Namnsdagsbarn

Rosa- och limefärgade rosor som maken fick på sin födelsedag.
Lika vackra nu som då.
 
 
Här på Sockenvägen har vi i dag haft ett namndsdagsbarn,
det har nämligen varit Lurans (Sveas) dag i dag!
 
Det har vi "firat" med att äta spaghetti och köttfärsås
till middag, dessutom var farmor förbi med ett litet
paket dagen till ära.
 
Dock blev Luran lite gramsen över
att även Bogge fick ett paket, för det var ju
faktiskt ingen Holgerdag i dag, så det så!
 
Annars har vi bryskt kastats in i vardagen med
jobb och förskola, dessutom kom mannen hem
med en ordentlig förkylning och över
39 grader i feber.
 
Måtte vi andra i familjen klara oss undan från
denna feber, vi vill ju vara krya så att vi kan
fira mamma/mormor som fyller år
i övermorgon!
 
Ha nu en fin kväll,
själv ska jag rasta hundarna
och sedan lägga mig och läsa lite.
 
KRAM
 
 
 
 
 
 
 
 



Ljuvligtvitt & busiga gossar säger

Grattis till Luran! :)

Hoppas ni slipper bli sjuka. Här härjar något jobbigt, vi har ont i kroppen, hosta och feber :(

Ska fortsätta krya nu..
KRAMAR!!

Åsa säger

Grattis till Luran på Svea-dagen <3
Huvva, stackars M, har han tid att vara sjuk/hemma eller jobbar han trots feber?
Jag hoppas Ni övriga håller Er friska.
*kram*

2013-01-02 @ 19:16:38
Tina säger

GRATTIS till fina Luran idag! Usch stackars M som är sjuk! Hoppas han kryar på sig snabbt och att ni andra slipper vännen! Hoppas du får en lugn och skön kväll! KRAM!

2013-01-02 @ 19:21:06
URL: http://familjenrosmer.blogpsot.se
Maria säger

Grattis Luran:-) kram på er.

2013-01-02 @ 19:39:54
URL: http://cupcake.blogg.se
Britt säger

Det är så kul när ni har tagit de äldre namnen till era barn, Svea och Holger... Min mamma hette Svea men min dotter heter Therese som du...Så kram till lilla Svea på namnsdagen.

Svar: Ja, jag älskar gamla namn, namn med historia och betydelse. Svea hette min farmors syster, därav namnvalet. Hon var en synnerligen varm, snäll och stark kvinna som jag ville hedra. Luran heter även Serudia, ett unikt namn som hon fått eftersom makens gammelfarmor hade det namnet. Holger har också en historia, han fick namnet efter en äldre farbror som också hade ett hjärta av guld, han var gift med min morfars syster, och någon jag gillade starkt som barn. Gösta heter Bogge också, det efter makens farfar, tycker det är kul att knyta ihop generationerna med namn. Och så skoj att du har en namne till dotter! Therese är inte så där jätte vanligt, i alla fal inte här... Önskar dig en fin kväll, själv ska jag rasta min silversäl och sedan ta en god bok med mig och krypa till sängs. Att jobba tar ut sin rätt då man hunnit bli ovan över jul *ler* KRAMAR!
Therese Bjärstig

2013-01-02 @ 19:42:40
Petra säger

Hej vännen.
Ja jag tänkte så på Luran idag när jag såg namnsdagen i kalendern.
Goa fina Luran.
Nej inte mer sjuka nu. Hoppas innerligt att ni andra klarar er. En stor varm kram.
Ska oxå hoppa i säng nu.
natt natt

2013-01-02 @ 19:50:05
URL: http://zupermamman.blogg.se
Susan säger

Gratulerar till Luran på hennes namnsdag idag=) Hoppas att mannen kryar på sig.

Kramar

2013-01-02 @ 19:53:12
URL: http://susan.itelit.com
Petra säger

Hej
Då har du verkligen missat en dunderbra tidning. Dom skrev om en hel del skor. Icebugs va mä. Jag ska sammanfatta de åt dig. DOck ej idag =) E trötter.

kram fina du

2013-01-02 @ 20:06:51
URL: http://zupermamman.blogg.se
Linda/candygirl säger

Grattis Luran på namsdagen då!!!

Svar: Med all rätt hänger du inte med. Hösten 2008 köpte svärmor ett hus 2,5 mil från där vi bor nu - ett hus som var tänkt som ett gemensamt fritidshus, mest för sommarbruk. Men det visade sig att ALLA trivdes så bra där så fritidshuset blev ett helg-semester-ledighetshus.

Vi spenderar i stort sett all ledig tid där. Vi åker på fredagarna efter jobbet och kommer hem på söndagarna. Längre ledigheter och semestrar spenderas nästan alltid där - förutom julafton som vi alltid firar hemma. Nyår, däremot, firas i Lilla Gula Huset.

Huset är tillräckligt stort för oss alla. Maken och jag har ett sovrum och ett förvaringsrum samt egen toa i källaren. Bus har ett rum på övervåningen och svärmor har ett rum. Sen har vi gemensamt vardagsrum, kök, dusch och tvättrum.

Jag har ju dessutom världens bästa svärmor så jag har inga som helst problem att spenderar min lediga tid på samma ställe som henne...

Bus har fler kompisar i Lilla Gula Huset än hemma. Här hemma har han kompisar på skola och fritids. Kvällarna är han oftast hemma. I lilla Gula Huset ser vi honom ibland bara till måltiderna.

Så, för att svara på din fråga... vi kan nog egentligen säga att vi har BÅDE hus och lägenhet. Även om huset egentligen var tänkt som ett fritidsdito. Men som blev nåt annat....

2013-01-02 @ 20:32:36
URL: http://www.candygirl.nu
Jennie & FrökenFlis säger

grattis lilla Luran på namnsdagen! :) Perfekt middag att äta dagen till ära :)

Tack själv för att jag fått följa dej, du är en av de mysigaste och mest inspirerande bloggar jag följer. Och varsegod, va roligt att du blev glad för julkortet! :)

KRAM <3

Svar: Tack rara du, jag blir så glad av dina värmande ord <3 KRAMIS!
Therese Bjärstig

2013-01-02 @ 20:57:33
URL: http://www.jenniesays.blogg.se
Johanna - Mamma till Leija säger

Vilken bra namnsdag! Hoppas M snart blir frisk & att ni andra slipper bli sjuka! Ha en fin kväll!
Kram

2013-01-02 @ 21:12:35
URL: http://skuggis.wordpress.com
Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ säger

Hoppas mannen din kryar på sig!

2013-01-02 @ 22:38:22
URL: http://patriciac.blogg.se
Ing-Britt säger

Stort grattis till sötaste Svea på hennes namnsdag.

Visst är det så att dagarna känns lååånga när man vill att de ska gå och så korta när man vill hinna en massa eller har väldigt kul. Men det låter ändå som om du både haft en trevlig dag och hunnit med mycket :).

Själv har jag varit med Evelin till stallet idag och kan du tänka dig jag satt upp på hästen och red eller åtminstone gick hästen med mig, jag som alltid varit hästrädd..vet inte riktigt vad som flög i mig men hjärtklappning fick jag ;).

Sov nu så gott, kram Ing-Britt

2013-01-02 @ 23:01:42
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Cissi säger

Grattis Svea på namnsdagen :)

Jag håller tummarna för att ni förblir friska och kan fira dom riktigt riktigt ordentligt!

KRAM

2013-01-03 @ 08:04:45
URL: http://cissileandersson.blogg.se
Farmor säger

Jag undrar va hon skulle ha sagt om Bogge fått ett paket på sin namsdag och inte hon,ha ha ja dom är för rolig.Ha en bra dag kram kram.

Svar: Tack för de fina tulpanerna, du är ju helt klart världens bästa svärmor!!!! <3
Therese Bjärstig

2013-01-03 @ 08:08:29
cecce säger

Grattis lilla Svea:-)!!

Usch då...då håller jag tummarna för att ni andra får fortsätta vara pigga och krya.
Själv ska jag om en liten stund till doktorn med äldsta sonen som vi misstänker har fått bråck i magen. Vi får väl se...

Kram Cecce

2013-01-03 @ 08:59:37
URL: http://www.ceccesblogg.blogg.se
Åsa säger

Go'morgon vännen, jag hoppas Ni inte blivit fler sjuklingar sedan igår kväll. Skönt M inte skulle i väg å jobba natten, jag hoppas han har kryat på sig rejält till i dag.
Idag blir det en tur till mina föräldrar/morfar & mormor, mamma ska visa mig hur man gör "pärbullar", vi fick överbliven mos igår efter middagen å då tänkte jag det skulle vara skoj att testa, Elin gillar de potatisbullar de får på skolan.
Slipper fortsätta med medicinen, ska vänta ett par dagar och sedan börja pröva en annan sorts medicin... samma lika fast annorlunda.
Ha en fin torsdag *kram*

2013-01-03 @ 10:25:24
ansepanse säger

åh GRATTIS till lilla LURAN <3 jag missade ju det :( hälsa henne från oss alla och särskilt då Sluggo <3
stackars mannen, håller tummarna för att han inte smittar ner er allihop och att han snart, snart är bättre igen
då fyller din mamma år den 4:e januari alltså?? vet du, det är Majas födelsedag då också :)
bamsigaste kramarna vännen <3

2013-01-03 @ 10:42:54
URL: http://kinaguld.blogg.se
Erica AKA Tomtens Dotter säger

Runt årsskiftet verkar vara en härlig tid hos er! Kram på dig, här ska granen bort nu (har inte haft tid innan.......)

2013-01-03 @ 11:51:41
URL: http://tomtensdotter.se
Hanna Karlsson säger

Hoppas ni andra får vara friska!

2013-01-03 @ 12:37:17
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Eleonore- Kokboksutmaningen säger

Så fint namn, Svea! Hoppas hon fick en fin namnsdag trots att Bogge fick paket ;) Håller tummarna för att ni andra klarar er utan feber!
Sv: Ok då är jag med! Förstår att ni inte vill lämna en så liten valp hos någon okänd :) Men jag hoppas ni fick ett fint firande hemma! Kram

2013-01-03 @ 19:55:49
URL: http://fikamed.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: