Springa i vinter?

 
 
Motivation är inte någon magisk känsla som plötsligt
bara infinner sig, eller något serum som man kan
köpa sig vid behov.
 
Utan motivation är något som man medvetet måste
skapa sig och sedan underhålla om man vill
behålla motivationen på sikt.
 
Träning är ett ypperligt exempel på detta.
 
När jag är inne i en bra period, det vill säga
att jag fått rutiner och tycker att det är roligt att
träna då späs motivationen automatiskt på.
 
Nu, när det var flera månader sedan mitt sista
rejäla träningspass så har motivationen successivt
kommit att tryta.
 
 
 
 
 
För att återskapa motivationen och komma igång med
löpningen köpte jag denna tidning efter tips av
Zupermamman (kika in hos henne och gratta,
hon fyller nämligen 30 år i dag!).
 
Rubriker som "Håll dig frisk", "Hitta motivation" och
inte minst testet av dubbskor väckte bums ett sug
efter att ge mig ut på en liten runda.
 
Märkligt, att man så lätt kan återfinna en
slumrande träningslust?!
 
Så nu är det bara för mig att bli kry,
printa ut iforms löppromgram samt inhandla
ett par löpskor med dubbar.
 
Bara för att det är vinter så ska soffan inte
få segra, särskilt inte som jag försöker få med mig
ett gäng kollegor att springa Vår Ruset i början
av juni. Det om nått får faktiskt fart på
motivationen!
 
mitt tips är, köp en bra träningstidning eller
surfa in på iforms hemsida - läs och inspireras!
 
Anmäl dig därefter till något lopp,
vips så tvingar du fram motivationen *ler*
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Sandra V säger

Motivation kan verkligen vara en färskvara ibland. Inte roligt när den håller på att ruttna. För mig är det också dags att skaffa ny motivation igen!
Ha en bra dag!

2013-01-09 @ 11:44:55
URL: http://sandravikund.se
Åsa säger

Vet faktiskt inte var MOTIVATION kommer från, ibland finns den å plötsligt helt borta...
Jag påbörjade "sockerfri till sportlovet" i måndags samt har lagt om min kost, mer LCHF fast åt GI hållet, typ :)
Jag "lever" på cola & choklad i normala fall, det är min basföda/mitt må bra och så nån macka om jag blir sugen.
Men nu har jag MOTIVATION och har hittills klarat 2 1/2 dag utan cola & choklad.
Jag hoppas Ni har en okey dag.
*kram*

2013-01-09 @ 11:55:13
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Jennie & FrökenFlis säger

det håller jag med om, man får bra med motivation om man köper sig några inspirerande tidningar, det brukar jag göra och då får jag oftast tillbaka motivationen :) Har tänkt nu i veckan att blrja boka lite pass på gymmet igen, finns så många roliga pass men har inte blivit någit nu i sjuketider, men jag är o andra sidan mer taggad än någonsin att komma igång på riktigt igen! :)

KRAM!

Svar: Ja precis, jag är också sååå taggad, och kanske just därför att sjukdomamr å annat hindrar mig från att verkligen ta tag i det hela. Hoppas innerligt mitt sug finns kvar när sjukoran är över... Önskar dig/er en fin kväll <3
Therese Bjärstig

2013-01-09 @ 12:09:21
URL: http://jenniesays.blogg.se
Ida säger

Du saknades på spinningen idag ;) Vi var bara tre stycken, så det var lite frågetecken från Karins sida om hon ska fortsätta med lunchspinningen, så kom igen och häng på framöver :) Snart flyttar jag för övrigt ner i närheten så då kan jag dra med dig ;) Eller så får vi börja promenera lite igen :)

2013-01-09 @ 13:52:34
URL: http://minatvasmahjartan.wordpress.com
Linda säger

Jag springer ju året om. Med icebugs och vinterfodrade tights/löparjacka går det utmärkt. Och så har jag en sån där "tub" att gömma kinderna i när det biter ute... som idag. Det var bara -10 men "grinade illa". Annars har jag -18 som gräns.. fast det är inte så ofta det är så kallt. Inte ihållande i alla fall.. som tur är.

2013-01-09 @ 15:13:44
URL: http://www.candygirl.nu
Emilia säger

Heej!
Tusen tack för gratulationen :) Jag är så himla glad!!

Det är så härligt att man kan hitta motivationen lite här och var :) Jag har nya mål nu inför våren som kör igång nästa vecka. Är tokladdad!
Vi är även ett gäng på jobbet som ska springa tjejmilen i september och bo på hotell och ha trevligt :) ska bli väldigt roligt! Sånt motiverar också.

Nu ska jag läsa ikapp lite här :) har jul och nyår varit bra?
Kramar <3

2013-01-09 @ 16:33:59
URL: http://eemiliaas.blogspot.com
Farmor säger

Hälsa Änglarna att Farmor kommer efter jobbet i morrn med tidningar,ha det så bra kram.

Svar: Låter bra det <3 Ses då!
Therese Bjärstig

2013-01-09 @ 16:59:46
ansepanse säger

jag tränar ju inte riktigt sådär hårt :) för mig räcker det med lite mindre tror jag :)
Sv: på apoteket hade de bara flytande som jag tog upp i en pipett och sprutade in i munnen på dem, det gick bra och jag tror att de tyckte om smaken
attans, jag tänkte inte på att Sluggo skulle vara med på bild, men säg till Luran att hon ska titta riktigt noga på bilden så kan hon se Sluggo ligga ovanför Nemos nos, visa henne det
bamsigaste kramarna vännen <3

2013-01-09 @ 18:48:23
URL: http://kinaguld.blogg.se
Eleonore- Kokboksutmaningen säger

Du har helt rätt i att motivation inte är en känsla som helt plötsligt infinner sig, jag har väntat hela livet men aldrig har den kommit och knackat på dörren. Bara när jag skaffat rutin på träningen så har jag kommit iväg och kämpat. Men nu jäklar ska jag ta mig i kragen och skaffa sats-kort :D
Ja visst vill man ha massa härlig pastell till våren! Man blir ju så glad av alla härliga färger som kommer tillbaka :) Kram!

2013-01-09 @ 19:13:07
URL: http://fikamed.wordpress.com
Louice säger

Ja visst blir det svårare att komma igång att träna igen när motivationen inte finns där, men det är bara att försöka hitta tillbaks till den igen.
Själv håller jag på att finna den igen och jag har tom skaffat mig broddar till löparskorna, så när mannen är hemma igen efter sin semester så har jag inga ursäkter kvar.
Har dragit ut I forms löparprogram för 12 veckor (10 km), så nu ska här springas =)

Lycka till med träningen!
Kramar

2013-01-09 @ 19:22:08
URL: http://mrsfunkys.blogspot.com/
Ljuvligtvitt & busiga gossar säger

Du får det att låta så enkelt :P
Men ska iaf kika in på iForns sida.

Dubbar Ka vara bra, ska också köpa det. Eftersom set är blask här så blir det snorhala fläckar he och där :(

Kram IGEN ;)

Ljuvligtvitt & busiga gossar säger

Du får det att låta så enkelt :P
Men ska iaf kika in på iForns sida.

Dubbar Ka vara bra, ska också köpa det. Eftersom set är blask här så blir det snorhala fläckar he och där :(

Kram IGEN ;)

maria eek säger

Jag har vart duktig och tränat både idag och igår och ska dessutom träna imorgon. Sen tar jag paus resten av veckan :)

2013-01-09 @ 23:25:33
URL: http://babyyoucancallmesven.blogg.se/
Nina Liljedahl säger

Hur har det gått med motionscykeln? Gjorde du hela iforms cykelprogram? Själv tycker jag att motionscykel är jättetrist, men Hanse såg något program på tv igår och där gjordes någon test för personer i riskzonen för diabetes. De skulle cykla det snabbaste de kunde i 20 sekunder, vila lite och sedan upprepa det 2 ggr. Detta skulle göras tre ggr i veckan och efter ett antal veckor var deras värden mycket bättre. Jag måste kolla om det programmet finns på svtplay, för det lät intressant.

2013-01-09 @ 23:39:40
URL: http://stallskogalund.blogg.se
Petra säger

Åhh goa älskade vän! Finns ingen goare än du.
Underbart att du återfann din motivation!
Min e på topp nu! Jag fick en garmin pulsklocka. En värsting i present av hela släkten =) Jag har önskat mig pengar till den, men trodde inte i min vildaste fantasi att jag skulle FÅ DEN!! TJOHO! O ett par nya löparskor inhandlades idag för presentkortspengar. Plus att jag fick ett nytt löparset av sambon, samt en prenumeration på BIBELN RUNNERS ha ha
Så nu e jag oxå hyper duper TAGGAD!! =)
TJOHO!
Kramar i massor underbara fina goa Therese!
Kram

2013-01-11 @ 21:18:52
URL: http://zupermamman.blogg.se
Popprinsessan säger

Tänkte faktiskt på precis detta i natt när jag inte kunde sova, att jag skulle prova ett löparpass trots att det är kallt ute. Vi har barmark så jag behöver inga dubbar. Tänker också anmäla mig till ett lopp så att jag har något att träna mot.
Kram till dig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: