite trist för mig som är kärringen mot strömmen och vägrar dessa - än så länge iaf ;-P Lämnar en mängd kramar och hoppas våra vägar korsas lite då och då ialla fall. Blir abstinensen för stor kanske jag letar upp instagram och lär mig det så jag hittar dig där! KRAM
Therese Bjärstig

2013-01-15 @ 19:43:29
URL: http://web.stagram.com/n/cloudberrie/
Linda säger

Dom passade ju toppen.

Sen tycker jag att cykeln passar in rätt bra ändå... och som du säger - vet man att den används så ska den stå där.

jag började "Jogga" min nya bok idag - den verkar bra, den här med.

2013-01-15 @ 20:08:11
URL: http://www.candygirl.nu
Jenni säger

Härligt att få göra om lite med nya gardiner, var länge sedan jag köpte mig nytt! Har bara negativa upplevelser med Jotex med försenade leveranser och slutsålt och allt vad det nu varit :) Men annars har de bra rabatter!

Ja, vi kan ju ta och komma förbi nu när Göran är mer mobil ;) Han har en hel del att ta igen nu efter att ha varit under "husarrest" så nu åker han omkring och hälsar på folk hela dagarna ;)
Jag har hittat ett bra flyt nu i träningen, hoppas det inte händer bnågot nu bara som ska förstöra flytet, som förkylning eller liknande! För det behövs så lite för att kommaur det...men skönt så länge det varar :)
Sockret går det bara bättre och bättre att vara utan, känner mig nästan piggare och har knappt något sug kvar nu! Taggad nu för fortsätta min sunda livsstil ;)

Ha det bäst!
KRAM

2013-01-15 @ 20:49:37
URL: http://www.sananaolillebror.blogg.se
Britt säger

Snygga gardiner,jag beställer också från Jotex.Man behöver inte springa runt i en massa affärer och leta.Och så är det billigt,fast Dollar kan också ha fina gardiner. Jag måste också byta gardiner,när lusten faller på.Jasså,ni har också haft varg där du bor. Vargen är ett fint djur,men den ska vara i de stora skogarna.Inte nära vår bebyggelse,med människor och djur.Vi har dom så nära ibland.Jag vet inte hur jag skulle reagera om jag mötte dom i skogen.Skogen som jag och hunden älskar.Men just nu föredrar hunden byvägen(löptikar).KRAM

Svar: Precis! Att slippa att trängas i affärer är ett stort plus med kataloger och nätshopping som jag uppskattar. Det enda jag vill pröva är jakt- och fritidskläder samt skor. Resten funkar bra att beställa... Ler lite då jag läser om löptikarna, även här måste det vara nått sådant på gång i krokarna eftersom Bus likson gnyr, suckar och gnäller om kvällarna och vill ut hela tiden. Han gör dock inget utan vill bara gå med nosen i marken... Ha nu en fin onsdag! KRAM
Therese Bjärstig

2013-01-15 @ 21:55:52
Znogge säger

Så snygga de blev! Passar alldeles perfekt och vilket pris...

Kram

2013-01-16 @ 06:40:03
URL: http://znogge.wordpress.com/
Nina säger

Överlevde att visa mig naken/baddräkt. Det jag tycker är jobbigast är att det alltid är jag som är tjockast på alla motionspass =( blä! Å lille Anton får va hemma idag oxå, fast nu är han då piggare! Tur det! Fast han ska få fara till farfar en stund medans jag drar på lunchträff. Som sagt, va skulle man göra utan alla nära och kära! Ha en bra dag! Kram!

2013-01-16 @ 07:19:11
URL: http://ninuz.blogg.se
Tina säger

SUPERFINT vännen! Är också på jakt efter gardiner till vårt vardagsrum! Har kollat Jotex men de jag hittade var slut. KRAM

2013-01-16 @ 08:25:15
URL: http://familjenrosmer.blogspot.se
B. säger

Ser att silversälen har avancerat till en gråsäl...;) Go är han i allafall, det suger i magen efter valp, farligt, farligt!!!
Smart att ha motionscykeln i v-rummet. Själv har jag den på övervåningen, och vad tror du det blir av det? Klädhängare!

Svar: Ha, ha du har helt rätt silver har blivit grått, och det är jag/vi tacksamma för då vi var väldigt oroliga att han skulle bli alldeles för ljus. Men det tar sig dag för dag, och nu börjar man ana mörkare partier som tur är! Och du, du vet väl att mitionsredskap egentligen är en omskrivelse för ruggit dyra herrbetjänter? ;-D Trevlig helg!
Therese Bjärstig

2013-01-16 @ 12:50:33
Jennie & FrökenFlis säger

hej vännen! vilka snygga gardiner, och de passar ju fint där. :)

Här har det också inhandlats nya gardiner, år såå nöjd :)

kram!

2013-01-16 @ 18:54:39
URL: http://www.jenniesays.blogg.se
Ida säger

Oh så fint du har!!! Å Gud så söt lilla Sälen är<3

Svar: Tack snälla! Å ja sälen är söt, iaf då han sover ;-P Dessutom matchar han ju färgmässigt inser jag just :-D KRAM!
Therese Bjärstig

2013-01-16 @ 21:26:43
Ida säger

Oh så fint du har!!! Å Gud så söt lilla Sälen är<3

2013-01-16 @ 21:26:44
Ida säger

Oh så fint du har!!! Å Gud så söt lilla Sälen är<3

2013-01-16 @ 21:26:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: